בעולם המהיר והתחרותי של היום, מציאת עבודה בתעשיית ההייטק יכולה להיות מאמץ מאתגר ומתגמל כאחד. 

מחפשי עבודה תוהים לעתים קרובות האם יש שיטה בטוחה להבטיח משרת הייטק בקלות. כנראה שאין גישה שמתאימה לכולם, אבל בהחלט ישנן אסטרטגיות שיכולות להגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה. 

מחפשי עבודה רבים עושים טעויות נפוצות בחיפושיהם שמעכבות את התקדמותם. 

כדי להתגבר על אתגרים אלה ולמקסם הזדמנויות, חשוב לאמץ את השיטות הטובות ביותר לחיפוש משרות הייטק בצורה יעילה.  

המוסד הלימודי – חשיבות המוניטין של המוסד הלימודי בעיני המעסיק וחברת ההשמה 

תחום ההייטק דורש הבנה הן בידע התיאורטי והן במומחיות המעשית. כתוצאה מכך, לאיכות המוסד החינוכי ממנו אתם מגיעים יש משקל משמעותי. 

בהתחשב במורכבויות של תחום ההייטק, אפילו לשגיאה הקטנה ביותר יכולות להיות השלכות טכניות מרחיקות לכת, לכן חשוב למעסיקים לדעת שהעובדים שהם קולטים קיבלו את ההסמכות והתעודות המתאימות. 

עוד לפני שמחפשי עבודה יוצאים לשוק העבודה או שוקלים את מסלול הקריירה שלהם, חשוב להכיר בכך שחברות השמה במגזר ההייטק הן בעלות אבחנה רבה בבחירת מועמדים עבור לקוחותיהן. חברות אלו בודקות היטב את הרקע ההשכלתי של מועמדים פוטנציאליים, מתוך הבנה שהמוסד שממנו יצאו המועמדים מעיד על רמת ההיערכות והמוכנות שלהם לדרישות התעשייה. 

בחירת חברת השמה איכותית וויתור על חברות כוח אדם 

חשוב מאוד להבין את ההבדל שבין חברת השמה מקצועית להייטק לבין חברת כוח אדם. 

חברת השמה היא גשר מתווך בין המעסיק לבין המועמד והמטרה שלה היא ליצור חיבור כמה שיותר קרוב בין הצורך של הלקוח שלה (המעסיק) לבין המועמד, כל זאת על מנת למנוע חוסר התאמה ועזיבה או פיטורין של המועמד ואפילו גילוי אי התאמה מובהק כבר במעמד ראיון העבודה. 

לאחר ראיון העבודה, אם התקבלתם לתפקיד, תקבלו טלפון ישירות מהמעסיק ואף תוכלו לקבל מידע מחברת ההשמה אשר מקבלת את הפרטים קצת לפניכם. 

כיום, מוסדות לימודים זיהו את הצורך בהשמה טובה להייטק והם מציעים השמה לעבודה במסגרת מסלול ההכשרה. 

ב'חממה' הטכנולוגית של האקריו לדוגמא, לאחר שלב המיון נחתם עם הסטודנטים חוזה למציאת עבודה בסיום הקורס. 

מחלקת ההשמה מלווה את הסטודנטים לאורך תהליך ההשמה ודואגת למצוא עבודה לבוגרים שעמדו בדרישות הקורס. 

אין לי ניסיון ורק עכשיו סיימתי ללמוד – איך נכנסים אל עולם ההיי טק? 

קיימות אופציות לא מעטות להיכנס אל עולם ההיי טק גם אם אתם חסרי ניסיון, ניתן להתחיל בעבודות זמניות, פרויקטים זמניים, אשר תמיד יכולים להפתיע וכמובן התנדבות בתחום, חושב מאוד לבחור עבודות מאותו תחום גם אם אלה פרויקטים קצרים. את העבודות הקצרות אפשר תמיד לאגד לכדי פרויקט אחד גדול תוך נימוק של רצון ללמוד ולהבין תחומים רבים ככל הניתן ויחד עם זאת להתמחות בתחום נקודתי שאתם מתעניינים בו ולציין את העובדה שבכל הפרויקטים עסקתם בתחומים קרובים. 

אם זה עתה סיימתם את הלימודים וחסר לכם ניסיון מעשי, אל תחששו, ישנן אופציות רבות שיכולות לסייע לכם לצלוח את התפקיד הראשון בתעשייה. 

אפשרות אחת היא להתחיל עם משרות זמניות או פרויקטים קצרי טווח, שיכולים להוות שער להזדמנויות בלתי צפויות וחוויות יקרות ערך. 

כמו כן, ניתן לקחת פרויקטים בהתנדבות ולהמשיך להרחיב את תיק העבודות והניסיון שלכם.  

בהאקריו, אנו מבינים את האתגרים העומדים בפני בוגרים טריים, ואנו כאן כדי לעזור לכם לנווט את המעבר לתעשיית ההייטק. כמו שציינו, התוכניות המקיפות שלנו מציעות לא רק השכלה מהשורה הראשונה אלא גם סיוע במציאת הזדמנויות עבודה מתאימות. 

בחלק גדול מהמסלולים שלנו אנחנו מלווים את הסטודנטים בבניית תיק עבודות בליווי אישי, כמו גם מכינים אותם להסמכות רלוונטיות, מה שהופך אותם למושכים יותר בעיניי מעסיקים פוטנציאליים. 

זכרו, כל חוויה חשובה, ואפילו פרויקטים קצרים שנראים לכם חסרי משמעות, יכולים להשתלב ביחד וליצור תיק עבודות מרשים שמציג את הכישורים והשאיפות שלכם בתפקיד. 

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה