חלק מזיכרונות הילדות הכי חזקים שלנו הם משבת בבוקר כשהיינו יושבים מול הטלוויזיה וצופים בסרטים מצוירים. לא משנה אם זה היה צפייה באפרוח חמוד שתמיד מערים על החתול המרושע (טוויטי וסילבסטר) או בשד הטזמני שרץ במהירות במערב הפרוע, סרטי אנימציה תפסו את העניין שלנו עוד מאז שהיינו ילדים. חלק מהאנשים, שלא רצו להתבגר (בדיוק כמו פיטר פן), הפכו את התשוקה למקצוע ולמדו לימודי אנימציה.

אלו היו הסקרנות וההתלהבות שהובילו את השינויים הדרמטיים האלו שחוותה תעשיית האנימציה בתקופת זמן כל כך קצרה. אם נצלול עמוק יותר, נגלה שטכניקות האנימציה משמשות לא רק בתעשיית הסרטים, אלא גם בתעשיית הפרסום. במונחים פשוטים, האנימציה היא למעשה אומנות בתנועה והיא מאופיינת על ידי דמות מצוירת בתנועה כשהיא מספרת סיפור.

ההיסטוריה של האנימציה שמציגה אובייקטים ודמויות בתזוזה השתנתה עם השנים. אנחנו בעולם שמחשבים ואינטרנט עוזרים ליצור סרטוני אנימציה מעולים שעשויים ממכלול של אלמנטים. לימוד תלת מימד הוסיף נפח למה שידענו על התעשייה הזו ואפשר ליצור דמויות ואובייקטים כל כך אמיתיים, כאילו היו כאן לידנו.

בואו נעוף אחורה בזמן ונחשוף את האבולוציה של האנימציה ואילו שינויים עוד עומדים לפנינו.

*לעמוד קורס לימודי אנימציה לחץ כאן>

השורשים המרתקים של האנימציה

עוד לפני שאנשים בחרו ללמוד קורס אנימציה, הם הבינו מהר שרצף של תמונות שזזות במהירות יכול ליצור את האשליה של סרט. האם ידעת שנמצא חרס בן 5,200 שנים שחרוטות עליו רצף של תמונות של עז זזה?

לפני שתוכנת ה-MAYA הייתה קיימת ואפילו המחשבים עוד לא הומצאו, כשאנשים רצו לספר סיפור, הם לא יכלו ללכת וללמוד קורס MAYA. בצרפת של המאה ה-18, בחרו לספר סיפור באמצעות טכניקה שנקראה תמונת צל או Shadowgraphy. על פי שיטה זו, כדי לספר סיפור, אנשים השתמשו בצילומים של צלליות כף יד.

עוד דרך שהשתמשו בה, הייתה באמצעות פנס מיוחד שהקרין תמונות באמצעות שקופיות אחת אחרי השנייה ובכך יצר רצף אירועים ובסופו של דבר, סיפור.

סרטי האנימציה המוקדמים הציגו תנועות חדות וגסות. הם נוצרו על ידי מכשירים שהיו פשוטים ופרימיטיביים. כל סרט הכיל 700-300 פריימים של תמונות מצוירות ונמשכו כ-15 דקות.

טכנולוגיית אנימציה מסורתית

בתולדות האנימציה המסורתית, השתמשו בסדין שקוף המשמש לציור אובייקטים ביד. את ההקרנה ביצעו על רקע קבוע מראש לרוב התמונות, כדי לצמצם את זמני הייצור.

עוד טכניקה פופולארית, הייתה הטכניקה שהשתמשו בה בסרט Gertie, The Dinosaur. בסרט זה השתמשו בסימני רישום, ואנימציה בלולאה. הוא ידוע בתור סרט הקריקטורה הוותיק ביותר. הנה דוגמה:

אחרי הסרט הזה, זה היה רק עניין של זמן עד שהאנימטור המפורסם וולט דיסני הופיע, ונהיינו עדים למהפכה בעולם האנימציה. בשנת 1928 שוחררו לראשונה לאקרנים סרטי אנימציה עם סאונד. ולמרות שהייתה סברה שאלו הסרטים הראשונים שאי פעם יצאו עם סאונד, לא כך היה המצב. אבל אלו היו הסרטים הראשונים שיוצרו לגמרי על ידי ציורי אנימציה וגם כללו סאונד. בשנה זו, הייתה גם הופעת הבכורה של העכבר האהוב על כולנו, מיקי מאוס. זה היה רק כ-10 שנים אחרי ב-1937, כששלגיה ושבעת הגמדים יצא לאקרנים שסרטי אנימציה הפכו לבילוי פופולארי. הסיפורים והדמויות החלו להיות מוכרים לכולם, בכל מקום על פני הגלובוס.

מהפכת האנימציה הממוחשבת

למרות שסרטי האנימציה הראשונים שנוצרו על גבי המחשב היו מאוד בסיסיים, בלשון המעטה, הם בכל זאת היוו מהפכה בדרך שהאנימציה נעשתה. אמנם עוד לא הומצא קורס אנימציה, אבל סרט האנימציה הראשון שנוצר על ידי מחשב, נוצר באמצעות 30 אלף תמונות ו-25 רצפים תנועתיים.

כשאנשים התחילו להבין את הטירוף שהחידוש הזה יוצר, זה העלה את כמות האנשים שבחרו ללכת על לימוד אנימציה, כדי לעלות על הגל ולהשתמש ביכולת היצירתית שלהם באופן הזה.

האנימציה שנוצרה פריים אחרי פריים של דמויות בדו מימד עכשיו נוצרו מאפס במחשב ולא צוירו על ידי אנשים. לא רק שזה גרם לתהליך להיות קצר יותר, זה אפשר לאומנים גרפיים להיות יותר בשליטה והם היו מסוגלים ליצור תוכן מבלי להשתמש בשחקנים, תפאורת סט יקרה ואביזרים.

עידן הזהב של סרטי אנימציה ממוחשבים

סרטי אנימציה מודרניים הכילו תחילה רק אנימציה דו מימדית. זה היה רק מאוחר יותר, כשהתחיל לימוד תלת מימד, והחלו ממש לתת חיים לדמויות באמצעות המחשב ובאמצעות תוכנות מיוחדות כמו תוכנת ה-MAYA שהיא הכי פופולרית בתחום היום. לכן אין זה מפתיע שהמון אנשים מהתחום בוחרים להתמקצע וללמוד קורס MAYA. המעבר ליצירת אנימציה באמצעות מחשב, הוביל לכך שאנימציה לא הייתה רק כלי בידור להמונים, אלא השתמשו בה גם עבור מפרסמים כדי לספר את סיפורי המותג שלהם.

קולנוע ובידור

התרומה של המחשבים באמת הורגשה עם ההתפתחות של האנימציה בתלת מימד. מודלים או דמויות תלת מימדיים, נבנו על גבי צג המחשב באמצעות צורות גיאומטריות. ברגע שהשלד מוכן, רק tz מולבשים עליה עיניים, גפיים ואפילו בגדים לפני שיוצרים לדמות את התנועה האופיינית לה. אחד מהסרטים הראשונים שהופקו בטכנולוגיית תלת מימד היה של החברה המוכרת Pixar.

פריצת הדרך הגדולה של Pixar הייתה כשיצא הסרט צעצוע של סיפור בשנת 1995. שם יצרו האנימטורים מודלים מורכבים והאנישו את הצעצועים עד כדי כך שהכניסו להם עומק, קסם ואישיות ייחודית לכל דמות.

הטירוף הגיע לשיאו עם סרטו של ג'יימס קמרון (שעבד עליו במשך שני עשורים שלמים) – אוואטר. זוהי יצירת מופת שהשתמשו בה בטכניקות מידול ואנימציה שדרשו 2,000 שרתים, 35,000 ליבות מעבד ו-104 טרה בתים של RAM כדי להציג את הסרט. משוגע אה?

שני עשורים שלמים לקח לעבוד עליו – Avatar

אנימציה בפרסום

זה נכון שאת כל הליך יצירת האובייקטים והדמויות עושים על גבי מחשב, אבל זה דווקא האינטרנט שאפשר לכל התהליך הזה להיות פשוט יותר. עם מהפכת האינטרנט, גם מותגים גדולים כמו קוקה-קולה, אפל, ביטוח ישיר ועוד החלו לעשות שימוש בקריקטורת אנימציה, קטעי וידיאו וגרפיקה כדי לספר את סיפור המותג שלהם.

אנימציה עבור מותגים מתחלקת לשניים:

1. טכניקה מסורתית פריים אחרי פריים תוך שימוש בסטופ מושיין - כל פריים ממוקם אחרי קודמו ויש כ-24-29 פריימים לשנייה.

2. טכניקה מודרנית שכוללת גרפיקה בתנועה ואנימציה תלת מימדית - עושה שימוש בטכניקה מסוג ריג ובה צריך ליצור רק 2 פריימים לכל רצף (את הראשון והאחרון) תכנת המחשב יוצרת את כל הפריימים שבין לבין.

מה הדבר הבא בתחום?

מותגים ומשרדי פרסום שונים יוצרים עכשיו אנימציה עם הטכנולוגיות המתקדמות ביותר שיש כמו מציאות רבודה (Augmented Reality), מציאות וירטואלית (Virtual Reality) וסרטונים שמשתמשים בטכנולוגיית 360 מעלות. כל מפרסם יודע שאם הוא רוצה למשוך את תשומת הלב של הקהל, הוא חייב ללמוד להשתמש ביום בטכנולוגיות האלו.

הדבר הבא בעולם האנימציה 

אני מאמינה שזו לא המילה האחרונה בתחום האנימציה ותלת המימד. כמו שאני רואה את זה, אנחנו עוד לא יכולים לדמיין אילו חידושים והמצאות חדשות עוד צפויים לצאת. מכיוון שהאנימציה באה לידי ביטוי בכל כך הרבה תחומים, הן הפרסום והן בקולנוע והדיבור, השוק צמא לאנימטורים מוכשרים בוגרי לימודי אנימציה או קורס תלת מימד. לא נותר לנו אלא לחכות ולראות מה תהיה הטכנולוגיה החדשה.

קורסים מתאימים

קורס לימודי אנימציה

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה