במהלך ההיסטוריה המצאות וחידושים שינו את פני האנושות מקצה לקצה, ונכון, לפעמים זה נראה שהגענו לקצה גבול היכולת והדימיון, אבל אם יש חידוש טכנולוגי שמראה שזה ממש לא ככה, הרי שמדובר בדבר הזה שנקרא AI שפרץ לחיים שלנו בסערה בשנים האחרונות. באופן כמעט מפתיע, הבשורה לא הגיעה מאחת מענקיות הטכנולוגיה המוכרות, אלא מגופים אחרים, מה שחייב דווקא את החברות הגדולות ליישר קו ואפילו להילחם כדי להביא כלי בינה מלאכותית מתקדמים ולשלב כאלו בתוכנות ובחומרות שהן משווקות.

יותר מכולן, מי שמצאה את עצמה פחות מוכנה הייתה לא אחרת מאשר גוגל, שהתמודדה לראשונה עם איום ממשי על שירות החיפוש שלה שנחשב במידה רבה למונופול עולמי. עם כלי AI ואפילו פשוטים, נוכל לקבל תשובה לכל שאלה שאי פעם נשאל, מה שמעמיד את כל הקונספט של גוגל בסכנה לא קטנה. ואם חשבתם שגוגל פשוט תשב בצד ותצפה במתרחש, אתם טועים ובגדול. התשובה הראשונה הגיעה לפני כחצי שנה עם השקת גוגל SGE, כלי הבינה המלאכותית של גוגל. זה הזמן להכיר אותו, ללמוד איך משתמשים בו, להבין איך הוא עתיד להשפיע על קידום אורגני ושיווק דיגיטלי ולהכין את עצמנו לעולם שבו הוא חלק מהיומיום.

מה זה SGE?

על רגל אחת, SGE - (Search Generative Experience) הוא בעצם כלי הבינה המלאכותית של גוגל. הרעיון כאן הוא לספק למשתמשים של גוגל כלי שמציע להם תשובה מדויקת ותמציתית יותר לשאלות שהם שואלים דרך השימוש בבינה מלאכותית. החוויה כפי שגוגל מכנה אותה היא חוויה גנרטיבית. כלומר, מנוע החיפוש מפיק תשובות מדויקות ומותאמות אישית לכל משתמש בהסתמך על המידע שיש לה עליו כמו מיקום, תחומי עניין, גיל וכדומה. אפשר להתייחס לזה כסוג של אמל״ק לעולם החיפוש באינטרנט. במקום שנקליד שאלה או ביטוי שישלח אותנו לתמצת בעצמנו את המידע ולהגיע לליבת המידע שחיפשנו, SGE פשוט עושה זאת בשבילנו.

הנה כמה מהמאפיינים העיקריים והחשובים של הכלי החדש:

תשובות מבוססות אישיות:

בין אם באופן אורגני או ממומן, גוגל מקפידה להציג לנו תוכן מקודם ורלוונטי עבורנו. SGE מציע תוצאות המותאמות באופן אישי לכל משתמש, כולל תחומי עניין, היסטוריית חיפושים והתנהגות כללית ברשת.

מיקום גיאוגרפי:

SGE מתקן את תוצאות החיפוש לפי המיקום הגיאוגרפי של המשתמש, ככה שאם למשל אנחנו בטיול בניו יורק ומחפשים איפה לאכול, נקבל רק תוצאות רלוונטיות. נכון, אולי לא פיצ׳ר חדשני במיוחד, אבל הוא עדיין חלק מהותי מהשירות החדש.

זמינות:

SGE מתוכנת להתייחס לזמן החיפוש, כולל היום בשבוע והשעה ומביא תוצאות רלוונטיות בלבד.

היסטוריית קניות:

זהו פיצ׳ר בהחלט מעניין שמראה כמה שגוגל מקפידה ללמוד את המשתמשים שלה לעומק. SGE מנתח באופן שוטף את ההתנהגות הצרכנית של המשתמשים וככה הוא יודע להתאים להם מוצרים ושירותים שיש סיכוי טוב יותר שירכשו.

המבנה ההיררכי:

אופן התצוגה של תוצאות החיפוש הוא בהחלט שינוי מרענן. SGE יודע להציג את תוצאות החיפוש עם תוכן משולב שכולל מבנה היררכי של העמודים הרלוונטיים האפשריים בהתאם לשאלה שנשאלה.

מגמות:

כאן באה לידי ביטוי היכולת המרשימה של בינה מלאכותית. SGE בעצם יודע לזהות טרנדים גלובליים שבאים לידי ביטוי בחיפושים של גוגל ובכך מתאים את התוצאות באופן פרטני לכל משתמש.

לכל הדברים האלו מצטרפות עוד מגוון יכולות מעניינות כמו תיקון רעיונות לשאילתות כדי לדייק את תחומי החיפוש, זיהוי שפות, יצירת תקשורת ודו שיח עם המשתמשים ועוד. המטרה בסופו של דבר היא להקל את תהליך החיפוש על המשתמשים ולגרום להם, כמו תמיד, לחזור שוב ושוב אל גוגל ולראות בגוגל את הסמכות העליונה בכל הקשור לידע ומענה על שאלות.

כנס של גוגל - GOOGLE

איך משתמשים ב-SGE?

אופן השימוש ב- SGE הוא פשוט למדי. כל מה שצריך זה להיכנס לדפדפן כרום (שימו לב – במצב גלישה בסתר זה לא יעבוד לכם), להתחבר לחשבון גוגל, להיכנס לגוגל לאב, להדליק את הכפתור של גוגל SGE, להקליד את השאלה או הביטוי שמעניין אותנו ופשוט לקבל תוצאה גנרטיבית עם הכלי החדש של גוגל. חשוב לזכור שבכלים של בינה מלאכותית, ככל שנשאל שאלה מדויקת וספציפית יותר, כך עולה הסיכוי שנקבל תשובה ממוקדת ורלוונטית יותר.

ואם אתם זריזים ותוך כדי קריאה כבר נכנסתם להתנסות בשירות החדש, אז בטח גיליתם שהוא לא עובד כשקיבלתם הודעה שהוא לא זמין בארץ. אז כן, נכון לכתיבת שורות אלו, גוגל SGE כרגע בשלבי הרצה וזמין לתושבי ארצות הברית בלבד. סביר מאד להניח שבתוך חודשים ספורים הוא יהיה זמין כבר בכל העולם.

השפעת ה-SGE על הקידום האורגני והשיווק הדיגיטלי

התאמת התכנים באתרים למנוע החיפוש של גוגל היא לא דבר חדש. עסקים בארץ ובעולם משקיעים לא מעט משאבים כדי להעלות את הדירוג שלהם בגוגל, מה שמשפיע על מיקום האתר בתוצאות החיפוש. כל מי שעוסק בזה יודע להעיד שהאתגר הגדול הוא להתאים את התכנים ואת האתרים לשינויים שמתרחשים פחות או יותר כל הזמן, וכאן אנחנו מדברים על חתיכת שינוי משמעותי.

אם ככה, חשוב להבין כי השפעת ה SGE על הקידום האורגני והשיווק הדיגיטלי כרגע לא ברורה עד הסוף, אבל אפשר בהחלט להניח שהיא תשפיע על התנועה האורגנית לאתרים גם באופן חיובי וגם באופן שלילי. הדבר הראשון שצריך להכיר זה את העובדה שככל הנראה, תיבת התוצאה של גוגל SGE תופיע בראש העמוד ותדחוק את התוצאות האורגניות למטה. לפי מומחי SEO רבים, קיים צפי לירידה של 30% בתנועה האורגנית בעקבות כך. עם זאת, במקרים בהם SGE לא ידע לתת תשובה מדויקת או מספקת, הגולשים ככל הנראה ימשיכו לתוצאות האורגניות הראשונות וזוהי בהחלט הזדמנות שחשוב לדעת לנצל.

איך להכין את עצמנו לכלי החדש הזה?

בעלי עסקים, מקדמים עצמאיים וסוכנויות שיווק דיגיטלי, בהחלט צריכות להבין איך להתכונן להשפעותיו של הכלי החדש של גוגל. בראש ובראשונה (ועל אף שהוא עדיין לא בשימוש נרחב וכולל), ההמלצה החמה היא לאמץ את השינוי ולא להתנגד אליו. עסקים ומקדמים שמשכילים לחבק את השינויים ולנצל אותם לטובתם מצליחים להישאר רלוונטיים בעידן תחרותי ולכן הטיפ הראשון הוא לא לפחד מגוגל SGE.

כנראה שיעברו עוד מספר חודשים עד שנבין בדיוק איך הכלי הזה עובד ומה ההשפעה שלו בפועל, אבל בינתיים, כמו תמיד יותר מתמיד – חשוב לשאול את עצמנו עד כמה האתר שלנו רלוונטי לגולשים, עד כמה הוא מספק מענה תמציתי ומדויק ואיזה אלמנטים קיימים בו ואפשר לשפר כדי להפוך אותו לנגיש יותר. סביר מאד להניח שכמו בעבר, גם גוגל SGE יישאב את המידע שלו מאתרים רלוונטיים וכאלו שמושכים יותר תנועה ומעורבות. צריך לזכור שזוהי באופן כללי התפיסה של גוגל ולכן שווה לעבוד קשה כדי להבטיח שהאתר שלנו הוא אכן כזה.

בשורה התחתונה

זה אולי לא כל כך מורגש במחוזותינו, אבל סביר להניח שגוגל SGE הוא העתיד של מנוע החיפוש והכלי שבו כולנו נשתמש בעוד זמן לא רב מדי. בתור משתמשי קצה, שווה בהחלט להכיר אותו ולנצל אותו לטובתנו. בתור בעלי אתרים ואנשי שיווק דיגיטלי, חובה ללמוד אותו ולהבין איך לנצל אותו לטובתנו.

רוצים ללמוד עוד על שיווק דיגיטלי, בינה מלאכותית והשילוב הייחודי של עולמות התוכן האלו? זה הזמן להצטרף לקורסים המקצועיים של האקריו ולקבל את הכלים להצלחה. רוצים לדעת עוד? אנחנו כאן לכל שאלה.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה