התקופה שלאחר השחרור היא לא פשוטה עבור אף אחד. כי למעשה, זו הפעם הראשונה בחיינו שאנחנו אדונים לעצמנו. ואנחנו מתלבטים מה לעשות -  האם כדאי לטוס ישר לטיול באורך שנתיים בהודו? ואז להגיע לאקדמיה? או שבכלל יותר מתאים לעשות גיחה קצרה לאירופה? האם כדאי לבחור באקדמיה או קורס מקצועי? בכתבה הבאה נרכז את הטיפים הכי חשובים לאחר השחרור. כך שהם יעשו לכם סדר בכל מה שקשור לשחרור מצהל.

טיפ מספר 1: לא ללכת אחרי החבר'ה

ידוע לנו שמדובר בפיתוי גדול בכל מה שקשור ל: ללכת אחרי החבר'ה. כשהחבר מהתיכון הולך על לימודי הנדסה, ההוא שהיה איתך כל השירות הולך ללמוד באוניברסיטה בצפון הארץ ועוד אחד בכלל הולך להיזרק בהודו במשך שנה שלמה. מה שלא קורה – אל תלך אחרי החברים שלך בעל כורחך. נסה לפתח מסלול לעצמך ולהבין מה אתה רוצה מעצמך.

זאת אומרת, מתאים לך טיול כיפי באמסטרדם למשך שבוע וזהו? לך על זה. רוצה כבר לראות את קבוצת כדורגל האהובה שלך? טוס לשם. רוצה לעשות שביל ישראל? למרות שזה נשמע זקן מאוד? תטייל. תעשה מה שהנפש שלך רוצה. ולא מה שאחרים, המשפחה או החברים רוצים.

להסתכל על הדברים מפרספקטיבה אחרת - תמיד יכול לעזור 

טיפ מספר 2: לבחור במסלול או מקצוע שהוא קצת שונה

אז אחרי שאתה סגור על הטיול שתעשה (או שלא תעשה, וגם זה בסדר גמור). אתה בטח רוצה לחשוב על מסלול לימודים, על קריירה ועבודה של גדולים. אתה יכול לבחור בתחום שבאמת יתאים לך, מבלי להעביר את הזמן באקדמיה במשך שלוש או ארבע שנים, אבל זה מאוד תלוי ברצונות שלך.

לא חסרים אנשים שבחרו במסלול לימודים באקדמיה רק כי: ההורים רצו שאעשה תואר. ובסופו של דבר, הם מצאו את עצמם בגיל 30 עם תואר שאינו פרקטי או בכלל בתחום שהם אינם אוהבים. לאחר 20 שנות ניסיון בתחום הלימודים, יש לנו מסקנה אחת עיקרית – תבחרו תחום שתאהבו.

הרי כשמדובר על קריירה, אתם בוודאות רוצים לעסוק במשהו שאתם אוהבים. אנחנו מתארים לעצמנו שכולם אומרים עכשיו: אוי נו, זו בוודאות קלישה. אבל בשיא הרצינות – כשחושבים על קריירה, מדובר על תחום שאנחנו כנראה הולכים לעסוק בו לפחות 15 שנים, אם לא יותר. כך שחשוב מאוד לבחור בתחום שנאהב, שיום ראשון עבורנו לא יהיה שבוז ושבעיקר נרגיש את האתגר בו בכל יום ויום.

טיפ מספר 3: למצוא את תכנית הלימודים שתתאים לך

למזלנו, אנו נמצאים בעידן בו ישנם המון תחומים בהם ניתן לעבוד. שגם קיים בהם המון עניין ואתגר וגם משכורות גבוהות (אפילו יחסית בהתחלה). קיימים המון קורסים לחיילים משוחררים שיכולים להתאים כמעט לכל אחד. אבל רגע לפני שבוחרים מסלול לימודים או קורס מקצועי, צריך לעשות קצת חושבים.

ראשית, תחשוב על האישיות שלך, ובהתאם לכך תוכל למצוא את המקצוע שתאהב. איך אתה מעביר את היום יום שלך? מה היו העיסוקים העיקרים בתיכון? ייתכן ואם אתה אדם יצירתי, ככל הנראה התחומים של קורס עיצוב גרפי, קורס שיווק דיגיטלי או קורס אנימציה תלת מימד יתאימו לך.

ואילו אם הרחבת 10 יחידות של מחשוב בימי התיכון, ייתכן שדווקא עולם הפיתוח יתאים לך. שהוא כולל היום שלל אופציות שונות, כמו קורס פיתוח אפליקציות או קורס בניית אתרים.

תפסת מעצמך טיפוס שהוא דווקא טכני? ואתה הראשון מבין החברים שפונים אליו כשמתקלקל להם הטלפון? כנראה שהתחומים של IT וקורס ניהול רשתות יוכלו להיות המפתח לקריירה שלך. ייתכן שלאחר שנתת תשובות לכלל השאלות פה, תוכל להבין מה כדאי ללמוד.

כמעט עבור כל אחד מהתחומים קיימים קורסים מקצועיים, שבתוך כמה חודשים מתחילתם ניתן כבר לעסוק בתחום. כמו אצלנו לדוגמה, שלאורך כל הלימודים אנו דוגלים בשיטת לימוד מקצועית ומעודכנת על-פי צרכי השוט. כמו כן, הקורס מועבר על-ידי טובי המרצים שמגיעים הישר מהשטח.

כמובן שבתום הלימודים, מחלקת ההשמה דואגת למציאת עבודה בתחום באחת ממאות החברות איתן אנו עובדים בשיתוף פעולה צמוד ופורה במשך ה-20 שנים האחרונות. ולא פחות חשוב – על חלק מהקורסים ניתן לשלם עם הפיקדון לחיילים משוחררים.

ולסיכום...

צריך לעשות בדיוק את מה שמתאים לך אחרי השחרור. עדיף לא לשבת בחיבוק ידיים וללכת על מסלול לימודים או קורס מקצועי שיוכל להעניק לך את כל המידע החשוב והתכנים שיוכלו להעניק לך קריירה עוד בגיל יחסית צעיר.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה