למי מאיתנו כבר אין טיקטוק? עד לפני כמה שנים היו אומרים עליה שהיא "נו, האפליקציה ההיא של הילדים, עושים שם ריקודים" היום כבר לכולנו ברור שהיא הרבה מעבר לכך, על אחת כמה וכמה בישראל.
טיקטוק נחשבת לאחת מפלטפורמות התוכן הפופולריות ביותר בשנים האחרונות, ויש שיגידו שבצדק, כי היא קצת שינתה את כל מה שאנחנו מכירים בנוגע לעולם התוכן בוידיאו.

שיווק בטיקטוק - כל מה שצריך לדעת

האפליקציה ששינתה את עולם הדיגיטל

אלגוריתמים בטיקטוק - ככה פשוט, ככה עובד

מה גרם ל-TikTok להפוך לפלטפורמת תוכן כל כך מבוקשת? כזאת שכבר למעלה מ-60% מאוכלוסיית ישראל גולשים בה ויש לה למעלה מ-1.3 מיליארד משתמשים בכל העולם? ובכן, זה לא מסתכם רק ב-Voice Over מיוחדים שאפשר לעשות עם האפליקציה, עריכות איכותיות ומשונות או הקלות שבה אפשר לערוך בה, אם נרצה לסכם את התשובה למילה אחת היא תהיה: אלגוריתמים.

לעומת שאר הפלטפורמות, נניח פייסבוק, טוויטר או אינסטגרם, ששם אנחנו בעיקר תלוים במשתמשים/חשבונות אחריהם אנחנו עוקבים, וכך למעשה אנחנו נחשפים אליו דרך הפיד או הסטורי, ייתכן שברוב המקרים יהיה מדובר בתוכן שכבר ממזמן לא מדבר אלינו. אולי פעם היה מעניין אותנו לראות את התמונות של החבר מהתיכון שהעלה לאינסטגרם, הסטורי של הבן דוד ששוב טס ליוון ועוד, אבל היום התמונה היא שונה לחלוטין, והקהל רוצה בעיקר להיחשף לתוכן שמעניין אותו, וטיקטוק יודעת לעשות זאת בצורה מופלאה.

האלגוריתם של טיקטוק יודע בדיוק אילו תכנים אנחנו אוהבים ואל מה נרצה להיחשף, ובכך אנחנו מוצאים את עצמנו רואים סרטונים בטיקטוק ב-2 בלילה על כדורגל, גורי כלבים, מתכונים של אוכל או כל דבר אחר שממש מרתק אותנו. והעובדה שהוא מועבר בפורמט של וידאו ללא תמונה רק גורם לאנשים עוד יותר להישאב לאפליקציה במשך שעות.

שיווק וקמפיינים בטיקטוק

האלגוריתמים ששינו את המשחק

בעקבות ההצלחה הכל כך היסטרית של טיקטוק, ראינו איך מטא הסתכלה מהצד ופיתחה את Reels, פלטפורמת תוכן הקיימת באינסטגרם שזהה כמעט אחד לאחד מבחינת חווית המשתמש והתכנים בטיקטוק. ישנם הבדלים בין שתי האפליקציות, ובעוד שבאינסטגרם גם בתור צופים אנחנו הרבה יותר אקטיבים, בטיקטוק התמונה קצת שונה, ושם הצופים הם מעט יותר פאסיבים. ייתכן שההבדל העיקרי והמהותי בין שתי הפלטפורמות הנ"ל הוא כמות הצופים למשתמשים, קיימים סרטונים בטיקטוק (TikTok) הזוכים לעשרות מיליוני צפיות, ואילו המקבילים שלהם באינסטגרם הגיעו לכל היותר לעשרות אלפים.

משפיענים ויוצרי תוכן

אין לנו ספק ששמעתם את המונח "יוצרי תוכן" או משפיענים מאות פעמים אם אתם בתחום של שיווק דיגיטלי או עוסקים בניהול רשת חברתית/ מדיה חברתית, אז בואו נעשה לכם קצת סדר בעניינים: קיימים סוגים שונים של משפיענים, אז נתחיל מההסבר הרדוד ביותר: כמה משלמים להם? טוב, אין לכך תשובה ברורה, אבל כנראה שנוכל לחלק את המשפיענים לשלושה סוגים עיקריים:

1. משפיענים בתמורה למוצר: משפיענים שלרוב הצפיות שלהם יחסית נמוכות למשפיענים מוכרים, אך התמורה לכך יכולה להיות שווה. ברוב המקרים פשוט שולחים לאותו משפיען את המוצר שרוצים לפרסם, והוא כבר יעלה על כך סרטון בטיקטוק.

2. משפיענים ויוצרי תוכן בתמורה לתשלום + מוצר: כאן מדובר במשפיענים עם כמות עוקבים גדולה, ויותר חשוב מכך, הצפיות בסרטונים שלהם.

3. יוצרי תוכן לקמפיינים שלמים: בדומה לאלו בסעיף 2, גם כאן צריך לשלם להם, אבל בגלל שמדובר במשפיענים ויוצרי תוכן מאוד איכותיים, עם סרטונים שצברו מאות אלפי צפיות (כל אחד), ברוב ההמקרים תצטרכו להציע להם קמפיינים למספר חודשים/שנה לפחות בשביל שהם ירצו לשקול את ההצעה בכלל.

המחירים למשפיענים נעים בטווחים מאוד גדולים, החל מ-4 אלף ועד ל-20 או 30 אלף ש"ח לסרטון. חשוב מאוד לפני שאתם פונים למשפיענים או יוצרי תוכן כאלה ואחרים, שתבדקו מי קהל היעד שלהם וכמה צפיות יש לסרטונים שלהם.

טיקטוק - משפיענים ויוצרי תוכן

משפיענים - עד כמה שהם איכותיים, צריך לבחור אותם בפינטציה

האם הקמפיינים עם משפיענים יכולים באמת לעבוד?

זה תלוי במיליון ואחד גורמים בערך, והתשובה על כך מעולם לא תהיה במאה אחוז.
הדבר הראשון שאתם צריכים להבין הוא, מהו המוצר שלכם? שירות? מוצר פיזי? או משהו אחר בכלל? ורק לאחר מכן תוודאו מהי המטרה שלכם, רק אז תוכלו להבין האם כדאי לכם להשקיע על קמפיין משפיענים או לא, ואולי בכלל כדאי להשקיע על קמפיין ממומן דרך העמוד שלכם?

פרסום אורגני בטיקטוק

רבים שואלים: "הרי הצפיות האורגניות (בטח לעומת פייסבוק ואינסטגרם) ממש גבוהות! אם אחרים יכולים להגיע לעשרות אלפי צפיות לסרטון בטיקטוק, למה לא אנחנו?". תנו לנו טיפה לחדד לכם ולהסביר לכם את ההיגיון שעומד מאחורי זה:

1. ליצור סרטוני טיקטוק זה לא כזה קל כמו שחשבתם:
על כך נרחיב ממש עוד רגע, אבל תדעו שמדובר בעבודה לא פשוטה בכלל! אז לצאת מנקודת ההנחה שמדובר בפרויקט קליל שכל אחד יוכל לעשות, זוהי טעות, זה לוקח זמן, והרבה.

2. בשביל לקבל כמות צפיות גבוהה, צריך ליצור המון תוכן:
אם תשימו לב, נדיר לראות חשבונות עם מעט סרטונים שזכו להמון צפיות, TikTok נוהגים לקדם אורגנית רק את אלו המקדמים כמות גדולה של סרטונים לאורך זמן, לפי ההשערות מדובר על העלאת סרטון כל 3-4 ימים (לפחות) למשך תקופת זמן של לפחות כמה שבועות.

אז האם הפרסום האורגני בטיקטוק עובד? כן, בהחלט. אבל צריך לשם כך המון סבלנות. אבל אל חשש, ליצור סרטונים זה הרבה פחות מסובך מפעם, אם בעבר היינו צריכים צלם מקצועי בשביל להפיק סרטון פשוט, היום עם רינג (איכותי), תסריט ומספר שעות למידה על תוכנת העריכה של TikTok (בין אם זו אחת פנימית או חיצונית, כמו CapCut). ייקח לכם זמן להבין איך ליצור סרטון איכותי, אבל עם הזמן, תבינו שזו לא עבודה כזאת מורכבת, מספר עקרונות שיקלו לכם על העבודה:

1. צרו את ה-Hook ב-3 שניות הראשונות:
זה לא YouTube, בשביל לגרום לאנשים להישאר בסרטון בטיקטוק, קחו את העיקרון/סיפור/אמירה הכי מעניין מהסרטון שלכם ותציגו אותו ב-3 שניות הראשונות.

2. תמלול וכתוביות:
רבים מהמשתמשים בטיקטוק לא שומעים את הסאונד, לכן חשוב ליצור את זה בצורה נגישה עם כתוביות על גבי הסרטון שלכם.

3. סאונד:
תשתמשו בסאונדים ויראלים המופיעים דרך שורות החיפוש של טיקטוק, זה כבר יגרום לסרטון שלכם לקפוץ יותר לאנשים ואפילו להגיע ל-For You

אז בשורה התחתונה, בהחלט אפשר ליצור תכנים איכותיים ברמה האורגנית בטיקטוק, אבל חשוב להיות עקביים וליצור סרטונים איכותיים שמעניינים את קהל היעד שלכם.

 ליצור סרטונים בטיקטוק

ליצור סרטונים - הרבה יותר קל מפעם

קמפיינים בטיקטוק

כמו כל מדיה חברתית או רשת חברתית אחרת, גם ב-TikTok הבינו את העיקרון שחייבים להכניס לשם קמפיינים בתשלום. אז בין אם אתם אנשי שיווק דיגיטלי או מנהלי PPC, ממש כדאי לכם להבין אילו סוגים של קמפיינים קיימים בטיקטוק.

עקרונית, ישנם 6 סוגים של קמפיינים, אבל אנחנו נתמקד ב-3 הפופולריים מהם (כיוון שמבחינת תקציב שלושת האחרים מתאימים לקמפיינים של חברות או ארגונים בינלאומיים ממש גדולים).

1. In-Feed Ads
סרטונים שמוצגים לגולשים בזמן שהם גולשים ב-For You.

  • ניתן ליצור סרטונים באורך של 60 שניות ולקדם אותם
  • הגולשים יוכלו לבצע מעורבות עם הסרטון (כפתור CTA, תגובות, לייקים או שיירים)
  • יהיה ניתן לדלג על הסרטונים האלו
    מומלץ בעיקר למטרות הבאות:
  • ליצור תוכן "טבעי" ושלא ייראה כמו פרסומת קלאסית
  • סוג הפרסום הקלאסי ביותר בטיקטוק, כך שמותגים יוכלו לעשות את הצעדים הראשונים שלהם מבחינת פרפורמנס בפלטפורמה.

2. Spark Ads
קידום התכנים הנוכחיים שקיימים בעמוד שלכם.
היתרון של קידום הפרסומות הללו היא שהן מרגישות כמו "תוכן רגיל" ולא כמו פרסומת, ככה שאנשים לא ירצו לדלג על כך אוטומטית.
מומלץ בעיקר למטרות הבאות:

  • "להרים" ולפרסם תוכן אורגני שכבר עובד בצורה טובה.
  • יצירת מודעות למותג ולמוצרים שאותם תרצו לפרסם.

3. TopViewAds
קידום של סרטון בטיקטוק באורך 60 שניות שמופיע מיד כשפותחים את האפליקציה.
מדובר בפורמט פרסום יקר ביותר, ניתן לצרף כפתור CTA הנועד למכר/הובלה לעמוד נחיתה.
היתרון הגדול? הסרטון הזה משתלט על כל המסך. מצד שני, יש שיגידו שזה מרגיש ממש "כמו פרסומת" כי זה לחלוטין משתלט על הפיד. אבל יחד עם זאת, כ-71% מהמשתמשים העידו שהפרסומת האלו הצליחו להסב את תשומת הלב שלהם למותג.
חשוב לנו להדגיש שמדובר בסוג פרסום יקר ביותר והוא לא נועד לכל מותג.

היתרונות המובהקים של טיקטוק בכל הקשור לפרסום ממומן הם ייחודים במינם, למשל, העלות הנמוכה עבור חשיפות בקמפיין עליהם תשלמו (תחשבו שבשביל מאות אלפי צפיות תצטרכו להשקיע כולה כמה מאות שקלים), במיוחד אם נשווה את המחירים לגוגל או פייסבוק.

אבל יחד עם זאת, יש חסרון משמעותי: צריך ליצור תוכן כל הזמן. לעומת פייסבוק ואינסטגרם, ששם אפשר לנוע עם קמפיין למשך שבועות או חודשים, בטיקטוק תצטרכו ליצור קמפיינים חדשים כל הזמן. ובהתחשב בכך שלא מדובר רק בהחלפת טקסטים או עיצוב תמונה, אלא ביצירת סרטונים, זו מלאכה קשוחה למדי, בין אם תרצו ליצור אותה בעצמכם או דרך יוצרי תוכן חיצוניים.

גם אצלנו לומדים איך לפרסם ב- TikTok

בקורס שיווק דיגיטלי בהאקריו תמיד דואגים להעניק את כל התכנים הכי רלוונטים שיש, וכבר כשטיקטוק התחילה להפוך לאפליקציה כל כך פופולרית, דאגנו להכניס את כל מה שצריך לדעת עליה במסלול הלימוד שלנו, החל מיצירת והקמת קמפיינים, היכרות כללית עם האפליקציה, כיצד יהיה אפשר לצלם סרטון פשוט להעלאה ועוד.

לפניכם רשימת קורסים נוספים הרלוונטים לתחום:

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה