מנכ“ל ובעלים של “Argus-Studio“, סטודיו למיתוג דמויות אנימציה ויצירת תכנים מיוחדים בתלת מימד: תמונות, הדמיות, דמויות, אנימציה, פרסומות, שידור ועוד. מעל 15 שנה בתחום.
דף הבית / בלוג / ראיון עם אלדד סרי
maya-course

ראיון עם אלדד סרי

עודכן בתאריך: 09-16-2019

תמתונת אווירה



מרצה ומורה מוסמך Autodesk ACI #43969, ראש תחום בקורס אנימציה ותלת מימד ב- HackerU, המרכז להכשרת והשמת עובדים למקצועות הייטק. מנהל את 3DU - מרכז מורשה Autodesk ACI.
מנכ“ל ובעלים של “Argus-Studio“, סטודיו למיתוג דמויות אנימציה ויצירת תכנים מיוחדים בתלת מימד: תמונות, הדמיות, דמויות, אנימציה, פרסומות, שידור ועוד. מעל 15 שנה בתחום.

ספר לנו על עצמך וכיצד הכל התחיל

עד כמה שזה נשמע קלישאה, מאז שאני זוכר את עצמי התעניינתי באנימציה. כבר בתיכון התחלתי לערוך הדמיות אדריכליות. קיבלתי את ה- 3D Studio Max מחבר ולמדתי על התוכנה באופן עצמאי. אהבתי מאוד ליצור ציורי קונספט, לתכנן, להמציא דברים, לאפיין, לצייר וליצור משהו חדש. התחברתי לתחום וידעתי לתפוס טוב צורות ותלת מימד. עיסוק זה התחיל כתחביב והפך למקצוע. לקראת סיום השירות הצבאי התחלתי ללמוד Maya, לפתח מצגות ולבצע הדמיות למוצרים צבאיים.

מה למדת ומהו הידע המקצועי שלך?

במהלך לימודיי קיבלתי מספר תעודות: תעודות הסמכה להוראה ע"י בית היוצר המקורי של תוכנת Maya ב-3 מקצועות: Foundation, Character Rigging and Animation, Rendering. לאחר שהכרתי את המקצוע וצברתי ניסיון, טסתי לחו"ל וניהלתי מספר פרויקטים. במקביל עברתי מספר קורסי הדרכה, למדתי הוראה בינלאומית של אוטודסק ACI, והוסמכתי כמרצה של Autodesk (יצרני Maya היום) בתחום .Media & Entertainmen בין התוכנות, השפות ומערכות ההפעלה, שאני מכיר ועובד איתן, נמנות Maya ,Photoshop ,After Effects ,Zbrush ,Flash.

מהו הרקע התעסוקתי והניסיון שלך?

מיד לאחר הצבא עבדתי במשך שנתיים וחצי ב“טלעד“ אולפני שידור, הערוץ השני, בתפקיד אנימטור תלת מימד וקומפוזיטינג. בשנת 2003 עסקתי בהדמיות אדריכליות ובסרטוני תדמית והייתי אחראי על יצירת והפקת אנימציות במספר תחומים עיקריים: כרטיסי ברכה וירטואליים ודמויות בחברת “IDT“, חברת תקשורת מובילה בעולם. במקביל עבדתי במכללת “הדסה“ בירושלים בתור מורה Maya לקורס הסבת אקדמאים אשר מומן ע"י הממשלה. מאז ומתמיד עבדתי במספר עבודות במקביל, כדי לצבור ניסיון וידע ולממן קורסי העשרה נוספים שלקחתי.

בשנת 2006 פיתחתי והעברתי הרצאות לבתי ספר ולמכללות בנושא תלת מימד, העברתי שיעורים פרטיים והקמתי את הסטודיו הפרטי שלי "Argus-Studio". בשנת 2007 עבדתי ב"מכון אבני" בהוראת תלת מימד וקומפוזיטינג, עיצוב אינטראקטיבי, עיצוב תעשייתי והנחייה. בשנת 2009 לימדתי תלת מימד בבית הספר לאמנות "קמרה אובסקורה". משנת 2010 ועד היום אני משמש ראש תחום אנימציה בתלת מימד ב- DU–HackerU3.

מיהם האנימטורים האהובים עליך? מקורות ההשראה העיקריים שלך? האתרים האהובים עליך? ומהי הדמות שהכי אהבת לאמנץ?

אני מאוד מתחבר לסגנון של לוני טונז הישנים והטובים ולתוצרים האיכותיים של צ׳אק ג׳ונס המדהים. אני מאוד אוהב את הסגנון של בלו סקיי ואת העובדה שהם לוקחים כל עולם/סגנון ומצליחים להכניס אותך לאותו עולם, גם ברמה הויזואלית וגם ברמה המחשבתית (בעולם הרובוטים, בעידן הקרח ובהורטון).
מקורות ההשראה שלי הם בעיקר סרטים חדשים, צפייה מרובה בקטעי ארכיון המתארים את המתרחש מאחורי הקלעים של הסרט, המון מהאינטרנט וגם ממגזינים כמו DWorld3 ומגזינים דומים. האתרים האהובים עלי, בין השאר, הם: Cgsociety, Cgtalk, Creativecrash, Art station.
הדמות שהכי אהבתי לאמנץ היא דמות ה“קוף“ שיצרנו לאפליקציה לאייפון, כיוון שהיא מצחיקה וכיפית לעבודה. פרויקט זה ככלל היה מאוד אהוב עלי.

על אילו פרויקטים גדולים עבדת והיו הצלחה בעיניך?

הפרויקטים שאני מתעסק בהם הם בפיתוח ובעיצוב לומדה ללימוד גאומטריה ואלגברה בבתי ספר תיכון אמריקאים. התוכנה העיקרית איתה אני עובד היא Maya של Autodesk. מעבר לכך, אני עובד על בסיס יומיומי עם תוכנות ADOBE Photoshop ו- After Effects. אין הרבה אנימטורים שכבר בגיל 28 הקימו סטודיו פרטי משלהם.

ספר לנו על הסטודיו

אחרי שנים שלימדתי וניהלתי פרויקטים לאחרים, החלטתי להקים עסק משלי. הסטודיו עוסק בתלת מימד, דו מימד, אנימציה, עיצוב ממשקים, עיצוב משחקים שיווקיים וחינוכיים לילדים ופעוטות מגיל שנה עד חמש ועיצוב אפליקציות למבוגרים מגיל 15 ומעלה.
אנחנו משתדלים לייצר את הארט הנכון בכל תחום ואני מעסיק לשם כך מעצבים המלווים את בניית הדמות מעיצוב הקונספט ועד לעיצוב בתלת מימד, בהתבסס על בריף שהוכן עם הלקוח. המעצב מתחיל ברישומים מהירים, מציע הבעות ותנוחות ורק לאחר אישור הקונספט הוא ממיר את הרישום לאורתוגרפיה - דמויות בהיטלים שונים. לאחר מכן בודקים אילו צבעים יעבדו עם הדמות ויוצרים את בסיס השלד.

מהי בעצם דמות מיתוגית?

עם התפתחות הטכנולוגיה והתחרות בין המותגים, חברות מתחילות להבין שמלבד לוגו יציב ועיצוב טוב, הצרכן רוצה וצריך יותר. אנו מציעים שירות של בניית "דמות מיתוגית". מדובר בעיצוב דמות בתלת מימד המתלווה למותג קיים / חדש ומהווה חלק בלתי נפרד מתדמית החברה.
דמות האנימציה בתלת מימד יוצרת עניין אצל קהל היעד, משמשת כ"פרזנטור" של החברה, ומציגה את חזון החברה ואת ה"אני מאמין" שלה. הדמות מלווה את הלקוח בכל מרכיבי העסק (פרסומות, פלאיירים, אינטרנט וכו‘) וכך יוצרת זיהוי מיידי ואף הזדהות עם החברה / המוצר.
לעתים תכופות לקוחותינו משתכנעים בשירותי הדמות המיתוגית באמצעות גורם מתווך, כמו חברות המיתוג, אך התפקיד שלנו הוא להעלות את השירות לשלב הבא ולהגיע לתודעה של הלקוח גם כשהוא כבר ממותג. פיתחנו "פס יצור" המתמחה בבניית דמויות איכותיות בזמנים מהירים יחסית ובמחירים שיכולים להתאים גם לעסקים בינוניים וקטנים - שיוכלו ליהנות מהשירות, גם ללא תקציבי ענק.

אנו יוצרים בעבודה מול הלקוח סקיצה של הקונספט, לאחר מכן ממירים לתלת מימד / פלאש / אנימציה / תמונות לפרינט. השימושים העיקריים: אנימציות כרטיסי ברכה לחגים, אנימציה ייצוגית - פתיח לסרט החברה / מצגות, דמות מעוצבת לשילוב במיתוג קיים - ניירת, כרטיס ביקור, דיסקים, ברושורים וכו‘.
דמות מעוצבת שתשתלב בחתימות אימייל אישיות / לפי עובד / מחלקה ועוד. רק בכדי להמחיש, דוגמה לדמות מיתוגית מוצלחת היא התוכי של בזק בינלאומי.

תאר איך מתנהל יום עבודה סטנדרטי ומיהם לקוחותיך

אני עובד על מספר פרויקטים במקביל, הן בניהול הסטודיו והן בבית הספר. כאשר מדובר בעבודה בסטודיו, העיסוק בתלת מימד לוקח הרבה מאוד זמן וכדי לקצר את התהליך צריך לדעת איך לנהל את הזמן ולעבוד על מספר פרויקטים במקביל. לרוב העבודה נעשית תחת לחץ וכדי להגיע לפתרונות אנו צריכים להיות יצירתיים. במקביל אני בקשר מתמיד עם הלקוחות, בודק מה הם צריכים, האם התוצר עונה על הצורך, בודק שהאיכות טובה ומבצע ביקורות ותיקונים.
קיימים טריקים פנימיים המאפשרים לראות את העבודה לפני שהיא גמורה, בעזרתם ניתן להראות ללקוח תמונה אחת בתהליך ולגרום לו לדמיין איך התנועה אמורה לקרות ואיך הצביעה צריכה להיראות. התהליכים מורכבים מאוד וצריך תמיד לראות כמה שלבים קדימה. האתגר הגדול יותר מפעולת התוכנה הוא לגרום ללקוח לראות ולדמיין מה הוא הולך לקבל. בין לקוחותיי נמנים: ניקולודיאון, CISCO, INTEL, MOTOROLA, אקסטריימר בריינפופ ועוד.

מה עזר לך לעשות את קפיצת המדרגה המשמעותית ברמת האנימציה שלך? ומה הטיפ או המסר שלך לאנימטורים בארץ?

עבודה קשה, לשבת ולהקדיש מחשבה לכל פרט, לנסות להבין את התנועה, כיצד היא מתרחשת ובעיקר מה המחשבה המקדימה את התנועה. אני מגיע מעולם של ניהול פרויקטים ולמדתי שעם ניהול זמן נכון וניצול נכון של כוח אדם אפשר לעסוק במספר רב של פרויקטים בו זמנית. זו הסיבה שאני מקפיד על לוחות זמנים ורישום מדויק של התהליכים.
חשוב שהעסק יוכל להתנהל על הצד הטוב ביותר, גם אם אני לא נמצא. הטיפ שלי הוא ממש לא להתייאש בתחילת הדרך, לא להתפתות למלחמות מחירים, לשתף פעולה ולחלוק ידע.

מה החלום שלך?

כפי שציינתי קודם, אני מאמין בעבודה על כמה נושאים במקביל. תמיד עבדתי, לימדתי ולמדתי והדרך קידשה את המטרה - לעלות בארץ את איכות התעשייה והעובדים.
וכך, לפני 7 שנים הגשמתי את החלום שלי, אותו חלמתי במשך למעלה מ- 10 שנים: יצרתי שיתוף פעולה בין הסטודיו לבין HackerU, ויחד יצרנו את 3DU - מרכז האנימציה המתמחה בלימוד מקצועות המדיה והבידור ובביצוע פרויקטים בתוכנות תלת מימד ואנימציה לתעשיית הטלוויזיה והסרטים.

3DU פועל במודל ייחודי בשוק, המשלב הכשרה מקיפה לרכישת מקצוע עם מלגה, המוענקת תמורת עבודה של הסטודנטים. הקורס בנוי באופן אופטימלי, משום שהוא מתחיל ממבט על הסטודנט: אנחנו בודקים כמה שעות צריך בשביל כל קורס וכל נושא ובהתאם לכך הסטודנט מקבל מענה הולם. בית הספר הוא הגשמת חלום עבורי כי הוא מעביר הלאה בצורה הטובה ביותר את הידע הרב והמעמיק שצברתי במהלך השנים.
הקורס הזה הוא ה"בייבי" שלי, עזבתי את כל מקומות העבודה הקודמים בשביל להקים ולפתוח מקום מעולה להכשרת סטודנטים שיהיו דור העתיד בעולם האנימציה והתלת מימד.

מה נחשב בעיניך ההישג הכי גדול שלך? ואיפה אתה רוצה לראות את עצמך בעוד 5 שנים מהיום?

ההישג הגדול ביותר היה פיתוח מקלדת אינטרנטית והקמת פורטל משחקי ילדים, הכולל עשרות משחקים באנימציה המותאמים לילדים מגיל 5-1. בעתיד הייתי רוצה להתעסק יותר בפרויקטים מחו"ל עם נפח גדול ומשמעותי יותר וכן בתכנים לימודיים.


פוסטים קשורים

שלט גוגל סטדיה. הנטפליקס של הגיימינג

גוגל סטאדיה היא בכל זאת העתיד של הגיימינג

איתמר מרילוס
האם כדאי ללמוד עיצוב גרפי בהאקריו?

האם עיצוב גרפי זו עבודה מבוקשת כיום?

איך לבחור פלטת צבעים לאתר מבחינת עיצוב גרפי

עיצוב גרפי לאתרי אינטרנט: איך לבחור פלטת צבעים?

איתמר מרילוס
itzik-algrisi

בואו נכיר את איציק אלגריסי - ראש תחום תכנות ב-Java ודוט נט

סער כהן
×
רוצה לשמוע עוד?
botpixel

* יש להזין שם מלא

* יש להזין מספר טלפון

* יש להזין כתובת אי-מייל

מדיניות הגנת הפרטיות

X לקבלת
סילבוס
שיחה
צ'ט
לפרטים