בלוג
תמונה ראשית פוסט לא להסתמך על מניפולציות

למה לא כדאי להסתמך על מניפולציות בגוגל לטווח הארוך

עודכן בתאריך:10 ינואר 2022


קיימות מספר דרכים לקדם עסק באינטרנט, ולהביא תנועה ממוקדת לאתר. בין ערוצי השיווק הפופולאריים ביותר ניתן למנות:

  • קידום אורגני (תנועה לא ממומנת ממנועי חיפוש ובראשם גוגל).
  • פרסום ממומן במנועי חיפוש (בעיקר Google Adwords).
  • פרסום ממומן מרשתות חברתיות (מערכת הפרסום של פייסבוק מובילה בתחום הזהBy Far).
  • תנועה אורגנית מרשתות חברתיות - עקב שיתופים, פעילות סושיאל נכונה וכו'
  • רכישת מדיה - פרסום באתרים הרלוונטיים לנישה שלנו באמצעות באנרים ושטחי פרסום, או לחלופים פרסום באתרים גדולים מאד כמו Ynetודומיו, במידה והתקציב מאפשר.
  • פרסום באינדקסים נישתיים - לדוגמא צלם חתונות אשר מפרסם באינדקס של ספקים לחתונה.
  • שיווק באמצעות תוכן - התוכן יכול להיות באתר של העסק או באתרים חיצוניים, רצוי שילוב של השניים.
  • רכישת תנועה באמצעות כלים כמו Outbrain או Taboola (שתיהן ישראליות, אגב) אשר מייצרות המלצות ברחבי האינטרנט לקריאה מאמרים נוספים באתרי תוכן שונים.

מובן, קיימות דרכים נוספות להביא תנועה לאתרים אבל אלו הם פחות או יותר הערוצים המרכזיים. 

אצל מרבית העסקים, תנועה אורגנית מגוגל היא התנועה האיכותית ביותר, עקב העובדה שאנשים (אפילו כאלה שלא מבינים באינטרנט) נוטים לסמוך על התוצאות האורגניות בגוגל יותר מהתוצאות הממומנות מתוך חשיבה של אם גוגל החליט לדרג את האתר במקום גבוה, אפשר לסמוך עליו. על כן, רובם המכריע הקליקים בתוצאות החיפוש מתבצעים על חמשת התוצאות הראשונות בגוגל (מחקרים מצביעים על נתונים של מעל 70%). 

את כל התורה של קידום אורגני בגוגל לומדים אצלנו ב-HackerU במסגרת קורס קידום אתרים. אם אתם מכוונים להיות אנשי שיווק דיגיטל בהמשך הדרך, בקורס לומדים גם ערוצי שיווק נוספים, כולל קידום אתרים בגוגל, קידום ממומן, שיווק בפייסבוק ועוד. בלי קשר, תמיד טוב להכיר ערוצים נוספים לשיווק באינטרנט.

 מדוע, אם כך - לא כדאי להסתמך על גוגל כמקור בלעדי לטראפיק באתר, או יותר נכון -

איך לשווק את האתר נכון באמצעות תוכן, בצורה כזו שהקידום בגוגל יהיה אמצעי ולא המטרה?

אולי השאלה נשמעת קצת מסובכת. בואו ניתן קצת רקע לפני שנרחיב.
גוגל, כידוע, זה מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם. ככזה, גוגל חרטה על דגלה להציג את התוצאות הרלוונטיות ביותר עבור המשתמשים שלה, על מנת לשרת אותם על הצד הטוב ביותר ולהציג להם את מה שהם מחפשים.
נניח בצד את העבודה שיש מניע מסחרי מאד מובהק במנוע החיפוש והוא כמובן מערכת הפרסום של גוגל, אבל בכל הקשור לתוצאות האורגניות - לגוגל יש אינטרס לא מבוטל להציג את התוצאות הטובות ביותר שאפשר. ברגע שגוגל יציגו תוצאות גרועות ולא רלוונטיות, הרי שהם למעשה לא מספקים את הסחורה ואת המטרה היחידה של מנוע החיפוש מבחינת הגולש - קבלת מענה לשאילתות.

הבעיה היא, שרבים מנסים לנצל אל האלגוריתמים של גוגל ולבצע מניפולציות כאלה ואחרות על התוצאות על מנת לקדם אתרים ספציפיים במעלה התוצאות, ולא תמיד בדרכים אתיות, בלשון המעטה. גוגל כמנוע חיפוש, מנסה להילחם בשיטות הלא כשרות הללו ולמעשה משחקי החתול והעכבר בין גוגל והספאמרים נמשכים מאז שהוקמה החברה, ולא נראה שזה הולך להפסיק בקרוב, אלא רק לשנות צורה.

על כן, גוגל מבצעים עדכונים באלגוריתם שלהם חדשות לבקרים, חלק מהשינויים מורגשים מיידית (בעיקר עדכונים מסיביים כמו פנדה או פינגווין אבל רוב העדכונים הם מינוריים (יש מאות אם לא אלפים כאלו בשנה).

לכן, כל מי שבוחר לעבוד באופן בלעדי בגישה של מניפולציה על גוגל במטרה לתחמן את המערכת, ולא לבצע קידום באמצעות תוכן חריף וממוקד, נידון מראש לכישלון ולמלחמות אינסופיות עם גוגל ומקדמים אחרים.עם זאת, חשוב לסייג ולציין כי ניתן בהחלט לראות תוצאות גם בעזרת שיטות כאלו, אך הדבר ידרוש ניהול סיכונים (שכן תמיד יש סיכוי שהאתר יענש ויוסר מהאינדקס), תחזוקה אינסופית ובאופן כללי לא מומלץ למי שעובד מול לקוחות או רוצה לנהל עסק אמיתי שישרת אותו בהמשך שנים קדימה.

אז מה הפתרון?

הפתרון הוא לייצר תוכן ברמה הכי גבוהה שאתם יכולים, ובסופו של דבר לבנות קהילה. גוגל אוהב אתרים שהם מותגים ושיש להם קהל אוהדים. התוכן שאתם מייצרים צריך לשרת 90% את הגולש ו-10% את גוגל. 

מה זה אומר? הכוונה היא לכתוב תוכן שקודם כל מיועד לאנשים ועונה על שאלות שמעניינות אותם. רק לאחר מכן, ניתן לשלב אלמנטים של SEOכמו מילות מפתח, כותרות משנה וכיוצב, על מנת לעזור לתוכן להיות קצת יותר ידידותי למנועי חיפוש.למידע נוסף על שיווק באמצעות תוכן.

שאומרים תוכן, אגב, זה לא חייב להיות רק טקסט. למרות שמבחינה טכנית גוגל מתבסס עדיין ברובו על טקסטים ובמקרים מסוימים הם הכרחיים לקידום, אבל תוכן יכול להיות גם תמונות, סרטונים, אינפוגרפיקות למיניהן, כלים מעניינים (לדוגמא - מחשבונים פיננסים, כלים להשוואת מחירים כמו זאפ וכו') או תוכן שישרת מספיק אנשים בצורה טובה ויגרום להם לשתף ואף לקשר לאתר בצורה טבעית.

 כאשר גוגל מזהה שאתה מותג, הוא יהיה הרבה יותר סלחן והאתר יהיה הרבה יותר חסין לעדכונים כאלה ואחרים. גוגל מזהה שהאתר שלך מותג בתחומו בכמה דרכים:

  • קישורים המפנים אל האתר עם טקסט עוגן (Anchor text) על שם האתר
  • חיפושים בגוגל על שם האתר
  • אזכורים ברחבי הרשת (כן, גם ללא קישור)
  • פרופילים חברתיים חזקים המשויכים לאתר
  • ועוד…

לסיכום

על מנת לבנות מותג מצליח ברשת צריך להשקיע בתוכן. השקעת האנרגיות שלכם בתוכן ושיפור האתר, היא ניצול הרבה יותר חכם של האנרגיה שלכם לטווח הארוך, מכיוון שלשם גוגל מכוונים, בין אם בצורה אלגוריתמית ובין אם בצורה ידנית. עליכם ליישר קו עם האינטרסים של גוגל (שזה בעצם גם האינטרס של הגולשים) ולא לנסות לתחמן כל הזמן כי במשחק הזה בסופו של דבר תפסידו.

השקעה שכזו יכולה לקחת לא מעט זמן ודורשת סבלנות, אך ניתן לשלב גם מקורות תנועה מידיים יותר כמו פרסום בגוגל / פייסבוק ואחרים. כמובן שלכל סוג של עסק צריך לתפור אסטרטגיה ספציפית בהתאם לנושא וקהל היעד.

קיימות מספר דרכים לקדם עסק באינטרנט, ולהביא תנועה ממוקדת לאתר. בין ערוצי השיווק הפופולאריים ביותר ניתן למנות:

  • קידום אורגני (תנועה לא ממומנת ממנועי חיפוש ובראשם גוגל).
  • פרסום ממומן במנועי חיפוש (בעיקר Google Adwords).
  • פרסום ממומן מרשתות חברתיות (מערכת הפרסום של פייסבוק מובילה בתחום הזהBy Far).
  • תנועה אורגנית מרשתות חברתיות - עקב שיתופים, פעילות סושיאל נכונה וכו'
  • רכישת מדיה - פרסום באתרים הרלוונטיים לנישה שלנו באמצעות באנרים ושטחי פרסום, או לחלופים פרסום באתרים גדולים מאד כמו Ynetודומיו, במידה והתקציב מאפשר.
  • פרסום באינדקסים נישתיים - לדוגמא צלם חתונות אשר מפרסם באינדקס של ספקים לחתונה.
  • שיווק באמצעות תוכן - התוכן יכול להיות באתר של העסק או באתרים חיצוניים, רצוי שילוב של השניים.
  • רכישת תנועה באמצעות כלים כמו Outbrain או Taboola (שתיהן ישראליות, אגב) אשר מייצרות המלצות ברחבי האינטרנט לקריאה מאמרים נוספים באתרי תוכן שונים.

מובן, קיימות דרכים נוספות להביא תנועה לאתרים אבל אלו הם פחות או יותר הערוצים המרכזיים. 

אצל מרבית העסקים, תנועה אורגנית מגוגל היא התנועה האיכותית ביותר, עקב העובדה שאנשים (אפילו כאלה שלא מבינים באינטרנט) נוטים לסמוך על התוצאות האורגניות בגוגל יותר מהתוצאות הממומנות מתוך חשיבה של אם גוגל החליט לדרג את האתר במקום גבוה, אפשר לסמוך עליו. על כן, רובם המכריע הקליקים בתוצאות החיפוש מתבצעים על חמשת התוצאות הראשונות בגוגל (מחקרים מצביעים על נתונים של מעל 70%). 

את כל התורה של קידום אורגני בגוגל לומדים אצלנו ב-HackerU במסגרת קורס קידום אתרים. אם אתם מכוונים להיות אנשי שיווק דיגיטל בהמשך הדרך, בקורס לומדים גם ערוצי שיווק נוספים, כולל קידום אתרים בגוגל, קידום ממומן, שיווק בפייסבוק ועוד. בלי קשר, תמיד טוב להכיר ערוצים נוספים לשיווק באינטרנט.

 מדוע, אם כך - לא כדאי להסתמך על גוגל כמקור בלעדי לטראפיק באתר, או יותר נכון -

איך לשווק את האתר נכון באמצעות תוכן, בצורה כזו שהקידום בגוגל יהיה אמצעי ולא המטרה?

אולי השאלה נשמעת קצת מסובכת. בואו ניתן קצת רקע לפני שנרחיב.
גוגל, כידוע, זה מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם. ככזה, גוגל חרטה על דגלה להציג את התוצאות הרלוונטיות ביותר עבור המשתמשים שלה, על מנת לשרת אותם על הצד הטוב ביותר ולהציג להם את מה שהם מחפשים.
נניח בצד את העבודה שיש מניע מסחרי מאד מובהק במנוע החיפוש והוא כמובן מערכת הפרסום של גוגל, אבל בכל הקשור לתוצאות האורגניות - לגוגל יש אינטרס לא מבוטל להציג את התוצאות הטובות ביותר שאפשר. ברגע שגוגל יציגו תוצאות גרועות ולא רלוונטיות, הרי שהם למעשה לא מספקים את הסחורה ואת המטרה היחידה של מנוע החיפוש מבחינת הגולש - קבלת מענה לשאילתות.

הבעיה היא, שרבים מנסים לנצל אל האלגוריתמים של גוגל ולבצע מניפולציות כאלה ואחרות על התוצאות על מנת לקדם אתרים ספציפיים במעלה התוצאות, ולא תמיד בדרכים אתיות, בלשון המעטה. גוגל כמנוע חיפוש, מנסה להילחם בשיטות הלא כשרות הללו ולמעשה משחקי החתול והעכבר בין גוגל והספאמרים נמשכים מאז שהוקמה החברה, ולא נראה שזה הולך להפסיק בקרוב, אלא רק לשנות צורה.

על כן, גוגל מבצעים עדכונים באלגוריתם שלהם חדשות לבקרים, חלק מהשינויים מורגשים מיידית (בעיקר עדכונים מסיביים כמו פנדה או פינגווין אבל רוב העדכונים הם מינוריים (יש מאות אם לא אלפים כאלו בשנה).

לכן, כל מי שבוחר לעבוד באופן בלעדי בגישה של מניפולציה על גוגל במטרה לתחמן את המערכת, ולא לבצע קידום באמצעות תוכן חריף וממוקד, נידון מראש לכישלון ולמלחמות אינסופיות עם גוגל ומקדמים אחרים.עם זאת, חשוב לסייג ולציין כי ניתן בהחלט לראות תוצאות גם בעזרת שיטות כאלו, אך הדבר ידרוש ניהול סיכונים (שכן תמיד יש סיכוי שהאתר יענש ויוסר מהאינדקס), תחזוקה אינסופית ובאופן כללי לא מומלץ למי שעובד מול לקוחות או רוצה לנהל עסק אמיתי שישרת אותו בהמשך שנים קדימה.

אז מה הפתרון?

הפתרון הוא לייצר תוכן ברמה הכי גבוהה שאתם יכולים, ובסופו של דבר לבנות קהילה. גוגל אוהב אתרים שהם מותגים ושיש להם קהל אוהדים. התוכן שאתם מייצרים צריך לשרת 90% את הגולש ו-10% את גוגל. 

מה זה אומר? הכוונה היא לכתוב תוכן שקודם כל מיועד לאנשים ועונה על שאלות שמעניינות אותם. רק לאחר מכן, ניתן לשלב אלמנטים של SEOכמו מילות מפתח, כותרות משנה וכיוצב, על מנת לעזור לתוכן להיות קצת יותר ידידותי למנועי חיפוש.למידע נוסף על שיווק באמצעות תוכן.

שאומרים תוכן, אגב, זה לא חייב להיות רק טקסט. למרות שמבחינה טכנית גוגל מתבסס עדיין ברובו על טקסטים ובמקרים מסוימים הם הכרחיים לקידום, אבל תוכן יכול להיות גם תמונות, סרטונים, אינפוגרפיקות למיניהן, כלים מעניינים (לדוגמא - מחשבונים פיננסים, כלים להשוואת מחירים כמו זאפ וכו') או תוכן שישרת מספיק אנשים בצורה טובה ויגרום להם לשתף ואף לקשר לאתר בצורה טבעית.

 כאשר גוגל מזהה שאתה מותג, הוא יהיה הרבה יותר סלחן והאתר יהיה הרבה יותר חסין לעדכונים כאלה ואחרים. גוגל מזהה שהאתר שלך מותג בתחומו בכמה דרכים:

  • קישורים המפנים אל האתר עם טקסט עוגן (Anchor text) על שם האתר
  • חיפושים בגוגל על שם האתר
  • אזכורים ברחבי הרשת (כן, גם ללא קישור)
  • פרופילים חברתיים חזקים המשויכים לאתר
  • ועוד…

לסיכום

על מנת לבנות מותג מצליח ברשת צריך להשקיע בתוכן. השקעת האנרגיות שלכם בתוכן ושיפור האתר, היא ניצול הרבה יותר חכם של האנרגיה שלכם לטווח הארוך, מכיוון שלשם גוגל מכוונים, בין אם בצורה אלגוריתמית ובין אם בצורה ידנית. עליכם ליישר קו עם האינטרסים של גוגל (שזה בעצם גם האינטרס של הגולשים) ולא לנסות לתחמן כל הזמן כי במשחק הזה בסופו של דבר תפסידו.

השקעה שכזו יכולה לקחת לא מעט זמן ודורשת סבלנות, אך ניתן לשלב גם מקורות תנועה מידיים יותר כמו פרסום בגוגל / פייסבוק ואחרים. כמובן שלכל סוג של עסק צריך לתפור אסטרטגיה ספציפית בהתאם לנושא וקהל היעד.



פוסטים קשורים

שיווק דיגיטלי
קורס ניהול מדיה חברתית – מה לומדים וכמה מרוויחים
איתמר מרילוס | 12 מרץ 2022
ניהול מדיה חברתית - איך מתחילים? בקורס לניהול מדיה חברתית בהאקריו תלמדו לנהל עמודי פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק עסקיים
תמונה ראשית פוסט מדריך קידום אתרים למתחילים
איך להיעזר בגוגל לקידום האתר שלכם – מדריך קידום אתרים למתחילים
עומר אביעד | 10 ינואר 2022
היום תחום הקידום האורגני באינטרנט נוגע בכל אחד ואחת מאיתנו: עסקים,אירגונים אנשים פרטיים ועוד..
מאחורי הקלעים של "BLACK FRIDAY" ו -"CYBER MONDAY"
מאחורי הקלעים של "BLACK FRIDAY" ו -"CYBER MONDAY"
עומר אביעד | 10 ינואר 2022
"BLACK FRIDAY " ו-"CYBER MONDAY" הם כינויים לחגיגת קניות סוחפת ברשת. ה- Black Friday – "יום שישי השחור" - למי שלא מכיר (יש מישהו כזה?!) – הוא היום הפותח את חגיגת הסיילים לקראת חג המולד. מדובר מסורת אמריקאית רבת שנים, שהתרחבה בשנים האחרונות גם לרשת. לאור ההצלחה המסחררת, תקופת המבצעים לחגים התארכה גם לאחר חג ההודיה .
6 דרכים להיעזר באינטרנט לקידום עסק עצמאי
6 דרכים להיעזר באינטרנט לקידום עסק עצמאי
דניאל הראל | 10 ינואר 2022
בעלי עסקים קטנים רבים מעוניינים לפרסם עצמם בתפוצה רחבה ככל שניתן. אולם, פתרונות פרסום רבים, ובמיוחד במדיות מודפסות, רדיו או טלוויזיה, דורשים תקציב שיווק ענק שידם של בעלי העסקים הקטנים אינה משגת. על כן פונים מפרסמים רבים לפרסום ברשת האינטרנט.
רוצה לשמוע עוד?

phone mobile icon שיחה
chet icon צ'אט
email mobile icon לפרטים

מדיניות הגנת הפרטיות

×

אנו מודים לכם על שבחרתם לעשות שימוש באתר Hacker-u (להלן: "האתר").

האתר מופעל על ידי האקר-יו בע"מ (להלן: "החברה") לטובת איסוף פרטים ויצירת קשר עם מתעניינים בלימודי מקצועות הי-טק.

לתשומת לבכם, המידע המוצג באתר הינו כללי בלבד. למידע ספציפי ניתן להשאיר פרטים בעמוד ויועץ לימודים מטעם החברה יחזור אלכם במהרה.

מטעמי נוחות בלבד, האמור בתקנון זה מנוסח בלשון זכר, אולם הוא מתייחס לשני המינים בצורה שווה.

לכל מידע נוסף ניתן לפנות בכתובת הדואר האלקטרוני שבסיפא לתקנון זה.

בגלישתך באתר זה הנך ( "להלן: "הגולש") מקבל ומסכיה לתנאים ולמדיניות הפרטיות כמפורט להלן. מדיניות הפרטיות מתייחסת לסוג המידע שתספק לנו או מידע אשר אנו נלמד משימוש שתעשה באתר.

שמירה על פרטיותך:

1. פרטיות הגולש חשובה לנו מאוד. אנו מנהלים את האתר בסטנדרט האבטחה הגבוה ביותר ע"מ לשמור על פרטיך ולהגן על המידע שתמסור לנו בצורה הטובה ביותר.

2. אנו פועלים בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981 ושואפים לעמוד בכל דרישות החוק לעניין כיבוד הפרטיות וההגנה על מידע אישי. אנו מחויבים להגן על פרטיותך ועל שמירת פרטי הזיהוי האישיים שלך.

3. אנו אוספים מידע אישי אודותיך רק כאשר אתה תספק לנו אותו באופן ספציפי וביודעין. אנו מאמינים, כי אתה צריך לדעת בדיוק איזה מידע אישי אנו אוספים וכיצד אנו מתכוונים להשתמש בו בטרם תחלוק אותו עמנו. אנו עשויים לבקש ממך מידע אישי כגון שם, מספר טלפון, כתובת וכתובת דואר אלקטרוני. אנו עושים זאת רק כאשר אתה מבקש מידע או מבקש להירשם לשירותים הטעונים הרשמה או מנוי.

4. כאשר אנו מתכוונים להשתמש במידע האישי שלך, אנו מבקשים זאת מראש, על מנת שתחליט אם אתה רוצה לספק לנו את המידע או לא.

5. מידע המאפשר זיהוי אישי שלך, יישמר בסודיות מוחלטת. פרטי זיהוי אישיים שאתה מספק לנו לא יהיו זמינים לצדדים שלישיים ללא אישור מפורש שלך.

6. אנו מדגישים כי לא חלה חובה חוקית למסור את המידע.

המידע שייאסף והשימוש שיעשה בו:

1. אנו מגבילים את בקשותינו לקבלת מידע אישי בסיסי בלבד, כגון:

א. שם מלא

ב. מספר טלפון

ג. כתובת דואר אלקטרוני

2. אנו מגבילים את איסוף המידע האישי למידע שאנו מאמינים כמינימלי ביותר על מנת לספק לך את השירותים המוצעים באתר או באמצעותו.

3. המידע אשר יימסר ישמש לטובת גבייה, שליחת דיוור ישיר וקשר עם הלקוח, שליחת דבר פרסומת, ניוזלטר והודעות שיווקיות; טיוב נתונים, מתן שירותים ללקוחות, ניהול מועדון לקוחות, ניהול מידע על תלמידים / סטודנטים / משתלמים, ניהול מכירות, שיווק וגיוס לקוחות.

4. המידע שתעביר לנו לא יימסר על ידינו לצדדים שלישיים בתמורה ו/או ללא תמורה אלא אם תיתן את הסכמתך לכך מראש ו/או לדרישת רשות מוסמכת.

Cookies (עוגיות):

1. קובץ Cookie הוא קובץ המכיל חלקים מסוימים של מידע שהאתר יוצר במחשבך בעת הגלישה באתר. הקובץ מאפשר שמירת מידע לגבי העדפותיך בכל הקשור בשימוש באתר.

2. על מנת לשפר את חוויית הגלישה שלך באתר, האתר משתמש ב- Cookies. רוב הדפדפנים כיום יודעים לזהות מתי "Cookie" מוצע, ולאפשר לך לסרב או לקבל אותו. אם אינך בטוח אם לדפדפן שלך יש יכולת זו, עליך לבדוק עם יצרן התוכנה או ספק שירותי האינטרנט שלך. איננו משתמשים בקבצי Cookie כדי לעקוב אחר הרגלי הניווט של המבקרים שלנו.

גישתך ושליטתך בפרטי הזיהוי שלך:

באפשרותך לבצע את הפעולות הבאות, בכל עת, על ידי פנייה אלינו באמצעות כתובת הדוא"ל שלהלן:

1. לבדוק איזה מידע אישי שלך יש בידנו, אם בכלל.

2. לשנות/לתקן את הפרטים אשר בחרת להעביר לנו.

3. לבקש מאתנו למחוק כל מידע שנאסף אודותיך (יחד עם זאת יש לדעת כי, לא נוכל לספק שירותים מסוימים ללא המידע).

4. להביע כל חשש כלשהו שיש בידך לגבי השימוש שנעשה במידע אישי שלך.

קניין רוחני:

כל זכויות בכל המושא לזכויות קניין רוחני, המופיע ו/או מוצג באתר, הינו בבעלות החברה בלבד ואין לעשות בהם שימוש ללא אישור החברה מראש ובכתב.

יצירת קשר:

ניתן ליצור עמנו קשר בכל עת בכתובת הדואר האלקטרונית הבאה info@hackeru.co.il

להורדת
הסילבוס