בכתבה הבאה אנחנו רוצים להציג בפניכם את אחד המאהבים הגדולים ביותר של פיתוח צד לקוח (Backend) והדבר החם בעולם בניית אתרים - Node.js הפופולריות שלו ברחבי העולם הולכת וגוברת כל הזמן ואין זה פלא שמאות אלפי אתרים (חלקם של השחקנים הגדולים ביותר בשוק), כבר מפתחים אתרים עם Node.js.

מהו Node.js?

פלטפורמת Node.js היא סביבת קוד פתוח בצד השרת המבוססת על JavaScript. במילים פשוטות, הפלטפורמה הזו מאפשרת לפתח back end בקוד של JavaScript. אלו חדשות טובות מכיוון שכעת מפתחים יכולים להשתמש באותו פתרון הן עבור צד לקוח והן עבור צד שרת.

עם Node.JS, JavaScript שינתה את המהפכה בשרת. וזו אחת הסיבות שבכל קורס בניית אתרים אונליין מלמדים היום Node.JS, משום שהפלטפורמה הזו הפכה לפופולרית מאוד בקרב קהילת המפתחים.

למה משמש Node.js?

אחרי שהבנו את הבסיס, בואו ניכנס לפרטים. מה הופך את Node.js למושך כל כך עבור מפתחים וחברות תוכנה ברחבי העולם?

● ממשק API
כמעט כל יישומי האינטרנט זקוקים לאיזה סוג של Backend כדי לתקשר עם בסיסי נתונים או שירותים חיצוניים אחרים.

● סטרימינג של יישומי אינטרנט
מדי יום אנחנו משתמשים בשירותי סטרימינג לצורך האזנה למוזיקה או לצפייה בסרטונים. מבלי להוריד את התוכן, אנחנו יכולים לצפות בסדרות וסרטים מהאינטרנט ישירות בטלוויזיה. Node.js היא בחירה מעולה להזרמת נתונים. יש לו מודול זרמים מובנה המאפשר לך להעביר כמות עצומה של נתונים בנתחים, ברצף. הודות לכך, משתמש הקצה לא צריך לאחסן או לשמור נתונים שיעמיסו לו על השרת.

● בניית יישומי אינטרנט בזמן אמת
מכיוון ש- Node.js טוב מאוד בטיפול בהרבה פעולות קלט / פלט, מפתחים רבים משתמשים בו לבניית יישום אינטרנט בזמן אמת, למשל, חדר צ'ט שבו אנשים יכולים לדבר ביניהם בזמן אמת. או אולי כלי שיתוף פעולה, שבו עמיתים לעבודה יעבדו על אותו מסמך בו זמנית.

● כלי שורת פקודה
עם מספר עצום של חבילות זמינות, מפתחים יכולים ליצור בקלות כלים פשוטים ומתקדמים יותר בשורת הפקודה המתאימים לדרישותיהם.

מדוע משתמשים ב- Node.js בעסקים? מדרגיות!

אתם כבר יודעים מדוע אנשים טכניים מתאהבים ב- Node.js. עכשיו הגיע הזמן להסביר מדוע Node.js כל כך אטרקטיבי לעסקים. Node.js היא מסגרת אינטרנט מהירה במיוחד, בעלת ביצועים גבוהים וקלת משקל, אידיאלית לתכנות אסינכרוני. באמצעות Node.js ניתן לבצע מספר פעולות בו זמנית. יתרה מכך, תוכלו להפיק תועלת משרתים ולבחור בין דגמי מחשוב ענן וספקים שונים כמו Amazon Web Service או Google Cloud Platform.

מעבר לכך, פלטפורמת Node.js מאפשרת מדרגיות טובה יותר, ביצועים משופרים ועלויות אופטימיזציה. צוות הפיתוח יכול לשחזר פעולות על ידי רכיבים לשימוש חוזר ובכך לחזור זמן מאוד יקר לחברה.

היתרונות של Node.js בתחום בניית אתרים

אפשר לדבר על היתרונות של הפלטפורמה הזו במשך שנים. אך אציין כמה את כמה מהחשובים ביותר כך שאם אתם לקראת לימודי קורס בניית אתרים אונליין, תדעו שקיבלתם את ההחלטה הנכונה עבורכם:

1. מערכות ניתנות להרחבה - הודות לאופיו הקל של Node.js, קל מאוד לשנות את הגודל של היישום בצורה אופקית על ידי פריסת מקרים רבים של הפרויקט שלך לשרתים השונים.

2. קוד לשימוש חוזר - מכיוון שהשפה העיקרית היא JavaScript, תוכלו לשתף חלקי קוד בקלות בין רכיבים שונים במערכת שלכם. יתרה מכך, תוכלו להשתמש באותם חלקי קוד הן בצד שרת והן בצד לקוח.

3. שפת תכנות אחידה - כיום, הבחירה הנפוצה ביותר לממשק צד לקוח היא JavaScript. מכיוון שעכשיו ניתן להשתמש ב-JavaScript גם לצד לקוח, זה משפר את יכולת התחזוקה של האתר או האפליקציה. כבר לא צריך להעסיק שני אנשים לתפקידים נפרדים של backend ו- frontend. זה יתרון עצום לחסוך זמן וכסף.

4. הצלחה מוכחת בתעשייה - Node.js נוצר כבר בשנת 2009 ומאז הספיקו אלפי חברות להתנסות עליו וגילו כי טוב. עד כדי כך שיותר ויותר חברות בוחרות לעבור ל-Node.js במחלקת בניית אתרים שלהן כולל כמה מהשחקנים הגדולים ביותר בשוק.

לעמוד קורס בניית אתרים אונליין >>

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה