תעשיות פיתוח המשחקים בישראל ובעולם לא מפסיקות לגדול – ופותחות את שעריהן בפני כל מי שמחפש קריירה מרתקת בתחום. אספנו בשבילכם את כל הסיבות להשקיע בלימודים בתחום הגיימינג - וגם 4 טרנדים ששווה להכיר.

שנות העשרים של המאה ה-21 הן זמן מצוין להיות בתעשיית הגיימינג. הצמיחה המרשימה של התעשייה העולמית של פיתוח המשחקים נובעת משילוב של פריצות דרך טכנולוגיות ותופעות עולמיות כמו מגפת הקורונה.
אם עד לפני כמה שנים שחקני משחקי מחשב ומובייל היו בעיקר "גיימרים" – כלומר, בני נוער וגיקים שהיו מבלים שעות ארוכות מול הקונסולות, הרי שהיום כולם משחקים. זה מתחיל בילדים צעירים שעושים את צעדיהם הראשונים בעולם המסכים מול הטאבלט של אמא, עובר בבני נוער, שהמירו את המפגש החברתי הפיזי במשחק אונליין משותף, ומגיע עד פנסיונרים שצמודים למשחק המובייל החביב עליהם.

כשלכל אחד מאיתנו יש טלפון נייד בכיס ומחשב בבית ובעבודה, כבר לא צריך קונסולות יקרות כדי ליהנות ממשחקים דיגיטליים מושקעים וממכרים. התוצאה היא שדפוסים חברתיים כמו תקשורת בין אנשים השתנו לחלוטין, כשהמסכים הופכים לחלק בלתי נפרד מהחיים שלנו.
החזון של מטא-וורס (Metaverse) – יקום וירטואלי ענק – כבר לא נראה כל כך רחוק מהמציאות. לפי ההערכות, 3 מיליארד איש (כ-40 אחוז מאוכלוסיית העולם) מקדישים זמן למשחקי מובייל ומחשב. בעולם כזה, לא פלא שתעשיית הגיימינג הגלובלית – זו שמפתחת, יוצרת ומפיצה את המשחקים - היא סיפור הצלחה. ולשמחתנו, ההצלחה הזאת מגיעה גם לישראל.

למרות הצטמצמות מסוימת בתקופת הפוסט-קורונה, שוק הגיימינג נהנה מיותר מעשר שנים של צמיחה כלכלית. לפי חברת המחקר אמפר (Ampere), אם ב-2015 הוערך שווי תעשיית המשחקים העולמית בכ-95 מיליארד דולר, הרי שב-2021 עמד הסכום על לא פחות מ-191 מיליארד דולר. למעשה, תעשיית המשחקים בעולם עקפה את תעשיית הסרטים והטלוויזיה – מה שמסמן שינויי עומק באופן שבו אנחנו מבלים את הזמן ונהנים מבידור.
אפשר לראות בהצלחת הגיימינג תופעה מעגלית: ככל שהכלים הטכנולוגיים מאפשרים ליצור משחקים יותר טובים, כך הקהל שמשחק בהם גדל ומזרים יותר כסף לתעשיית המשחקים. העלייה ברווחים יוצרת תחום שמושך אליו יותר חברות ועובדים – ואלה מפתחים משחקים חדשים ומושכים.

משחקי מחשב אצל ילדים ונוער

גיימינג כחול-לבן

מחקר בינלאומי שנערך בשנות הקורונה מצא כי הילדים ובני הנוער הישראלים הם שיאני העולם בזמן הבילוי שלהם במשחקי מחשב. ישראל ניצבה בראש הטבלה שכללה 20 מדינות – כלומר, כשמדובר בגיימינג, ילדים ישראלים בני 15-7 מבלים יותר מול המסכים מכל המדינות האחרות שנבחנו.
הנתון הזה עלול כמובן להדאיג הורים ואנשי חינוך, אבל הוא יכול להצביע גם על פוטנציאל גדול לתעשיית הגיימינג המקומית. בהנחה שהעניין הרב שיש לילדי ישראל בגיימינג לא חולף כשהם הופכים למבוגרים, יכול להיות שיש כאן חדשות טובות לחברות הישראליות שמבקשות לגייס עובדים מוכשרים בתחום משחקי המחשב.

תעשיית הגיימינג בישראל גלגלה כ-8.6 מיליארד דולר ב-2021, לפי דו"ח שערכו דלויט ועמותת GameIS - עמותת תעשיית המשחקים הדיגיטליים בישראל. על פי הדו"ח, הכנסות התעשייה המקומית צמחו ב-760% בין 2016 ל-2021 וקצב הצמיחה השנתי הממוצע שלה עמד על כ-54%. במילים אחרות, ישראל אחראית לכ-5% מהנתון העולמי.
לפי הדו"ח, מספר החברות הישראליות שעוסקות בתחום הגיימינג עמד ב-2022 על כמעט 200. מספר העובדים בתעשייה בשנה זו מוערך בכמה אלפים – ההערכות נעות בין 6,200 ל-14,000 איש ואישה. השכר הממוצע, אם תהיתם, עמד ב-2022, לפי חברת "אתוסיה", על בין 24 ל-33 אלף ש"ח ברוטו בחודש!

בין החברות הישראליות המוכרות נמנות פלייטיקה (Playtika) הענקית, וגם אוברוולף (Overwolf), מון אקטיב (Moon Active), פלאריום (Plarium), קרייזי לאבז (Crazy Labs) ועוד. לצידן של החברות הגדולות פועלת בתחום גם סצינת אינדי משגשגת.
אבל ישראלים שמתמקצעים בתחום הגיימינג לא מוגבלים לעבודה בחברות הישראליות. אחד היתרונות של תקופת הקורונה הוא פתיחותם של ארגונים וחברות לאפשרות של עבודה מרחוק – כך שמבחינת העובדים שבוחנים מעסיקים פוטנציאליים בתחום תעשיית המשחקים העולמית, רק השמיים הם הגבול.

איך נכנסים לתעשיית הגיימינג?

בין אם אתם גיימרים בנשמה – כאלה שכבר מפנטזים על להמציא את המשחק הבא שישבור את השוק – ובין אם אתם פשוט אוהבים לשחק ומאמינים שזאת יכולה להיות הקריירה המתאימה בשבילכם, לימודי פיתוח משחקים הם הדרך להשתלב בתעשייה בהצלחה.

HackerU - החממה להכשרת דור העתיד של תעשיית ההייטק - גאה להציג בפניכם את המסלול המתקדם, המקצועי והיצירתי ביותר לפיתוח משחקים בישראל.
קורס הגיימינג שלנו פותח במטרה להתאים לשינויי התעשייה הדינמית הזאת, גם בארץ וגם בחו"ל. תקבלו הכשרה בשני הכלים הכי רלוונטיים לתחום: Unreal Engine ו-Unity – מנועי המשחק שנחשבים לחזקים ולמתקדמים ביותר.
בנוסף תכירו את כלי ה-AI המובילים ותלמדו להשתמש בהם כדי להמציא ולתכנן משחקים מסוגים שונים ולפלטפורמות מגוונות. הקורס יעניק לכם כלים להתנסות בהדמיות אדריכליות וסביבות וירטואליות לקולנוע וטלוויזיה, כך שתוכלו להשתלב גם בתחומים אלה בסיום הלימודים.
המטרה שלנו ב-HackerU היא להוציא תחת ידינו בוגרים מוכשרים שיוכלו ליצור ולפתח כל משחק שיעלה בדמיונם – החל מהסיפור המשחקי, דרך עיצוב הדמויות והרקעים, ועד פיתוח המשחק בתכל'ס. הנוסחה שלנו להצלחה: אתם מביאים את הרעיונות – אנחנו נותנים לכם את הכלים ואת הליווי שיאפשרו לכם להפוך אותם למציאות וירטואלית.

שווה להכיר: 4 טרנדים עכשוויים בתעשיית הגיימינג

מובייל גיימינג

תחום שהפך לפופולרי מאוד בשנים האחרונות – וצפוי להמשיך במגמה זו גם בעתיד. עם שיפור מתמיד בכוח החישוב, החומרה, מערכות ההפעלה ועליית טכנולוגיית ה-5G, משחקי הנייד יהפכו להיות נגישים יותר ויציעו חוויות משחק אימרסיביות וכבדות יותר. לעומת תעשיות הקונסולות, תעשיית המובייל מכוונת לקהל כללי ומגוון יותר, כאשר יותר ויותר אנשים מכל גיל ורקע משחקים על הטלפונים הניידים שלהם.

קרוס-פלטפורם

משחקים חוצי-פלטפורמה הם משחקים שאפשר לשחק על מספר פלטפורמות שונות. משחקים כאלה מאפשרים לכם לשחק במשחקים מקוונים עם החברים ובני המשפחה – בלי שזה תלוי באיזו קונסולה, מכשיר טלפון או מחשב אישי משתמש כל אחד. המגמה הזאת מאפשרת לשחק בכל מקום ומכל מכשיר, בלי הגבלה של פלטפורמה.

מציאויות שונות

טכנולוגיות המציאות מורחבת (AR) והמציאות הווירטואלית (VR) ושילוב מציאויות, הופכות יותר מתקדמות ונגישות. זה יכול להוביל לחוויות משחק "עוטפות" יותר המעבירות את השחקנים לעולמות חדשים ומספקות להם חוויות משחק מותאמות למציאות. ככל שהטכנולוגיה ממשיכה לשפר, אנחנו יכולים לצפות לראות יותר משחקים המשתמשים במציאות מורחבת ווירטואלית.

משחקי ענן

גם משחקי הענן הפכו גם לטרנד ששווה לחשוב עליו. הם מאפשרים לשחק משחקי וידיאו על מכשירים שונים ללא צורך ברכיבי גרפיקה יקרים, יכולת החישוב נשלחת לשרתים הניתנים לשימוש מרחוק שמפעילים את המשחקים ומשדרים את התמונה אל השחקנים בסטרימינג.

קורסים נוספים בתחום:

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה