אני משוכנע ששמעתם דיי הרבה על תחום האנימציה במהלך חייכם, ואם לא - כנראה שהגיע הזמן. כי אנחנו עדים למהפכה עצומה אשר מתחוללת לנגד ענינו, להיות היום אנימטור, עורך וידאו או כל אמן שעוסק בתחום האנימציה - נהפך לשם דבר בהמון עולמות. כמה עולמות? כמעט אינסוף, שהפופולריים מביניהם הם הגיימינג ותעשיית הסדרות והסרטים. אבל גם הרבה מעבר לכך. זכרו; להיות אנימטור היום זה הרבה מעבר ליצירת סדרות עבור דיסני. אז אם אתם חושבים על ללמוד אנימציה ממוחשבת, כדאי לכם לקרוא המאמר הזה, אני משוכנע שהוא ייתן לכם מספיק נקודות בשביל לעשות OK על המהלך הזה.

למסלול קורס אנימציה אונליין בתלת מימד >

איך תחום הגיימינג כל כך התפתח לאחרונה?

לא משנה אם אתם גיימרים או לא, אני משוכנע שהבנתם כמה התחום הזה התפתח בשנים האחרונות, מתחביבי שהיה יחסית נישתי שהיה שייך רק לגיקים, כיום? כולם משחקים בקונסולה, המחשב או הטלפון (כן, אני יודע שהגיימרים ההארד מבינכם קצת גלגלו עיניים עכשיו, זה בסדר). אנחנו רואים אילו השקות מטורפות זכינו לראות כשהפלייסטיישן 5 והאקס בוקס X יצאו לאוויר העולם. המכירות של הקונסולות האלה כל כך שברו שיאים, שכבר בחודש אוקטובר נגמרו כל הקונסולות של פלייסטיישן 5 ואנשים רבים בעולם יצטרכו להמתין עד ינואר-פברואר על מנת לרכוש אותה במלאי החדש שלה.

ועד כה דיברתי רק על הקונסולות, מה קורה כשאנחנו מדברים על המשחקים עצמם? שימו לב כמה התעשייה הזאת גם כל כך גדלה, מי כיום לא יודע מה זה פורטנייט או פיפא? המשחקים הללו גרפו כל כך הרבה כסף בשנים האחרונות, שאני חושב שבעלי החברות (וכל דורי ההמשך שלהם) יוכלו להמשיך לחיות על אותם כספים למשך עשרות שנים. בעבר, היינו רוכשים משחקים, משחקים בו לתקופה מסוימת וזהו זה. אבל עם משחקים שכאלה זה קצת שונה, כיוון שקיימים המון מקומות בהם ניתן לקנות שחקנים חדשים, סקינים, חבילות וכו'.

עכשיו, אתם מבינים לאן זה הולך? כן? עשרות מיליארדים של דולרים בכל שנה. ואל תחשבו שזה קורה רק עם החברות הגדולות או אלו שמפתחות משחקי AAA (משחקים ענקיים שמוכרים לכולם, כמו אססין קרייד, מורטל קומבט, פיפא, RDR2, GTA וכו'), אלא גם החברות שמפתחות משחקים קטנטנים, כמו קאנדי קראש או סתם משחקי הימורים מסוימים, גורפות סכומי כסף עצומים מאוד מהלקוחות שלהם.

אז בקיצור, תעשיית הגיימינג עזרה לעשרות (או מאות) אלפי אנימטורים לנפח את השכר שלהם ולמצוא לעצמם מקומות עבודה חדשים. אז תזכרו איפה קראתם את זה קודם - תעשיית הגיימינג זקוקה לאנשים מוכשרים שמגיעים מתחום האנימציה על מנת למנף את עצמם במקום הראשון (או לפחות כמה שיותר גבוה). כי בשביל לפתח משחק שהוא באמת איכותי, צריך גם אנימטורים מוכשרים שידעו איך לדבר על הלקוח בשפה שהוא אוהב ובסטייל מתאים במיוחד בשבילו.

אז זהו, רק בגלל הגיימינג התעשייה מתפתחת?

ממש לא, ואפילו רחוק מכך, כמובן שאני תמיד אתן קרדיט לתעשייה הזאת, לא משנה אם בזכותה תחומים כמו פרסום, תכנות, אנימציה ממוחשבת ועוד כל כך גדלו בזכותה. אבל לדעתי קיימים עוד ה-מ-ו-ן ענפים בתעשיות הקריאייטיב שיש שם מיקוד עצום על אנימציה ממוחשבת.

מה למשל? טוב, זה אולי ברור, אבל גם עולם הסדרות והסרטים חי בזכות אנימטורים רבים. שלא תטעו, גם פה, קיימות מספיק הפקות בארץ אשר אחראיות לסדרות דיסני (כמו סנובול לדוגמה). אז אם אנימטור רוצה להצליח, אבל חושב שהוא יצטרך להגיע אך ורק למשרות בחול - הוא טועה. הוא יוכל בכיף למצוא לעצמו משרה איכותית ובמקום מאוד נחשב ברחבי.

אחד מסרטי הדיסני המוצלחים ביותר שיצאו בעשור האחרון: מואנה

מה שגם, לאחרונה (ובזכות הקורונה) לעבוד מרחוק הרבה יותר מקובל, כך שאני חוזה שבעתיד כבר נוכל לעבוד עם הרבה יותר מקומות, הפקות ומשרדים מחול מאשר פעם. ובכך לחסוך על העניין של רילוקיישן וכו'.

בנוסף לכך, עוד תחום שלאט לאט מתפתח, והוא עולם האדריכלות. הכוונה לכך היא שהיום ממש ניתן לראות איך יהיה שיפוץ של בית או דירה חדשה בעזרת הדמייה שתלתיסט (איש העסוק בתחום אנימציה ממוחשבת ותלת מימד) יפתח לגמרי בעצמו. ככה שלא יהיה צורך יותר להסתמך על ציורים או דמיון, אלא לראות כיצד הבית העתידי של כולנו יוכל להיראות.

הדמיית אדריכלות בתלת-מימד

אנשים רבים מגיעים אל תחום אנימציה ממוחשבת משלל תחומים שונים, כמו עיצוב פנים, אדריכלות, איור, עיצוב גרפי ועוד. המשכורות בתעשיות הללו נעות בהתחלה בסביבות ה-10 אלף וקצת מעלה. ולאחר מכן מגיעות אל סכומים גבוהים בהרבה!

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה