לעומת זאת, השינויים הרבים שחלו בגוגל בשנים האחרונות הראו לנו שמי שלא יחשוב על הקידום לטווח הארוך, עשוי למצוא את עצמו בבעיה בשלב מאוחר יותר: קידום שמתבסס על פתרונות מהירים וקידום נקודתי של רשימת מילות מפתח ידועה מראש לא יחזיק מעמד הרבה זמן ורוב הסיכויים שכל המאמץ והאנרגיה שהושקעו בו ירדו לטמיון עם עדכון האלגוריתם הבא של החברה...

על מנת להראות כיצד ההבדלים בין שתי הגישות מתבטאים בפועל, החלטנו לנתח את אתר האינטרנט הממוצע משלוש זוויות שונות: תוכן, קישורים וחווית גלישה

תוכן

חשיבתו של התוכן בתהליך קידום האתר רק הלכה והתחזקה עם הזמן, אך עדיין רואים לא מעט בעלי אתרים שהאסטרטגיה העיקרית שלהם היא לשלב את מילות המפתח שבחרו כמו שהן לאורך כל הטקסט. למרות שאפשר בהחלט לשלב כל ביטוי פעם או פעמיים, ברגע שהוא הופך להיות המרכז שמסביבו כותבים את הטקסט, זו כבר בעיה מבחינת הקורא...

לכן, העצה הטובה ביותר היא לחשוב קודם כל על הקורא ורק אחר כך על מילות המפתח שרוצים לשלב. אם יש חיפוש פופולארי במיוחד, אפשר להשתמש בו בכותרת או בתיאור של הדף, אך בטקסט עצמו להשתמש בהטיה אחרת. לדוגמה, גינה מעוצבת ולא גינות מעוצבות. גם לעצב קישורים שהם רק חלק מן המילה (מזרונים לבתי אבות) היא אסטרטגיה מאוסה. בהקשר הזה כדאי גם לקרוא למה לא כדאי לעשות מניפולציות על גוגל.

מעבר לכך, גם אם האסטרטגיה הזו מסתברת בסופו של דבר כלא אופטימאלית, קל מאוד לתקן אותה מכיוון שהתוכן נמצא בשליטה ישירה שלנו, כך שבעצם אין מה להפסיד.

רוצים לדעת לקדם בעצמכם? קיראו על קורס קידום האתרים שלנו.

קישורים

הקישורים הם אולי החלק הבעייתי ביותר בכל אסטרטגיה של קידום אתרים מכיוון שיש הבדל גדול בין המצוי לרצוי: כולנו היינו רוצים לקבל קישורים רק מאתרים מעולים, אבל בדרך כלל אנחנו נאלצים להתפשר על אתרים פחות איכותיים ולעיתים אפילו על פינות מאמרים וכו'.

מה שאנחנו כן יכולים לעשות זה לדאוג לכך שהקישורים שלנו יתנו ערך מוסף לגולש : לכתוב בעבורם טקסט מעניין ורענן ככל שניתן ולא לקשר כל הזמן רק לדף הבית שלנו, אלא לשלב גם קישורים לדפי עומק ואפילו כאלו שלכאורה אין להם חשיבות מיוחדת. לפני כל קישור יזום שאתם בונים, שאלו את עצמכם אם זהו קישור שהייתם מוסיפים גם אם הייתם מישהו מבחוץ שהיה נכנס לאתר שלכם במקרה. כתוצאה מכך, גם טקסט הקישור בו אתם עושים שימוש צריך להיות מגוון ולא חד גוני.

חווית שימוש

חווית שימוש היא הצלע השלישית של כל אסטרטגית קידום לטווח ארוך, אבל זו גם החלק שהכי קל להתעלם ממנו: אתר שהגולשים ירצו לחזור אליו הוא בדרך כלל גם אתר שבנוי בצורה נכונה, שאין בו עומס של טקסט ושקל לנווט בו.

הדבר אולי נשמע ברור מאליו על הנייר, אבל מי שבונה אתר מתוך נקודת מוצא שכל דף חייב להתאים למילת מפתח אחת ושכל העמודים האלו חייבים להיות נגישים מכל דף באתר דרך תפריטי ניווט (לא כולל מפת אתר שהיא סיפור אחר), בדרך כלל מוצא את עצמו עם אתר מפלצתי שאין שום דרך לגלוש בו בצורה נוחה. במילים אחרות, אל תפחדו לעשות פשרות ולהפסיד מילת מפתח כזו או אחרת על מנת להפוך את האתר לטוב יותר. גוגל טוב היום יותר מאי פעם בסריקה של עמודים בעומק האתר, ורוב מערכות ניהול התוכן כיום מאפשרות לכם לקבוע את ההיררכיה גם ברמת הכתובת ולא להסתמך על תפריטים בלבד. (לדוגמה, www.mysite.com/articles/article-name יהיה ברמה שלוש).

לסיום, חשוב להזכיר שהעצות שנתנו כאן הן קלות יותר לביצוע באתרים חדשים שלא קודמו בעבר, אך גם אם יש לכם אתר קיים, השאיפה היא לאזן בין הרצון לבנות אסטרטגיה אופטימאלית, אך יחד עם זאת לא לפגוע בקיים.

בהצלחה!

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה