קידום אתרים – אורגני וממומן ומה האתר שלך צריך

בנית אתר לעסק, האתר עלה לאוויר, השקעת בו רבות ואתה מרוצה ממנו. עכשיו נשאלת השאלה הגדולה – איך אתה דואג שהוא תמיד יופיע במעלה החיפושים בגוגל, מעל לכל המתחרים והאתרים הדומים? ברשת פוטנציאל הרווח הוא עצום, אך רק אלה שידעו לדחוף את האתר כמה שיותר גבוה הם אלו שיגרפו את השמנת. לפרוצדורה הנשגבת הזו קוראים קידום אתרים. הקידום יכול להיות הן אורגני והן ממומן.

אז מה צריך כדי להתחיל?

הכר את מנועי החיפוש מנועי החיפוש כמרכז המשחקים של העולם

מנועי החיפוש וגוגל בראשם, עושים חישובים רבים המתבצעים באלפיות השנייה, בכל פעם שגולש מקיש ביטוי חיפוש מסוים במנוע החיפוש. התוצאות המוצגות בפני הגולש בתוצאות החיפוש לוקחות בחשבון משתנים רבים, בהם התוכן המצוי בכל אתר והאם הוא עשוי להיות רלוונטי לחיפוש של הגולש, העיצוב של כל אתר, זמן הטעינה של האתר וכן שורה ארוכה של גורמים אשר מהצד של מקדם האתרים הן למעשה מניפולציות מגוונות המבוצעות על האתר בכדי שיופיע כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש.

לא על בניית אתר מושלם לבדה יחיה הקידום

המשמעות הישירה של העניין היא שלא מספיק רק לבנות את האתר, להקים אותו בצורה הכי מדהימה שיש ולקוות שגוגל ידחוף אותו למעלה. קידום אתרים באינטרנט הוא הכרחי ובלעדיו כנראה שלאתר לא יהיה סיכוי להופיע במקומות גבוהים ורלוונטיים. כמו כל דבר, ככל שעושים את זה טוב יותר, דואגים להופעה רבה יותר של האתר, ביותר מונחים שהגולשים מחפשים ומרוויחים מיצוי גבוה של האתר על כל המשתמע מכך.
כמובן שמדובר על תחום מורכב שאינו אינטואיטיבי כלל והמקצוע של קידום אתרים, הן אורגני והן ממומן, הוא מהפופולריים ביותר בענף האינטרנט.

אז האם צריך להירשם ללימודי קידום אתרים או ללמוד לבד?

חשוב לזכור שקידום אתר הינו עבודה מתמשכת שלמעשה אין לה סוף. אם שוקטים על השמרים ולא מבצעים את הקידום כל הזמן, עלולים למצוא את האתר שלנו במקומות רחוקים מאוד ממה שאנחנו רוצים להיות וזה כאשר מדובר על הקידום האורגני.
הקידום הממומן הוא אף אכזרי יותר – ברגע שמפסיקים את תצוגת הפרסומות, הן לא מופיעות יותר באף מקום. בעלי אתרים בכלל ובעלי עסקים בפרט, לרוב לא שופעים בזמן פנוי או הבנה מקצועית מספיקה, בכדי להגיע לרמה גבוהה של קידום אתר, הן אורגני והן ממומן.

לכן מומלץ לכל מי שרוצה לפרסם את האתר שלו במנועי החיפוש להכיר טוב את התחום הזה, בלמידה במוסד לימודי המציע את התחום, או אפילו בבית בצורה עצמאית אך יסודית. כמובן שניתן לפנות לבעלי מקצוע המבינים בתחום ויודעים לבצע את כל הפעולות אשר יקדמו את האתר מבחינה אורגנית, ממומנת או שתיהן – תלוי בדרישות.
חשוב לדעת כי קידום אורגני עשוי לקחת מספר חודשים טובים עד שהאתר מטפס במעלה תוצאות החיפוש ובמונחי החיפוש הרצויים, בעוד שקידום ממומן מביא תוצאות באופן די מיידי, אך עבורו יש להשקיע תקציבי פרסום נפרדים למערכות הפרסום.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה