במהלך חיינו אנחנו נתקלים בדילמות רבות מסוגים שונים, האם ללמוד מקצוע כזה או אחר? להתחבר עם האדם הזה או האדם ההוא? לגור באזור המרכז או בפריפריה.

לכל החלטה שאנחנו מבצעים יש תוצאות וכל צד שאנחנו בוחרים לעמוד מאחוריו מוביל לכיוון שונה בחיינו. כך גם בעולם המורכב של האקינג, הבחירה שלנו באיזה צד אנחנו נמצאים יכולה להוביל לתוצאות שונות לחלוטין.

האקר מוסמך, כזה המגיע אחרי קורס אבטחת מידע, יצא לשטח ברוב גדול מאד של המקרים עם תעודת הסמכה הנקראת CEH. התעודה הינה מטעם חברת EC-Council ונחשבת לתעודת ההסמכה הנחשבת ביותר כיום בעולם.

הסמכת CEH שזה ראשי תיבות של - Certified Ethical Hacker מגיע על מנת לעשות סדר בשאלות מוסר. כדי להבין את זה צריך להבין את ההבדלים בין האקינג התקפי להאקינג הגנתי, השוני בין האקר כובע לבן להאקר כובע שחור והתחום האפור שבניהם.

כשמדברים על האקר כובע לבן הכוונה העיקרית היא להאקר שמשתמש בידע שלו במחשבים לצרכים חיוביים, בין אם זה לצרכי הגנה, מעקב אחרי פרצות במערכת האבטחה ובדיקה של עוצמות מיגון. האקרים מסוג זה לרוב עובדים בתוך חברות גדולות ומגנים על מערכות האבטחה שלהם מבפנים.

האקרים מסוג זה מכונים גם Ethical Hackers בשל עזרתם לסביבה בכל הקשור לשמירה על האינטרנט. רבים מגיעים ללמוד לימודי סייבר כדי ליצור מציאות טובה ונקייה יותר מפשעי סייבר והמניע העיקרי שלהם הוא שיפור מערכת האבטחה של הקורבן.

לעומתם קיימים האקרים כובע שחור שאינם מתחשבים בחוק ומשתמשים בידע שלהם על מנת למצוא פרצות ולנצל אותן לטובתם האישית. מסיבות ברורות הפעילויות של האקרים אלו אינן חוקיות והם משמשים כשכירי חרב או פועלים מתוך אידיאולוגיה.

הסמכת CEH באה לעשות סדר והפרדה בין שני סוגי ההאקרים, האקר עם תעודת CEH שמגיע אחרי קורס אבטחת סייבר יודע ומבין איך לחפש ולמצוא חולשות ונקודות תורפה במערכות שונות ומשתמש בידע שלו כדי לפתור את הבעיה בדרכים חוקיות ולהגן.
מבחן CEH מכיל 125 שאלות בסגנון אמריקאי (מספר תשובות אפשריות) ואורך 4 שעות.

אז למה זה ההסמכה כל כך חשובה לך?

מלבד זאת שמקום העבודה יכול להכיר בך ובכך שתנצל את יכולותיך לצרכי החברה, לדברים חיוביים וחלילה לא תשתמש בכוח שרכשת כדי להשתמש בו לרעה. יחד עם זאת, היום בעולם התחרותי של ההייטק בכלל והסייבר בפרט חשוב שתחזיק ברשותך את ההוכחה שבידע אתה שולט, תעודות הסמכה שונות הן הדרך להראות זאת.

כי הרי מה זה סייבר? אנחנו מדברים על התחום המתקדם והמוביל כיום בעולם ההייטק לדעת רבים, במידה ולא תחזיק בהסמכות העדכניות ביותר, איך תדע להיות בחוד החנית של עולם הסייבר? איך תוביל?


את כל זה אפשר לעשות רק באמצעות הסמכת CEH - EC council. בהצלחה במבחן!


קורס אבטחת מידע וסייבר Ethical Hacking
של האקריו מוכר לפקדון חיילים משוחררים (סניף רמת גן בלבד).

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה