מגמה הולכת וגוברת בקרב אזרחי ישראל בכל הגילאים, בעיקר דור ה- Y המעט צעירים יותר, המחזיקים בתארים ראשונים, היא החיפוש אחר הסבת מקצוע בהייטק, לעיתים זמן קצר בלבד לאחר סיום הלימודים. חוקרים, סוציולוגים ואנשי אקדמיה מנסים להבין מדוע התופעה הופכת כה רחבה, שכן היא עשויה להיות בעל היגיון מובן, אם הייתה במימדים קטנים. אך המספרים הגדולים גורמים לתהייה.

הסיבות העיקריות להסבה מקצועית ולימודי היי טק בקרב אקדמאים

כדי להבין את התופעה צריך להבין את התהליך שעובר אותו בוגר תואר ראשון הן בעת לימודיו והן בסיומם. אותו אדם הולך ללימודי תואר בשל הקונספציה כי התואר יפתח לו דלתות לעבודות שוות ורווחיות בעולם ההייטק. הוא לומד ומשקיע 3 עד 4 שנים אינטנסיביות ומצפה לעולם שכולו טוב. אך לעיתים די קרובות המציאות מכה בפנים, כאשר האקדמאי נוכח לדעת כי לרבים מאוד כמוהו יש תואר, כולם מתמודדים על משרות נחשקות בהייטק ותנאי הקבלה לכל משרה טובה די גבוהים.

בנוסף, אותו בוגר מגיע ללא ידע פרקטי ורלוונטי. בתואר נלמדות המון תיאוריות וחומרים די אנכרוניסטיים שאינם מותאמים לעבודה בפועל בהייטק. לכן הוא נתקל פעמים רבות בתשובות מצד מגייסים בסגנון "כל הכבוד שיש לך תואר, אך אין לך ניסיון". אם היה מגיע ללא הניסיון, אך עם הכשרה מקצועית ומקיפה של קורס הייטק, כבר היה בעל יתרון גדול על פני בוגרי תארים.

סיבה נוספת להסבת מקצוע להייטק – התנאים!

בוגרי תארים ראשונים מצפים כאמור למצוא עבודה טובה במהלך ובוודאי בסיום הלימודים. פועל יוצא של עבודה טובה היא התנאים בעבודה, הן שכר בהתאם והן תנאים סביבתיים אחרים. רבים מהבוגרים מוצאים עצמם בעבודות עם שכר נמוך מאוד וללא תנאים הולמים. קורסי הייטק מציעים לעומת לימודי תואר, לימודים פרקטיים וממוקדים, תוך הכשרה בתחומים שפותחים דלת בהייטק. מיותר לציין שהתנאים בהייטק מעולים, זאת כולם יודעים.

יבואו אלה שיגידו - אבל קשה להתקבל להייטק

ההתקדמות הגדולה בעולם ההייטק, ריבוי החברות, הארגונים והסטארט-אפים שנפתחו בישראל, הביאו עימם בשורה לקהל רחב של אנשים. ההייטק משווע לאנשים איכותיים, אך גם לכמות גדולה מהם. לימודי תעודה של תחום רלוונטי להייטק יכולים להיות צעד נבון בנקודת הזמן הזו, אפשרות לחדור להייטק ולהשתלב במקום טוב. תורמת לכך עוד יותר העובדה כי ישנם מוסדות לימוד המציעים השמה בהייטק לאחר סיום ההכשרה, שזה יתרון אדיר שחוסך זמן וכאבי ראש במציאת עבודה.

גם למגוון יש חשיבות בהחלטה לעשות הסבה להייטק. כמעט כל אחד יכול למצוא את מה שמעניין אותו ללמוד, בין אם מדובר על מקצועות ההייטק הקלאסיים של פיתוח תוכנה, בניית אתרים או בדיקות תוכנה (QA). אך מקצועות מרעננים נוספים קיימים, כמו שיווק באינטרנט, עיצוב גרפי ועוד.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה