כאשר עושים צעדים משמעותיים בחיים, הוויתורים הופכים לעתים קרובות לבלתי נמנעים. סטודנטים העוסקים בלימודים אקדמיים מסורתיים מודעים היטב לצורך לצמצם את הפעילות החברתית שלהם, לוותר על עבודתם הנוכחית (או לפחות לצמצם אותה לעבודה חלקית או זמנית) ולשנות את הרגלי החיים שלהם. 

עם זאת, קיימת דרך חלופית המאפשרת לאנשים לחתור להצלחה מבלי להירשם למוסד אקדמי מסורתי.  

מרכזי הדרכה שונים מציעים הזדמנות ייחודית לשפר את הקריירה או לצאת למסע מקצועי חדש תוך שמירה על אורח חיים מאוזן. מרכזים אלו מספקים את הגמישות להמשיך לעבוד מבלי לוותר על ההנאות של שגרת בילויים, טיולים חברתיים או טיסות לחו"ל. 

על ידי בחירה במסלול זה, אנשים יכולים לקבל את ההכשרה וההשכלה הדרושים לקידום הקריירה שלהם מבלי להתפשר על המחויבויות הנוכחיות שלהם וניהול שגרת חיים רגילה ומהנה. 

במאמר זה, נחקור שתי קבוצות נפרדות של אנשים בעולם ההייטק והדיגיטל: 

אלה שכבר נמצאים בתעשייה ורוצים לשפר את המומחיות שלהם על מנת לקדם את הקריירה, ואלה שעובדים כיום בתחומים שונים ושואפים לעבור לתחום ההייטק מבלי לסכן את העסקתם הנוכחית. 

הקבוצה הראשונה כוללת אנשים שכבר עברו לימודים אקדמיים והתבססו בתעשיית ההייטק והדיגיטל. אנשי מקצוע אלה מכירים בצורך לשדרג כל הזמן את הידע והכישורים שלהם על מנת להבטיח משרות חדשות או לחפש קידום בארגונים שונים. על ידי המשך הכשרה והשכלה, הם שואפים להישאר בחזית ההתקדמות הטכנולוגית ולמצב את עצמם בתפקידי מפתח בתעשייה. 

הקבוצה השנייה מורכבת מאנשים המחזיקים כיום במשרות מחוץ לתעשיית ההייטק. למרות שהם מעריכים את התעסוקה הנוכחית שלהם, יש להם גם רצון עז להיכנס לתחום ההייטק ולחקור הזדמנויות חדשות בתחום שמתפתח במהירות. 

על ידי למידת קורסי הכשרה קצרים וממוקדים, אנשים אלה יכולים לגשר על הפער בין מערך הכישורים הקיים שלהם לבין הדרישות של תעשיית ההייטק.  

המשתדרגים: כי צריך להתקדם וללמוד - כל הזמן 

גם בתחום השדרוג המקצועי קיימות שתי קבוצות נפרדות של אנשים:  

הקבוצה הראשונה כוללת את מי שכבר נמצאים בתחום ספציפי ורוצים להעמיק את הידע והמומחיות שלהם. הקבוצה השנייה מורכבת מאנשי מקצוע בתעשיית ההייטק השואפים לצאת לתחומים קשורים, תוך מינוף המומחיות הקיימת שלהם כבסיס. 

נתעמק בקבוצה הראשונה, המורכבת בעיקר מאנשים מתחום הדיגיטל והפיתוח. המטרה שלהם היא לרכוש מערך מיומנויות חדש, המאפשר להם להרחיב את היקף השירותים שהם יכולים להציע, ובסופו של דבר להשאיר רושם מתמשך על לקוחות ומעסיקים פוטנציאליים. 

קחו למשל לדוגמא, מנהל תוכן שמחליט לצאת למסע של לימוד SEO ו-PPC. כתוצאה מכך, הוא רוכש את היכולת לא רק ליצור תוכן משכנע אלא גם לנהל בצורה מיומנת דפי פייסבוק, ליצור מאמרים מרתקים, לבצע קמפיינים שיווקיים מוצלחים ולשפר את נראות האתר במנועי חיפוש כמו גוגל. 

בעיקרו של דבר, הוא רכש את הכישורים והמומחיות השווים ל-3 או 4 מקצועות המאוחדים לתפקיד אחד מקיף, הכל הודות לקורס שלמד. 

יתר על כן, הקורס מביא איתו יתרון גדול עוד יותר. 

מנהל התוכן לא נאלץ לוותר על עבודתו הנוכחית אלא בחר בקורס שיווק דיגיטלי שנועד להתאים לאנשי מקצוע עם מפגשי ערב. עם שני מפגשי ערב בכל שבוע, הוא היה צריך לעזוב את המשרד מוקדם רק פעמיים בשבוע ולאזן בצורה חלקה את מסע הלמידה שלו עם המחויבויות המקצועיות השוטפות שלו. 

בקבוצה השנייה, אנו מוצאים לעתים קרובות אנשים עם רקע ב-IT או QA השואפים לעבור למחוזות הסייבר ואבטחת מידע או תכנות. למרות שקיימת רמה מסוימת של קשר הדדי בין התחומים הללו, בפועל העבודה שונה. 

גם בתרחיש הזה, אנשי QA/IT המעוניינים להמשיך בלימודים לצד העסקתם יכולים לעשות זאת מבלי להתפשר על שעות עבודה משמעותיות או להתמודד עם אי הסכמה מהמנהלים שלהם. למרבה הפלא, במקרים מסוימים, עם סיום הקורס, ניתן אף לקדם אנשים אלו לתפקידים חדשים באותו ארגון בו הם מועסקים כיום. המעבר החלק הזה מספק להם נוחות וקלות בחיפוש הזדמנויות עבודה בעתיד. 

הכשרות חדשות: מהפקת אירועים להייטק ומאבטחה לניהול רשתות 

גם בתחום הזה אנחנו מתפצלים לשתי קבוצות שונות: 

  1. אנשים שעוברים מעבודות זמניות ללימודים וקורסים בתחום ההייטק והדיגיטל. 
  1. אנשי מקצוע פוסט-אקדמיים המחפשים שינוי קריירה ונרשמים לתוכניות הכשרה מיוחדות. 

ב-'חממה' הטכנולוגית של HackerU, מספר לא מבוטל של בוגרים מגיע עם רקע מגוון שאינו קשור בכלל לתחום. 

הגיעו אלינו סטודנט עם רקע בתחום האבטחה, שתוך חודשים ספורים בלבד, השיג בהצלחה תפקיד בניהול IT ורשתות. 

המסע שלו היה באמת יוצא דופן שכן הוא הצליח לאזן בין עבודה ללימודים, ולבסוף זכה לעבודה שהוא נהנה ומעריך ובמקביל שיפר את השכר שלו משמעותית. 

הקבוצה השנייה כוללת אנשים שסיימו לימודים אקדמיים, לרבות מקצועות מוערכים כמו משפטים וחשבונאות. עם זאת, הם הגיעו להבנה שהתחום הנוכחי שלהם כבר לא מספק אותם. למשל עורכת דין שלמדה משפטים ועסקה במקצוע שעשתה אצלנו את המעבר לקריירה בתחום ה-QA (Quality Assurance). 

לסיכום, אם אתם שואפים לשלב לימודים ועבודה, תהיו בטוחים שזה אכן אפשרי. המפתח טמון במציאת תחום שמושך ומרתק אתכם, כזה שאתם מרגישים אליו זיקה חזקה וכמובן להשקיע בלי סוף בלימודים כדי לראות תוצאות מספקות. 

שיהיה לכם בהצלחה! 

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה