"אם אתם כאן, אז סביר להניח שאתם חיים את ההווה ומסתכלים קדימה, קשובים ללב ומביטים בכיס, קוראים אודות עדכונים דיגיטליים לצד הקפה של הבוקר ומרפרפים על פרסומות ובטוחים שאתם יכולים לפעול טוב יותר.

עם זאת, אם אתם מגיעים ליום הלימודים ובוהים בשעון אתם לא במקום הנכון. כי מי שעומד לעסוק באחד התחומים היותר דינאמיים (ודיגיטליים) צריך להתרגש ולשאוב בשקיקה כל פיסת מידע".

כך מבקש עומר סבן להתחיל את הריאיון שלו, ראיון שבא לקחת פנס ולהאיר את הפיל שעומד על המקלדת ומאיים להפוך אותה לבמת ריקודים אחת גדולה, כי אם נביט לאמת בעיניים - התחום הדיגיטלי שאנו מכירים כיום הוא כנראה רק ההתחלה.

עומר סבן הוא המייסד של משרד הפרסום OK, משרד שמעניק שירותי שיווק דיגיטליים לשורת חברות בינוניות.

נתחיל:

עומר, כאדם שעוסק בתחום מה יש לך לומר לסטודנטים החדשים?
לו הייתי במקומם הייתי שמח להתחיל את דרכי בנקודה זו - בסביבה מלמדת, מעצימה ומעשירה, וזאת כי לפני כעשור היה מספיק באדם בעל ידע בסיסי בתחום על מנת שירשים לקוחות, משמע כיום התחרות הרבה יותר מאתגרת ומחייבת ועל כן העיסוק עצמו הרבה יותר מעניין ומוביל לתוצאות הרבה יותר טובות וממוקדות.

גם כיום הרבה חברות מעסיקות בעלי ידע בסיסי בתחום, מדוע עדיין היית ניגש לספסל הלימודים?
הלקוחות אינם טיפשים, הם מבקשים את הטוב ביותר וכמובן שגם תוצאות בשטח, ועל כן גם אם נדמה, אין באמת קיצורי דרך.

כבעל ניסיון עשיר אני מוכרח לומר שגם אני לומד את התחום מדי יום, ולא רק כי הוא באמת מרתק אותי, אלא גם כי אין ברירה. אם מבקשים להעניק ללקוח את השירות הטוב ביותר, יש לדעת מהן סך האפשרויות שעומדות לרשותו, ועל כן באופן תמידי אני בוחן מגמות וכלי עזר חדשים, מיישר קו מול נהלי גוגל, בוחן ביצועים וכדומה.


מה אתה אומר על אנשים חסרי השכלה שעובדים בתחום?
כיום הרבה אנשים שמנהלים רשתות חברתיות ומוציאים לפועל כמה קמפיינים מאמינים שהם כבר שם, שהם יכולים לוותר על הלימודים. עם זאת, אנשים שכחו שמטרת השיווק היא לא לקבל עוד כמה לייקים, אלא להגדיר מטרה מכבדת ולהגיע אליה, כאשר על מנת לעשות זאת חובה להכיר לעומק את התחום.

בנוסף, הייתי רוצה לתקן את ההנחה הראשונית שלך, נכון שכיום לא חסרות חברות שמעסיקות בעלי ידע בסיסי בתחום, אך גם לא חסרות חברות שמחפשות אחר תותחי שיווק, ולו כי קיימת ההבנה שהוצאה יותר גבוהה מובילה לתוצאה יותר טובה, ועל כן לתפישתי חשוב עד מאוד דם חדש בתעשייה, ולו על מנת שירימו את הרף.

מבחינתי אדם שלומד שיווק במכללה שמתמקדת במגוון נותני השירות בתחום הדיגיטלי מחזיק ביתרון משמעותי, וזאת כי על מנת להעניק שירות ממוקד (ולו בנישה ספציפית), יש לדעת לקרוא את התמונה השלמה, ויש לדעת מתי לקחת צעד אחורה ולאפשר לאדם אחר בעל כישרון אחר לתפוס פיקוד, כי לא סתם השוויתי את הזירה הדיגיטלית לבמת ריקודים אחת גדולה, וזאת כי אכן מדובר במסיבה בה הקצב עולה ויורד, לקוחות נעים ממקום אחד לשני, פרטנרים לריקוד מתחלפים, לא כולם אוהבים את הדיג'י, יש צורך בסטרטר שיניע את התהליך (שוט או במקרה שלנו עמוד נחיתה), האווירה החשוכה מקשה לראות את המתחרים, קשה להגיע למרכז הבמה ובאופן כללי האנרגיה בעיצומה.

מכאן שאם מבקשים לרקוד, יש ללמוד צעדים מקצועיים!

אתה בעצמך רקדן טוב?
תלוי איפה.. בזירה הדיגיטלית אני יכול לזקוף לזכותי כמה פירואטים מרשימים...

עכשיו ברצינות, ציינת שחשוב שיהיה דם חדש של משווקים דיגיטליים בתעשייה, ולו בכדי שירימו את הרף. למה התכוונת?
אם תשאלי אותי איפה אני רואה את התחום בעוד כעשר שנים מהיום, אני יכול לומר ממקום בטוח שהוא עומד להפתיע אותנו, ולא רק כי יש מתכנתים אדירים, או אנשי פרסום באינטרנט מצויינים, אלא כי קיימים לימודים מקצועיים בתחום, עובדה שמייצרת כרישי שיווק שיבינו את התחום ועל כן ידרשו ממנו יותר, שיבינו את התחום ועל כן יעלו על בעיות, שיבינו את התחום ועל כן יסננו כל מה שאינו עובד מספיק טוב, כך שהיכרות מעמיקה עם התחום רק תגדיל את הצורך לדייק את המענה - הן עבור הלקוח והן עבור המשווק, וכידוע כאשר יש צורך הפתרון (או במקרה שלנו השכלול) אינו מאחר לבוא.

שאלה אחרונה, רוצה לנסות לחזות את העתיד?
אני לא אתפלא אם בעתיד עסק יענה על שאלון ובסופו תופיע תוכנית שיווק מותאמת אישית, לצד תחזיות די מדויקות אודות אחוזי ההצלחה וההוצאה, ואף אני לא אתפלא אם בעתיד אנשים יצרכו פרסומות מרצונם, ולו כי הן יביאו איתן ערך מוסף שכיום טרם עלינו עליו.

עם זאת, בדבר אחד אני יכול להיות בטוח, גם אם העולם הדיגיטלי יתיימר להחליף את אנשי השיווק, אין ולא יהיה תחליף לממד האנושי, החושב , היצירתי והמרגיש, ועל כן כל משווק שנמצא בתחילת דרכו צריך להפנים ולהבין כיצד הוא מנתב את האישיות שלו לעבר המקום הפורה ביותר.

"אני רוצה לציין לטובה את הסטודנטים וכח האדם האיכותי שמכללת האקר יו מספקת לשוק. מה היינו עושים בלעדיכם"

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה