האקדמיה מכשירה את הסטודנטים והתלמידים למקצועות שונים באמצעות הקניית ידע. בפועל, לאחר סיום הלימודים, מגיע השלב המעשי אשר מעניק לא פחות ידע מהלימודים עצמם. היום, העולם זז בקצב מהיר והסטנדרט גבוה. מקומות עבודה רוצים עובדים שמוכנים להשתלב במקום ועברו מבחני הסמכה המעידים על הידע המעשי שלהם.

דרישות המגיעות מתחום התוכנה

הדרישה לידע מעשי מגיעה מתוך הצורך לדעת מהו הידע בפועל של המועמד לעבודה. מבחני הסמכה הם הדרך של המעסיקים ומחלקות משאבי האנוש למדוד את רמת הידע. לכן, כל מי שרוצה להשתלב בעולם ההייטק צריך לשקול לבצע את הבחינות ולהציג הוכחה לרמתו המקצועית.

מבחני הסמכה של מיקרוסופט

מיקרוסופט הוציאה סט של בחינות הסמכה שמטרתן לערוך הפרדה בין התעודה המקצועית שרבים מחזיקים ובין הידע המעשי. החברה מובילה בתחום הטכנולוגיה והיא קבעה סטנדרט של ידע שכל אחד המעוניין להשתלב בעולם ההייטק צריך להוכיח. תוצאות המבחנים מצביעות על רמת המועמד ולכן מומלץ לעבור אותם.

להוכיח ידע עוד לפני צבירת ניסיון העבודה

מי שקורות החיים שלו אינם כוללים ניסיון מעשי בעולם ההייטק צריך להוכיח כי יש באפשרותו להשתלב ובכך המבחנים יכולים לסייע. קורות חיים טובים הם פתח לעבודה ולפיתוח קריירה בעולם ההייטק ועל כן כל מועמד שרוצה להציג את עצמו חייב להחזיק בהוכחות המצביעות על היכולת שלו להשתלב בתפקיד הנחשק.

מבחנים שונים לכל תחום

  • הסמכה בתחום הפיתוח – לרוב, מסלולי ההסמכה והמבחנים מיועדים לאנשים המעוניינים לעסוק בטכנולוגיות Java, Net. או Visual.
  • הסמכה בתחום התשתיות – תפקידי התשתיות יכולים להיות טכנאי PC, Help Desk, איש סיסטם ואחרים.
  • הסמכה ספציפית – ישנם מבחנים המתאימים למהנדסי חומרה או לאנשי QA וכן קורס ניהול רשתות ואבטחת מידע.

הדרך להתכונן לבחינה

ישנן שלל בחינות שניתן לעבור ועם זאת, אין צורך לעבור את כולן – אלא רק את הבחינה הקשורה לתפקיד הרלוונטי. כדי לעבור את הבחינה בהצלחה יש להתכונן אליה ומשמעות הדבר היא לעבור קורס ספציפי ללימוד החומר ולהבנתו בצורה מעמיקה. כיוון שהצלחה בבחינה יכולה להשפיע על עתיד הקריירה, מומלץ לקחת את תהליך ההכנה ברצינות ולהירשם לקורס מתאים לכך. מבחינה מעשית, ישנן בחינות ממוחשבות ובחינות המתקיימות במרכזים שונים המאושרים על ידי מיקרוסופט.

הקורס המתאים לכל בחינה

המטרה של כל מועמד צריכה להיות הכנה לעבודה. מבחני הסמכה מעידים על רמת הידע האישית וחשוב למצוא את הקורס המתאים לכל עבודה. למשל, ניתן ללמוד ניהול רשתות ואבטחת מידע ולעבור בסוף הקורס את הבחינה הנדרשת. לימודי רשתות יכולים להיות פתחה של קריירה מוצלחת. הדרך הטובה ביותר לקבל החלטה לאיזה קורס להירשם היא להחליט ראשית איזו קריירה לפתח.

תנאי קבלה והתאמה לקורס

חשוב לציין כי לא כל אחד יכול לעבור את הבחינה בהצלחה, ולשם כך ישנו סף כניסה ללימודים המכינים לבחינות.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה