תחום השיווק הדיגיטלי נכנס בסערה לפני כ-15 שנים ומאז הוא לא מפסיק להתפתח כשהוא מכיל בתוכו אינספור תחומים נוספים: רשתות חברתיות, אימייל מרקטינג, קידום ממומן במנועי חיפוש, מיקרו קופי, מאמרי SEO וזהו רק קצה הקרחון. בתי עסק קטנים ועד גדולים, ארגוני הייטק וכל מותג אחר בעולם יודעים שהם חייבים להיות נוכחים בעולם הדיגיטל.

וכמו כל בתחום אחר, גם כאן ה-AI (בינה מלאכותית) נכנס חזק לעניינים. כמה חזק? הרבה יותר ממה שאתם יכולים לדמיין, במאמר הבא נספר לכם קצת על שיווק דיגיטלי, למה הוא כל כך חיוני עבור כל ארגון ואילו כלי AI הם הכרחיים עבורכם אם אתם אנשי דיגיטל או מנהלי קמפיינים.

שיווק דיגיטלי וכלי AI הכרחיים לאנשי הדיגיטל

על קצה המזלג - מהן המטרות בפרסום בעולם השיווק הדיגיטלי?

קידום ופרסום בדיגיטל מתחלק לשלוש מטרות עיקריות: מכירות, איסוף לידים ומודעות למותג.
כמובן שקיימים מותגים שאינם צריכים למכור או לאסוף לידים דרך הדיגיטל, כדוגמת קוקה קולה, אבל אתם בוודאי זוכים לראות פרסומים או סרטונים שלהם, כיוון שהם תמיד רוצים להישאר בתודעה. ומנגד, נפגוש אתרים שתמיד ירצו לפרסם את עצמם בשביל לקדם מכירות. ומאחורי כל עולם הפרסום הזה נמצאים אנשי דיגיטל המתמחים בכך בשביל להעניק את התוצאות האיכותיות ביותר בתקציבים הנמוכים ביותר (עד כמה שאפשר, כן?).

בתחום השיווק הדיגיטלי קיימים המון תפקידים, אנחנו בחרנו את שלושת הפופולריים ביותר:

מנהלי קמפיינים:

אחראים על קידום ופרסום תכנים ממומנים במספר רב של זירות ופלטפורמות, כמו פייסבוק, אינסטגרם, גוגל, טיקטוק ובמקרים מסוימים גם קידום של מאמרים בטאבולה ואאוטבריין.מטרתם היא להקים את הקמפיינים ולהיות אחראים עליהם באופן שוטף, לבדוק היכן אפשר לעשות אופטימיזציה, האם הקמפיין עובד ומתפקד כמו שצריך (מבחינת מחיר ויעילות) ועוד. תפקיד זה נחשב לאחד מהתפקידים החשובים ביותר בתעשיית השיווק בשנים האחרונות.

מנהלי סושיאל מדיה - או יוצרי תוכן:

מנהלים את ערוצי הסושיאל מדיה של החברה באופן שוטף, בין אם זה מתוך סוכנות פרסום או דיגיטל או בתור אינהאוס (בתוך מחלקת השיווק של הארגון). במקביל, חלק ממנהלי הסושיאל מדיה יהיו גם מנהלי תוכן, שיהיו אלו שכותבים תכנים לאתרים, מיקרו-קופי, מאמרים ועוד.

מנהלי SEO:

תפקידם הוא לייצב את האתרים של הלקוחות/הארגון בו הם עובדים במקומות הראשונים בגוגל, לעומת מנהלי הקמפיינים, כאן אין עניין של תקציבים, אלא של תורה שלמה של היכרות עם האלגוריתמים של גוגל בשביל לעזור לאתר להגיע לראש תוצאות החיפוש: שיפור חווית המשתמש באתר, זמן העלאת האתר, תוכן (והרבה ממנו) ועוד.

AI לטובת שיווק דיגיטלי?

אחד מהתחומים שממש זכו לכלי AI איכותיים שהם גם פשוטים לשימוש הוא השיווק הדיגיטלי. אבל רגע לפני שנקפוץ באילו כלי AI (בינה מלאכותית) הכי כדאי להשתמש, חשוב לנו להסביר אלמנט חשוב:
ה-AI לא בא כתחליף, אלא ככלי עזר. הוא למעשה יכול לחסוך המון "עבודה שחורה" שהייתה מבוצעת על-ידי אנשי שיווק דיגיטלי (או בכללי בתחום ההייטק). וברגע שנחסכת העבודה הזאת, אותם אנשים יכולים להתפנות לעיסוקים חשובים בהרבה יותר.

האם AI לא יכול להחליף את אנשי השיווק הדיגיטלי אלא משמש ככלי עזר

אז שנתחיל?

CHATGPT:
ייתכן וזה כלי ה-AI המפורסם ביותר, אז שתדעו שהוא הרבה מעבר לכלי שיעזור לכם לענות על שאלות. רבים ממנהלי תוכן וסושיאל יכולים להיעזר בו לניסוח של כתבות, פוסטים ועוד. ככל שתשקיעו יותר בפרומפט (פקודה הניתנת ל-AI) - ככה תקבלו תוכן מורכב ואיכותי יותר.
אבל זה לא מסתיים רק כאן, ה-CHATGPT יכול לעזור לכם בשלל פתרונות שונים, אפילו ברמה של תכנון מצגת פאוורפוינט מתוחכמות (חפשו על כך בגוגל), כתיבת פרומפטים לכלי AI אחרים (עליהם נכתוב בהמשך) ועוד.

מידג'רני:
אנחנו יודעים שכנראה שמעתם עליו, אבל עדיין נשמח להרחיב: ה-כלי בשביל ליצור תמונות, לוגואים וכל דבר אחר. בין אם אלו תמונות "שאטר" שאתם תרצו להכניס לכתבה ועד לעיצוב מא' ועד ת' של עיצובים לסושיאל. כיום המון אנשי סושיאל משתמשים בו בשביל לחסוך את ענייני העיצוב בעצמם, והתוצאות מדברות בעד עצמן.

Optimove:
עבודתם של מנהלי קמפיינים היא אינה פשוטה, ולעקוב אחר כל הדטאות שיש להם (פייסבוק ואינסטגרם, גוגל, אתר המותג/החברה ועוד) זה לא עניין פשוט, ולכאן בדיוק נכנסים Optimove (אופטימוב), כשהם מרכזים את כל הדטאות השונות ואפילו מעניקים למנהלי הקמפיינים תובנות עליהם, הם מנתחים אילו קמפיינים "איבדו את זה" ואפילו גם להודיע לך מתי הגולשים נחשפים קצת יותר מדי לתכנים שלהם.

MarketUse:
כלי מצוין העוזר בכתיבת טקסטים ארוכים עבור מטרות שונות, כמו עמודי נחיתה, מאמרים ואפילו דיוורים שיווקיים.

כמה קל ללמוד את השימוש בכלים האלו?

אז אם חשבתם שמדובר במחקר של מספר דקות, קנייה של מנוי וזה מוכן לכם - אז ממש לא. בשביל להשתמש ב-AI ברמה מקצועית בשביל מקום העבודה הבא שלכם תצטרכו להכיר אותו לעומק, להכיר את כל הטריקים והפיצ'רים הקיימים בכלי, וגם אז רק לאחר המון ניסיונות שתצברו, תוכלו להשתמש בכלי כמו שצריך.

זו אחת הסיבות העיקריות שיצרנו פוקוס ענקי במסלול הלימודים של קורס שיווק דיגיטלי על תחום ה-AI (בינה מלאכותית). המטרה שלנו היא להעניק כמה שיותר כלים בשביל להצליח בתעשייה, ויותר מכך, לדעת איך להשתמש בהם בתבונה, כי נכון שכל אחד היום יכול להשתמש בכלי AI השונים, אבל הדבר היותר חשוב הוא איך להשתמש בהם.

לרשימת קורסים נוספים רלוונטים לתחום זה:

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה