לרשת האינטרנט חוקים משלה ולמאבק על המידע ישנם מושגי מפתח ועולמות, עליהם חשוב מאוד להיחשף במהלך לימודי סייבר. זאת, כדי להשתלב בתחום אבטחת המידע, שהוא רלוונטי ביותר כיום.

ההאקרים – הפצחנים, הם אלו שבנו את האינטרנט. מדובר באנשים בעלי ידע ושליטה בשפות הקוד השונות, שיודעים את דרכי הגישה אל מאחורי הקלעים של תוכנות ההפעלה, ברשתות המחשבים. במסגרות ההכשרה של לימודי סייבר ישנם לא מעט בעלי רקע כזה, שמגיעים עם שנים של פעילות בתחום ההאקינג.

אותם האקרים, מסוגלים להוסיף ולשנות נתונים באתרי אינטרנט, לפרוץ אליהם, לשנות ואף לשבש אותם. על כן, האקרים יכולים לפעול למטרה חיובית ולהוסיף על הקיים באינטרנט ומנגד, ישנם גם קראקרים – הגרסה התקיפה והבעייתית יותר של ההאקרים.

מדובר באנשים שפועלים למטרות של חבלה, פגיעה ושיבוש אתרים ברשת. הם מסוגלים לגרום לאתר לקרוס, להשבית מערכת או תשתית ממוחשבת וכן, לדלות מידע רגיש ממאגרים און-ליין ולהשתמש בו לרעה. ההאקרים מתחלקים לסוגים שונים מבחינת המאפיינים שלהם. למשל האקר כובע לבן, נחשב לכזה שעושה שימוש מוסרי, באופן יחסי, בידע ובכישורים שלו.

למה הכוונה? האקרים כובע לבן לא פורצים לאתרים ומערכות כדי לגרום נזק. ההפך הוא הנכון: מדובר בהאקרים, אשר מזהים במהלך פעילותם ברשת פרצות באתרים ובמערכות. מה שהופך אותם לכובע לבן, היא העובדה שהם לא מסתפקים באיתור הכשל במערכת, אלא גם מדווחים עליה לבעלי האתר או הגורמים הרלוונטיים האחרים.

מעמדם של מרבית ההאקרים הנחשבים לכובע לבן, מוסדר. חלקם הגדול, מועסק בתפקידי אבטחת סייבר בחברות השונות. מדובר בעיקר על בוגרים של מסגרות לימודי אבטחת מידע וסייבר, שהפכו את המומחיות שלהם למקצוע מבוקש ומתגמל.

לימודי סייבר – לדעת לחשוב כמו האקר

הרשת היא אם כן זירת התרחשות תוססת ודינמית. גם אם אין בה קרבות פיזיים ושימוש בנשק, במרחב הווירטואלי מתנהלים מאבקים תמידיים. חלקם מסוכנים יותר ואחרים פחות.

כפי שלומדים החניכים במסגרות של קורס אבטחת מידע, כל נושא אבטחת המידע ברשת נתון למאבק תמידי. בקהילות הווירטואליות חוקים, נהלים ונורמות שונים מאלו אותם אנו מכירים מחיי היום יום. על כן, ישנם ברשת שומרי סף. הם אמונים על שליטה מסוימת במידע ומתיחת הגבולות.

בעזרת שליטה בטכנולוגיה ובמרחב בו הם פועלים, לא פעם שומרי הסף עוצרים או מונעים גישה למידע, מסירים אותו מאתר מסוים או מבצעים מניפולציה כלשהי, במידת הצורך, כדי להשיג את מטרתם.

אבטחת סייבר הוא אם כן תחום רלוונטי מתמיד בימינו. מי שבוחר ללמוד מסלול כלשהו של לימודי אבטחת מידע וסייבר, כדאי שיביא בחשבון את משמעות עולם ההאקינג במקצוע זה. קורס אבטחת מידע מקיף ומקצועי, ראוי שיכלול התנסות מעשית משמעותית במהלך הלימודים.

מומלץ גם לבחור במסלול שחושף את הלומדים לדרכי החשיבה של ההאקרים השונים ואת המתקפות המוכרות שמאפיינות אותם. ישנה חשיבות לצבירה של כמה שיותר ניסיון יישומי רלוונטי במהלך לימודי סייבר, כולל הכנה לבחינות ההסמכה הרלוונטיות בעולם אבטחת המידע.


קורס אבטחת מידע וסייבר Ethical Hacking
של האקריו מוכר לפקדון חיילים משוחררים (סניף רמת גן בלבד).

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה