בינה מלאכותית, ובשמה היותר נעים להקלדה - AI, נחתה עלינו במהלך 2023, ואם בעבר השימוש ב-AI היה בעיקר בקרב אנשי טכנולוגיה או הייטק, כיום היא עברה מהפכה שכמעט כל תחום בעולם הדיגיטל משתמש בו: יצירת תוכן, חווית משתמש, SEO, גיימינג, דאטה ועוד. אין לנו צל של ספק שקיימים המון כלים לבינה מלאכותית שיכולים לשנות את ההיסטוריה ואת עולמות הדיגיטל וההייטק. וזה נראה שטעמנו רק קמצוץ בינתיים ממה שהיא יכולה לעשות עבורנו.

אז מה זה בכלל AI? ואיך הבינה המלאכותית עלולה להשפיע על עתיד העולם?

מרווין מינסקי תיאר את תחום ה-AI בצורה מאוד מדויקת: "לגרום למכונה להתנהג בדרך שהייתה נחשבת לאינטליגנטית לו אדם היה מתנהג כך". מה שגורם לנו להבין שעולם הטכנולוגיה נמצאה בפני מהפכה היסטרית בזכות בינה מלאכותית (AI), אבל על כך נרחיב בפעם אחרת. אנחנו רואים שימוש ב-AI בכל סקטור בעולם שלנו, החל מיצירת תמונות במידג'רני ועד לשימוש ב-AI בבתי חולים ועולם הרפואה. למעשה, AI הוא שם כולל למדי, בדיוק כמו מחשוב או דיגיטל, שנועד להעניק עזרה לאנשי המקצוע השונים. בין אם זה להגיע לדיוק מירבי בתהליכים שהם עושים או "לחסוך בפניהם את העבודה השחורה".

הבינה המלאכותית כבר עכשיו מתחילה לשנות את חוקי המשחק, נכון לעכשיו היא עדיין "בחיתוליה" הן מבחינת היכולות שלה והשימוש שלה, אבל רבים מהמומחים מבינים שיש כאן שינוי מהותי בתעשיית ההייטק והדיגיטל, כשהבינה המלאכותית לא מגיעה להחליף אותנו, אלא בשביל לחסוך לנו המון זמן יקר בתהליכים מורכבים שבעבר היו לוקחים לנו המון זמן. לדעת רבים, יש להישאר עם האצבע על הדופק בכל הקשור ל–AI, גם אנחנו בהאקריו מלמדים קורסי הייטק בשילוב כלי AI.
הבינה המלאכותית תהיה כלי שהוא "חובה" בכל סקטור בעולם הדיגיטל וההייטק, אז לכן, כדאי שמעכשיו תכירו ותלמדו את כלי ה-AI השונים ותבינו איך הם באים לעזרתכם.

השפעות הבינה המלאכותית - תמונה מה AI

מה חשוב לדעת לפני שמתחילים לעבוד עם בינה מלאכותית?

מרבית מהעבודה בכלי AI נעשית בשימוש פרומפט: שורת פקודה (או מספר שורות של טקסט) הכוללות מה אנחנו רוצים שהתוכנה תעזור לנו בו. אבל… זה לא פשוט כמו שזה נראה. למעשה, זה דורש מיומנות והיכרות מעמיקה עם אותו כלי AI בשביל להצליח להגיע לתוצאות הרצויות. לדוגמה, כשאנחנו מנסים לקבל תוצר ממידג'רני (Midjourney), אנחנו ראשית כל צריכים לעשות אליו מנוי, לאחר מכן, להתחבר אליו דרך האתר/האפליקציה של Discord, ורק אז יש לנו את האפשרות ליצירת תמונות:
ככל שאנחנו עובדים בצורה ברורה, איכותית ומפורטת יותר עם ה-Prompt, ככה נקבל תוצאה טובה יותר.
לדוגמה, זה פרומפט שנכתב ויצר לנו את התמונה הבאה:
Create me a picture of a child smile from a cartoon:

יצירת תמונה בבינה המלאכותית AI

לעומת זאת, כשכתבנו את הפרופמט הבא, ראינו תוצאות הרבה יותר טובות:
Be an artist from Disney, Create me a picture of a child smile from a cartoon Disney movie, make the boy walking in fields of strawberries

איך ליצור תמונה בבינה המלאכותית

עניין התוצאות כמובן הוא די סובייקטיבי, הכל תלוי במטרה שלכם. המטרה שלנו הייתה לקבל תמונה של ילד מחייך בסגנון דיסני ומצויר, ואין ספק שהתוצאה השנייה, עם הפירוט המירבי ו"הדיבור הנכון" - הניבה לנו תוצאה הרבה יותר טובה (וכן, אנחנו יודעים שבתוצאה השנייה זה לא באמת שדה תותים לצערנו, מה שאומר שהיינו יכולים לחדד אף יותר את הפרומפט שכתבנו. אבל אתם כבר הבנתם את העיקרון.

כמובן שלא כל כלי ה-AI עובדים בשיטת הפרומפט, אלא בעיקר אלו שעוסקים בתחום כתיבת תוכן, עיצוב תמונות, יצירת תמונות וכל מה שדומה לכך.

סוגים שונים של בינה מלאכותית

בחרנו עבורכם את כלי ה-AI המוכרים ביותר במספר תחומים: שיווק דיגיטלי, תכנות, עיצוב גרפי ו-UI/UX. שימו לב שככל שהזמן עובר - הכלים מתעדכנים, בין אם זה המחיר, צורת העבודה איתם או כל דבר אחר. אז רגע לפני שאתם קופצים על תשלום למנוי של כלי מסוים, תחקרו טוב את המתחרים שלו ותראו מה הם יכולים להעניק לכם.

וכמובן, אל תשכחו, אם אתם משתמשים בכלי AI בשביל העבודה שלכם, המעסיק שלכם יכול לעזור לכם בתשלום על כך, אז אל תהססו לבקש ממנו עזרה בכך.

שיווק דיגיטלי:

Copy.ai

נחשב לאחד מהכלים המובילים ביותר ליצירת תוכן, נכון לעת עתה, אין לו מומחיות כלשהי בשפה העברית, אז לא היינו ממליצים להשתמש בו לכתיבה בעברית (למעשה, אין עדיין כלי AI שעובד ב-100% בעברית). Copy.ai מאפשר לכם ליצור תכנים קצרים, בינוניים וארוכים לשלל מטרות שונות בעולם השיווק.
מה שיכול לחסוך לכם זמן רב בכתיבתם.

Grammarly & Wordtune

לא רק שהם יכולים לתקן את האנגלית וההגהה שלכם, הם גם יכולים לעזור לכם בכתיבת פסקאות שלמות, ליצור לכם "תוכן מחדש" וניסוחים מחודשים למשפטים שלמים.
לעת עתה חשוב לנו להדגיש שהם מתמחים בעיקר באנגלית, אז חכו בסבלנות עד שזה יגיע מתישהו אלינו בעברית.

Pro Rank Tracker

מומחי SEO בקהל? אנחנו יודעים כמה קשה לפעמים לגלות באיזה מקום האתר שלכם ממוקם בגוגל, אז בזכות Pro Rank Tracker תוכלו לגלות בצורה (כמעט וודאית) היכן האתר שלכם ממוקם.

עיצוב גרפי ו-UI/UX:

Fronty

כלי נפלא שמתרגם בצורה די פשוטה עיצובים ותמונות לקוד: CSS, HTML ועוד. והוא חוסך אינספור שעות למתכנתים ולמעצבים הגרפיים.

Uizard

יוצר ומחולל רעיונות נפלאים לעיצוב UI: הוא מסוגל לקחת 'שרטוטים שנוצרי ביד אדם' והופך אותם לממשק UI אמיתי! האמת היא, נשמע כמו חלום.

Adobe Sensei

בדומה להמון כלי AI אחרים שאנחנו מכירים, אבל הסיבה שהוא נכנס לטופ היא כיוון שהוא מתממשק בצורה נפלאה עם שאר התוכנות של Adobe. בזכות הכלי הנפלא של חברת אדובי, ניתן לאתר תמונות בצורה מהירה ולהחליפה בעיצוב בלחיצת כפתור, הוא עובד בצורה נפלאה על סרטונים ומסוגל אפילו לעקוב אחרי תנועות גוף כשאנחנו מצלמים סרטון.

תכנות/פיתוח:

GitHub Copilot

להערכתנו לא קיים מתכנת/מפתח שלא עובד או לא מכיר את GitHub.
הכלי שנוצר בשיתוף פעולה עם OpenAI, כשהוא משדרג את יכולות הקוד של המפתחים בכמה צעדים קדימה, הוא עובד בשלל שפות פיתוח, מציע הצעות לשיפור הקוד ועוד! הכלי החדש (או יותר נכון, העוזר החדש) של GitHub נחשב לאחד מהכלים המוערכים ביותר מאז שה-AI הפך לכל כך פופולרי.

Codium

כלי מרהיב בעל כמה פונקציות שונות, למשל: מציע הצעות קוד מדויקות לאחר שהוא קורא את הקוד שכתבתם. בנוסף, הוא יכול להעניק מידע על הקודים שאתם כותבים (מה שעוזר למפתחים להבין מה הם בדיוק קודדו), ובנוסף הוא תומך בשלל שפות תכנות שונות, בדומה ל-GitHub Copilot.

ה-AI הגיע לכל מקום

אז לא רק בשיווק דיגיטלי, עיצוב גרפי וכתיבת תוכן עולם ה-AI הצליח לגעת, אלא כמעט בכל סקשן מקצועי בתעשיית ההייטק, כמו דאטה, סייבר ואבטחת מידע, בדיקות תוכנה, אוטומציה ועוד. אצלנו בהאקריו מודעים לכל התהליכים והקדמה, ותמיד דואגים לעדכן את תכני הלימודים שלנו - במיוחד עכשיו כשעולם ה-AI פורח, במרבית הקורסים שלנו יש התייחסות משמעותית לעולם ה-AI, הכלים השונים בו ואיך משתמשים בהם.

מתעניינים בקורסי הייטק בשילוב כלי AI? לפרטים לחצו על שם הקורס:

קורס ניהול תשתיות תקשורת | המסלול המלא בשילוב כלי AI

קורס בדיקות תוכנה – QA | בשילוב טכנולוגיות AI

קורס ניהול תשתיות תקשורת Cisco | המסלול המואץ בשילוב כלי AI

קורס ניהול רשתות System | המסלול המואץ בשילוב כלי AI

קורס סייבר ואבטחת מידע Ethical Hacking | בשילוב טכנולוגיות AI

קורס Data Analyst & BI | המסלול המקיף למקצועות הדאטה בשילוב כלי AI

קורס אנימציה בתלת מימד משולב עם קורס גיימינג ופיתוח משחקים | בשילוב כלי AI

קורס UX/UI – אפיון חווית משתמש ועיצוב לדיגיטל | בשילוב כלי AI

קורס גיימינג ופיתוח משחקים | בשילוב כלי AI

קורס אנימציה בתלת מימד (התמחות ב-ART ו-3D למשחקים) | בשילוב כלי AI

קורס שיווק דיגיטלי – מאסטר בשיווק ופרסום דיגיטלי | בשילוב כלי AI

קורס עיצוב גרפי – המסלול המלא למעצב בדיגיטל | בשילוב כלי AI

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה