שוק העבודה בכללותו ובפרט עולם השיווק הדיגיטלי, הולך ומשתנה ללא הרף ואפשר לראות שמקצועות ותחומים שהיו רלוונטיים ביותר עד לפני כמה רגעים, הופכים באחת ללא חשובים (במיוחד בעידן שכל כולו עלייה של כלי בינה מלאכותית). אך לצד מקצועות וענפים כאלו, אפשר לראות תחום אחד שממשיך להישאר רלוונטי ונחוץ וכמעט חסין בפני כל השינויים ואנחנו מדברים כמובן על ענף הקופירייטינג. אז בין אם אתם בעלי עסקים המעוניינים לקדם את העסק שלכם או כאלו שמחפשים את המקצוע הבא שלכם, שווה להכיר את התחום הזה יותר לעומק, וכדי לעשות את זה צריך להבין מלכתחילה למה עסקים בכלל צריכים קופירייטר ומה היתרונות של עבודה עם קופירייטר מקצועי. בואו נתחיל.

כיצד קופירייטר משפיע על המכירות?

בכל קורס קופירייטינג מקצועי ומעמיק, הדגש העיקרי והחשוב ביותר (אם תרצו התורה כולה), היא איך לרתום את השפה והמילים לטובת העסק ואיך להשתמש בשפה כדי להניע את הקורא לפעולה. קופירייטר משפיע על המכירות על ידי יצירת תוכן שיווקי משכנע שמדבר בשפה של קהל היעד. באמצעות מילים שנבחרו בקפידה והבנה מעמיקה של פסיכולוגיית הצרכן, קופירייטר יכול להדגיש את הייחוד והבידול של מוצר או שירות ולייצר אצל הקורא תחושה של דחיפות או רצון לביצוע הרכישה. קופירייטינג איכותי נוגע בנקודות הכאב של הלקוחות, בונה אמון ומעביר את היתרונות והחוזקות של השירות או המוצר שעומד על הפרק. על ידי שימוש בטכניקות שכנוע כמו סטוריטלינג, פנייה לרגש וקריאה לפעולה, הקופירייטר הוא זה שיביא בסופו של דבר לקוחות פוטנציאליים לביצוע רכישה. בסופו של יום, קופי מהודק ואיכותי משפר את תפיסת המותג, ממצב את המוצר או השירות כפתרון לצרכי הלקוח ובסופו של דבר מוביל להמרות.

קופירייטר ככלי שיווק

שיווק דיגיטלי הוא עולם ומלואו, ובעלי עסקים שרוצים לדחוף את העסק שלהם קדימה, חייבים להכיר אותו לעומק ולנצל כראוי את הפלטפורמות השונות, בין אם אלו מודעות בפייסבוק, קידום ממומן בגוגל, סרטונים קצרים בטיקטוק או כל כלי אחר. יצירה של תמהיל נכון וחלוקה חכמה בין המשאבים שיוקצו לכל פלטפורמה הם דברים חשובים ביותר, אבל בסופו של דבר צריך לזכור שהמסר הוא הדבר הכי חשוב, וזה לא משנה איפה בדיוק הוא יעבור.

במובן הזה, הקופירייטר הוא אולי הנכס השיווקי החשוב ביותר שנמצא בידיים של כל עסק. לימודי קופירייטינג מקצועיים נותנים לאנשי המקצוע את הכלים לעצב את המסרים בצורה התמציתית, הקולעת והמדויקת ביותר. בסופו של דבר, קופירייטר מקצועי ומוכשר יודע לספר על העסק, על מוצרים ועל שירותים הרבה יותר טוב ממה שיודע לספר ולתאר בעל העסק בעצמו. עבור בעלי עסקים, המומחיות הזאת שווה זהב וזוהי גם הסיבה שאנשים מוכנים להכניס את היד לכיס ולשלם לא מעט לקופירייטרים מוכשרים.

למה צריך קופירייטר - קופירייטר ככלי שיווק

היתרון של עבודה עם קופירייטר

אז למה בכלל לעבוד עם קופירייטר על בסיס קבוע? ובכן, כתיבת תוכן שיווקי לקידום העסק היא עניין שבשגרה, בין אם לצורך הכנת מודעות לרשת, יצירת תוכן לשלטי חוצות, כתיבת מאמרים לקידום אתרים ואפילו כתיבה של מסמכים רשמיים יותר כמו הצעות מחיר לצורך העניין. הקופירייטר מביא איתו בנקודה הזאת לא מעט יתרונות:

• ניסיון מקצועי בכתיבה, שימוש בשפה ויצירת תוכן.
• יכולת לניסוח מסרים בצורה תמציתית, חדה וברורה.
• יכולת לכתוב טקסטים לכל פלטפורמה שהיא, בין אם אתם זקוקים לטקסט רשמי ויבש או דווקא לתוצר קליל, סלנגי עם שפה צעירה.
• הקופירייטר מייתר את הצורך של בעל העסק או של עובדים לייצר שפה ולתקשר מסרים החוצה.
• קופירייטר מקצועי יכול להעלות את אחוז ההמרות ובעצם להכניס יותר כסף לארגונים.
• הקופירייטר חוסך זמן יקר ומאפשר לעובדים בעסק להתפנות למשימות אחרות.

איך לבחור קופירייטר?

אז אפשר להבין בקלות עד כמה קופירייטר מקצועי חשוב לעסקים, אבל איך נדע לבחור את הקופירייטר הנכון שעונה בדיוק על הצרכים שלנו וישרת את המטרות של העסק או הארגון שלנו על הצד הטוב ביותר? הנה כמה כללי אצבע ששווה לאמץ:

הכשרה מקיפה: מומלץ לבחור על איש מקצוע שעבר לימודי קופירייטר מקיפים בבית ספר מוביל עם קבלות. במקומות האלו מקבלים את כל הכלים החשובים ביותר ליצירת קופי בכל הפלטפורמות החשובות.
תיק עבודות: בקשו לראות תיק עבודות כדי להבין מה בדיוק אתם עומדים לקבל. אגב, ממש כמו אצלנו, קופירייטרים בתחילת דרכם מגיעים עם תיק עבודות מרשים שנבנה במהלך הלימודים.
ניסיון: הניסיון הוא בהחלט פרמטר חשוב בבחירת קופירייטינג, אבל צריך לזכור שקופירייטר מתחיל זו לא בהכרח בחירה רעה. למעשה, קופירייטרים מתחילים לרוב גובים תעריפים נמוכים יותר וישמחו להציע את הכישרון שלהם ולצבור כך ניסיון.
התאמה לסוג העסק: נסו למצוא את הקופירייטר עם הניסיון בשיווק עסקים וארגונים מהסוג שלכם. קופירייטינג למכירות למשל, הוא איש מקצוע שיודע למקסם את הפעולה שלו להגדלת שורת הרווח.

איך לבחור קופירייטר?

רוצים ללמוד את התחום? זה הזמן להצטרף לחממה

אם גם אתם חולמים להשתלב בתחום ולהציע שירותי קופירייטינג מקצועיים, אתם נמצאים במקום הנכון. כאן בחממה תקבלו את כל הכלים והידע שיאפשרו לכם להפוך לקופירייטרים מן השורה ויעזרו לכם להשתלב בענף בקלות ובמהירות. רוצים לדעת עוד? אנחנו כאן בשבילכם בכל שלב.

רשימת קורסים בתחום:

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה