אני זוכרת את התקופה שבה סיימתי את הצבא, הייתי כל כך מבולבלת. חלק מהחברים שלי (אלו שלא היו בטיול חייהם בדרום אמריקה או במזרח) כבר בחרו מקצוע שהם רוצים ללמוד ונרשמו ללימודים... אני בזמן הזה בכלל לא ידעתי מה כדאי ללמוד האם אני רוצה לימודים אקדמיים או שבכלל קורס מקצועי יותר מתאים לי?

בזמן הזה ידעתי רק דבר אחד, אני רוצה עבודה מתגמלת, כזו שאני אוכל לראות את עצמי מתקדמת בה, שהשכר שלי יעלה עם השנים, שהתנאים יהיו טובים ושיותר מכל זה יהיה לי כיף לקום בבוקר לעבודה – במילים אחרות, עבודה בהייטק. לא ידעתי אם הדרך למטרה שלי עוברת דרך תואר או דרך קורסים מקצועיים, אבל בסופו של דבר, בחרתי ללמוד תואר בתקשורת וניהול. הסיבה לכך היא שאני מאוד אוהבת לכתוב וחיפשתי תחום שבו אוכל לממש את האהבה הזו. או במילים אחרות – להשתכר ממה שאני אוהבת לעשות.

כשסיימתי את התואר וחיפשתי עבודה הבנתי שעד כמה שהתואר העשיר אותי בידע, זה לא הספיק לי בשביל להכניס אותי לעבודה בתחום. בגלל שהתואר שלי היה כללי הוא לא נגע באמת באופן מקצועי בתחום אחד ספציפי. זה הצריך ממני להעביר הרבה שנים של למידה עצמאית ולקיחת קורסים מקצועיים ממוקדים על מנת להגיע למטרה שהצבתי לעצמי. היום בדיעבד, אני יכולה להגיד בוודאות שיכולתי לעשות דרך הרבה יותר קצרה אם הייתי לוקחת קורס מקצועי אחד מלכתחילה.

מה כדאי לי ללמוד כדי להיכנס מהר להייטק? 

במקרה שלי, קורס בשיווק היה עושה את העבודה. אבל חשבתי לעצמי שבטח יש עוד תחומים בהייטק שניתן ללמוד אותם באמצעות קורס מקצועי קצר ולהיכנס מהר יותר בהייטק. אז במידה ואתם מתלבטים עדיין מה כדאי ללמוד, החלטתי לפרט לכם על 3 קורסים כאלה שיכניסו אתכם להייטק במהירות:

קורס סייבר ואבטחת מידע

הוא לא רק התחום הכי חם היום כשמדובר בהייטק, הוא גם הכי מתגמל. האמת שאני לא האמנתי שזה אפשרי ללמוד את התחום הזה בקורס קצר. אבל אחרי שחקרתי קצת, הבנתי את היתרון שיש בהתמקדות בתחום ספציפי אחד ולהתמקצע בו הכי טוב שיש. למדתי שגם בקורס הקצר, ניתן לרכוש מגוון מיומנויות שבסופו של דבר יכולות להפוך אותך למומחה במשרות שונות. מכיוון שפריצות הסייבר רק הולכות ומתרבות, כך גם הביקוש לעובדים בתחום עולה אז ככל שמסיימים קורס מהר יותר, כך ממהרים לחטוף אותך לעבודה.

קורס שיווק דיגיטלי
זה קורס מקצועי חדש בעולמות ההייטק. ההתפתחות הדיגיטלית הובילה לצורך גדול של חברות בפרסום אונליין אם זה הקמת אתר אינטרנט ועד פרסום ברשתות חברתיות ומנועי חיפוש. קורס שיווק דיגיטלי, מכשיר את הסטודנטים בתחומים רבים: כותבי תוכן ומנהלי מדיה חברתית, מקדמי אתרים (SEO), מנהלי קמפיינים ממומנים (PPC), מנהלי רשתות שותפים, מנהלי רכש מדיה ועוד.

קורס בניית אתרים Full Stack Development
מקצוע מעניין ומאתגר שמסמיך את הסטודנטים לבנות אתרים בשפות קוד שונות הן ברמת צד לקוח והן ברמת צד שרת. התכנות הוא אולי התחום הכי ותיק בעולמות ההייטק ולא בכדי האנשים שמאחורי התפקיד הם חשובים ביותר לארגון. שום ארגון היום לא מתפקד ללא אתר אינטרנט ולפעמים אפילו יותר מאחד. לכן, חשוב מאוד שיהיה אדם מיומן ואיכותי שידע טוב את העבודה.

אם אתם בשלב הזה שאתם מתלבטים מה כדאי ללמוד, אני מקווה שהצלחתי לעשות לכם קצת סדר. אחרי שבחרתם תחום לימודים ולפני שאתם בוחרים איפה ללמוד אם זה תואר או קורס מקצועי, בררו איפה תוכלו להגיע מהר יותר למטרות שאתם מציבים לכם. יכול להיות שהדרך למטרה שלכם קצרה ממה שאתם חושבים.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה