עולם ההייטק עבר שינוי משמעותי בעקבות הקורונה. בחלק גדול ממקומות העבודה השונים מאפשרים לעבוד יום אחד או יותר מהבית. כדי שפגישות יוכלו להתקיים חייב כל עובד להתחבר לפגישה און ליין. 
התחברות לפגישה ב-Zoom, Google Meet או Microsoft Teems מחייבת שימוש במצלמה ובמיקרופון. כך גם הלמידה בסביבה המודרנית, מחייבת שימוש במצלמה ומיקרופון.  

אם עדיין לא השתכנעת מדוע חשוב לפתוח מצלמה, הנה כמה סיבות נוספות: 

הבעות פנים בונות אמון:
כאשר אנחנו משוחחים עם אנשים חשוב לראות את השפעת הדברים שסיפרנו. אם סיפרנו משהו מצחיק – האם הם צחקו או חייכו? האם אמרנו משהו חשוב – האם הם התעניינו?  הבעות הפנים משקפות את ההרגשה הכללית של מי שיושב מולך בשיחה.  בעבודה חברי הצוות יוכלו לראות האם אתה משתתף בשיחה, גם אם אין לך משהו להוסיף – פשוט כי אתה באמת נוכח. בכתה המרצה יוכל לוודא שיש הבנה טובה של החומר הנלמד, ושהעברת החומר מעניינת ומאתגרת את התלמידים. 

עוזר לבניית מערכת יחסים:
חלק גדול מהעבודה בעולם ההייטק מתקיימת בצוותים, שיחת וידאו עם מצלמה מאפשרת לבנות אמון וקשר טוב יותר בין חברי צוות העבודה. 
כך גם בכתה פתיחת מצלמה מהווה תמריץ לבנית קשר בין התלמידים ויוצרת סביבת לימודים מפרה ובטוחה. כאשר תלמיד אינו מבין משהו ומקבל הסבר מתלמיד אחר, כולם מרוויחים – התלמיד שלא הבין, קיבל הסבר מחבר ללימודים, המסביר מרגיש שעזר לתלמיד אחר וגם חיזק את ההבנה שלו בחומר הנלמד.

עוזרת להיות נוכח ומרוכז:
כאשר המצלמה פתוחה כל המשתתפים יודעים שאתה נוכח בפגישה. גם אתה מודע לכך שכולם יכולים לראות אותך ולכן זה מחייב אותך להיות יותר קשוב ונוכח בשיעור. 
 

כל הסיבות לחשיבות פתיחת המצלמה בפגישות אונליין

מורידה את כמות הסחות הדעת, ההפרעות והרצון לבצע מספר משימות במקביל:
יצירת סביבת עבודה או לימודים בבית אינה פשוטה. אפליקציות המדיה החברתית השונות אינן יודעות שאנחנו כרגע בפגישה חשובה או בזמן לימוד של נושא חדש.  
פתיחת מצלמה מחייבת אותך ליצור סביבת עבודה / לימודים עם כמה שפחות הפרעות, ומונעת במידה מסוימת את הרצון לראות מה קרה כרגע בפייסבוק / טיקטוק / איסטגרם וכו'... 

תקשורת טובה יותר:
פתיחת מצלמה משפרת את התקשורת בין חברי הצוות והתלמידים בכתה. הרבה יותר קל להיות נוכח וקשוב כאשר אתה רואה עם מי אתה מדבר. לאורך זמן נבנית כך מערכת יחסים טובה שמשפרת את תפקוד הצוות ואת הלימוד בכתה. 
 

ערך מוסף של היכרות:
פתיחת מצלמה מאפשרת לעובד / לתלמיד להכניס אנשים לביתו, 
לדבר יש השפעה חיובית מאוד בתחושת הקשר האישי בין חברי הצוות או התלמידים. 
(ניתן בקלות להסתיר את "הבלגן" על ידי שימוש ברקע וירטואלי).  
 

מפחיתה את תחושת הבידוד החברתי:
העבודה/ לימודים מהבית יכולים ליצור תחושה של ניתוק מהחברה. פתיחת מצלמה יוצרת תחושה של חיבור עם האנשים אותם רואים ומכאן הקלה בתחושת הניתוק. 
 

מחייבת להתלבש ולהתכונן:
פתיחת מצלמה מייצרת מחויבות להתכונן כפי שמתכוננים לפני יציאה מהבית. כך מחזקים את התחושה של התחלתי לעבוד / ללמוד. 
 

כבוד הדדי:
פתיחת מצלמה תורמת לתחושת כבוד הדדי בין כל המשתתפים. כל מי שמדבר כחבר בצוות או כתלמיד, רוצה לדעת שיש תשומת לב מלאה לדבריו. פתיחת מצלמה מעידה –  אני כאן וקשוב לדבריך. 
 

קידום הקריירה:
מכל מה שנאמר ברור שמי שלא פותח מצלמה לאורך זמן ארוך בפגישות צוות של מקום העבודה, יקבל יחס פחות טוב ומכאן יקודם פחות. 
באופן טבעי כך קורה גם בכתה יותר קל לתת יחס לתלמיד שפותח את המצלמה ופעיל בשיעור. 

תרגול לפני ראיון עבודה:
כיום ברוב חברות ההייטק תהליך המיון הראשוני לקבלה למקום העבודה מתרחש בזום. הפעלת המצלמה בשיעור תשמש כתרגול התהליך ותקל על התלמיד בעת הריאיון העבודה. כך הוא יוכל להתרכז בנאמר ופחות באיך אני נראה.

המלצה  
אנא פיתחו מצלמות. זה יתרום לכם, למכללה ולסביבת לימודים טובה ופורייה! 

נכתב על ידי איתמר צוקרמן, ראש תחום הדרכה ב-HackerU.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה