בלוג
the-evolution-of-animation

האבולוציה של האנימציה – בלוג לימודי אנימציה

עודכן בתאריך:28 דצמבר 2021

לסילבוס הקורס

חלק מזיכרונות הילדות הכי חזקים שלנו הם משבת בבוקר כשהיינו יושבים מול הטלוויזיה וצופים בסרטים מצוירים. לא משנה אם זה היה צפייה באפרוח חמוד שתמיד מערים על החתול המרושע (טוויטי וסילבסטר) או בשד הטזמני שרץ במהירות במערב הפרוע, סרטי אנימציה תפסו את העניין שלנו עוד מאז שהיינו ילדים. חלק מהאנשים, שלא רצו להתבגר (בדיוק כמו פיטר פן), הפכו את התשוקה למקצוע ולמדו לימודי אנימציה.

אלו היו הסקרנות וההתלהבות שהובילו את השינויים הדרמטיים האלו שחוותה תעשיית האנימציה בתקופת זמן כל כך קצרה. אם נצלול עמוק יותר, נגלה שטכניקות האנימציה משמשות לא רק בתעשיית הסרטים, אלא גם בתעשיית הפרסום. במונחים פשוטים, האנימציה היא למעשה אומנות בתנועה והיא מאופיינת על ידי דמות מצוירת בתנועה כשהיא מספרת סיפור.

ההיסטוריה של האנימציה שמציגה אובייקטים ודמויות בתזוזה השתנתה עם השנים. אנחנו בעולם שמחשבים ואינטרנט עוזרים ליצור סרטוני אנימציה מעולים שעשויים ממכלול של אלמנטים. לימוד תלת מימד הוסיף נפח למה שידענו על התעשייה הזו ואפשר ליצור דמויות ואובייקטים כל כך אמיתיים, כאילו היו כאן לידנו.

בואו נעוף אחורה בזמן ונחשוף את האבולוציה של האנימציה ואילו שינויים עוד עומדים לפנינו.

*לעמוד קורס לימודי אנימציה לחץ כאן>

השורשים המרתקים של האנימציה

עוד לפני שאנשים בחרו ללמוד קורס אנימציה, הם הבינו מהר שרצף של תמונות שזזות במהירות יכול ליצור את האשליה של סרט. האם ידעת שנמצא חרס בן 5,200 שנים שחרוטות עליו רצף של תמונות של עז זזה?

לפני שתוכנת ה-MAYA הייתה קיימת ואפילו המחשבים עוד לא הומצאו, כשאנשים רצו לספר סיפור, הם לא יכלו ללכת וללמוד קורס MAYA. בצרפת של המאה ה-18, בחרו לספר סיפור באמצעות טכניקה שנקראה תמונת צל או Shadowgraphy. על פי שיטה זו, כדי לספר סיפור, אנשים השתמשו בצילומים של צלליות כף יד.

עוד דרך שהשתמשו בה, הייתה באמצעות פנס מיוחד שהקרין תמונות באמצעות שקופיות אחת אחרי השנייה ובכך יצר רצף אירועים ובסופו של דבר, סיפור.

סרטי האנימציה המוקדמים הציגו תנועות חדות וגסות. הם נוצרו על ידי מכשירים שהיו פשוטים ופרימיטיביים. כל סרט הכיל 700-300 פריימים של תמונות מצוירות ונמשכו כ-15 דקות.

טכנולוגיית אנימציה מסורתית

בתולדות האנימציה המסורתית, השתמשו בסדין שקוף המשמש לציור אובייקטים ביד. את ההקרנה ביצעו על רקע קבוע מראש לרוב התמונות, כדי לצמצם את זמני הייצור.

עוד טכניקה פופולארית, הייתה הטכניקה שהשתמשו בה בסרט Gertie, The Dinosaur. בסרט זה השתמשו בסימני רישום, ואנימציה בלולאה. הוא ידוע בתור סרט הקריקטורה הוותיק ביותר. הנה דוגמה:

אחרי הסרט הזה, זה היה רק עניין של זמן עד שהאנימטור המפורסם וולט דיסני הופיע, ונהיינו עדים למהפכה בעולם האנימציה. בשנת 1928 שוחררו לראשונה לאקרנים סרטי אנימציה עם סאונד. ולמרות שהייתה סברה שאלו הסרטים הראשונים שאי פעם יצאו עם סאונד, לא כך היה המצב. אבל אלו היו הסרטים הראשונים שיוצרו לגמרי על ידי ציורי אנימציה וגם כללו סאונד. בשנה זו, הייתה גם הופעת הבכורה של העכבר האהוב על כולנו, מיקי מאוס. זה היה רק כ-10 שנים אחרי ב-1937, כששלגיה ושבעת הגמדים יצא לאקרנים שסרטי אנימציה הפכו לבילוי פופולארי. הסיפורים והדמויות החלו להיות מוכרים לכולם, בכל מקום על פני הגלובוס.

מהפכת האנימציה הממוחשבת

למרות שסרטי האנימציה הראשונים שנוצרו על גבי המחשב היו מאוד בסיסיים, בלשון המעטה, הם בכל זאת היוו מהפכה בדרך שהאנימציה נעשתה. אמנם עוד לא הומצא קורס אנימציה, אבל סרט האנימציה הראשון שנוצר על ידי מחשב, נוצר באמצעות 30 אלף תמונות ו-25 רצפים תנועתיים.

כשאנשים התחילו להבין את הטירוף שהחידוש הזה יוצר, זה העלה את כמות האנשים שבחרו ללכת על לימוד אנימציה, כדי לעלות על הגל ולהשתמש ביכולת היצירתית שלהם באופן הזה.

האנימציה שנוצרה פריים אחרי פריים של דמויות בדו מימד עכשיו נוצרו מאפס במחשב ולא צוירו על ידי אנשים. לא רק שזה גרם לתהליך להיות קצר יותר, זה אפשר לאומנים גרפיים להיות יותר בשליטה והם היו מסוגלים ליצור תוכן מבלי להשתמש בשחקנים, תפאורת סט יקרה ואביזרים.

עידן הזהב של סרטי אנימציה ממוחשבים

סרטי אנימציה מודרניים הכילו תחילה רק אנימציה דו מימדית. זה היה רק מאוחר יותר, כשהתחיל לימוד תלת מימד, והחלו ממש לתת חיים לדמויות באמצעות המחשב ובאמצעות תוכנות מיוחדות כמו תוכנת ה-MAYA שהיא הכי פופולרית בתחום היום. לכן אין זה מפתיע שהמון אנשים מהתחום בוחרים להתמקצע וללמוד קורס MAYA. המעבר ליצירת אנימציה באמצעות מחשב, הוביל לכך שאנימציה לא הייתה רק כלי בידור להמונים, אלא השתמשו בה גם עבור מפרסמים כדי לספר את סיפורי המותג שלהם.

קולנוע ובידור

התרומה של המחשבים באמת הורגשה עם ההתפתחות של האנימציה בתלת מימד. מודלים או דמויות תלת מימדיים, נבנו על גבי צג המחשב באמצעות צורות גיאומטריות. ברגע שהשלד מוכן, רק tz מולבשים עליה עיניים, גפיים ואפילו בגדים לפני שיוצרים לדמות את התנועה האופיינית לה. אחד מהסרטים הראשונים שהופקו בטכנולוגיית תלת מימד היה של החברה המוכרת Pixar.

פריצת הדרך הגדולה של Pixar הייתה כשיצא הסרט צעצוע של סיפור בשנת 1995. שם יצרו האנימטורים מודלים מורכבים והאנישו את הצעצועים עד כדי כך שהכניסו להם עומק, קסם ואישיות ייחודית לכל דמות.

הטירוף הגיע לשיאו עם סרטו של ג'יימס קמרון (שעבד עליו במשך שני עשורים שלמים) – אוואטר. זוהי יצירת מופת שהשתמשו בה בטכניקות מידול ואנימציה שדרשו 2,000 שרתים, 35,000 ליבות מעבד ו-104 טרה בתים של RAM כדי להציג את הסרט. משוגע אה?

שני עשורים שלמים לקח לעבוד עליו – Avatar

אנימציה בפרסום

זה נכון שאת כל הליך יצירת האובייקטים והדמויות עושים על גבי מחשב, אבל זה דווקא האינטרנט שאפשר לכל התהליך הזה להיות פשוט יותר. עם מהפכת האינטרנט, גם מותגים גדולים כמו קוקה-קולה, אפל, ביטוח ישיר ועוד החלו לעשות שימוש בקריקטורת אנימציה, קטעי וידיאו וגרפיקה כדי לספר את סיפור המותג שלהם.

אנימציה עבור מותגים מתחלקת לשניים:

1. טכניקה מסורתית פריים אחרי פריים תוך שימוש בסטופ מושיין - כל פריים ממוקם אחרי קודמו ויש כ-24-29 פריימים לשנייה.

2. טכניקה מודרנית שכוללת גרפיקה בתנועה ואנימציה תלת מימדית - עושה שימוש בטכניקה מסוג ריג ובה צריך ליצור רק 2 פריימים לכל רצף (את הראשון והאחרון) תכנת המחשב יוצרת את כל הפריימים שבין לבין.

מה הדבר הבא בתחום?

מותגים ומשרדי פרסום שונים יוצרים עכשיו אנימציה עם הטכנולוגיות המתקדמות ביותר שיש כמו מציאות רבודה (Augmented Reality), מציאות וירטואלית (Virtual Reality) וסרטונים שמשתמשים בטכנולוגיית 360 מעלות. כל מפרסם יודע שאם הוא רוצה למשוך את תשומת הלב של הקהל, הוא חייב ללמוד להשתמש ביום בטכנולוגיות האלו.

הדבר הבא בעולם האנימציה 

אני מאמינה שזו לא המילה האחרונה בתחום האנימציה ותלת המימד. כמו שאני רואה את זה, אנחנו עוד לא יכולים לדמיין אילו חידושים והמצאות חדשות עוד צפויים לצאת. מכיוון שהאנימציה באה לידי ביטוי בכל כך הרבה תחומים, הן הפרסום והן בקולנוע והדיבור, השוק צמא לאנימטורים מוכשרים בוגרי לימודי אנימציה או קורס תלת מימד. לא נותר לנו אלא לחכות ולראות מה תהיה הטכנולוגיה החדשה.

קורסים מתאימים

קורס לימודי אנימציה



פוסטים קשורים

איזה מחשב מומלץ למעצבי גרפיים
מעצבים גרפיים? כך תבחרו מחשב מתאים בשנת 2022
איתמר מרילוס | 7 אפריל 2022
ידידו הטוב ביותר של מעצב גרפי הוא המחשב ולכן יש חשיבות עצומה לכך שהעוסקים בתחום יבחרו במחשב המתאים והמדויק לצרכים שלהם. זאת משום שיצירתיות, דמיון ומעוף שהן התכונות הדומיננטיות של מעצבים זקוקים לסביבת עבודה תומכת עבורו.
עבודות טיפוגרפיה קורס עיצוב גרפי
עבודות טיפוגרפיה קורס עיצוב גרפי
דנה כהן | 10 ינואר 2022
עבודת המעצבים הגרפיים היא עבודה מעוררת השראה. רוצים גם? פרטים נוספים על קורס עיצוב גרפי של HackerU.
תמונה ראשית פוסט פוטושופ משנה מציאות
הפוטושופ: משנה מציאות כבר 25 שנה
דנה כהן | 10 ינואר 2022
השנה חברת אדובי חגגה 25 שנים לשחרור הגרסא הראשונה של התוכנה הכה ידועה שלה, פוטושופ.
הדפסה בלתי אפשרית
הדפסה בלתי אפשרית
עומר אביעד | 9 ינואר 2022
למרות שהמדפסת הומצאה כבר בראשית שנות ה- 80, הדפסה בתלת מימד היא אחד הנושאים הפופולאריים והמדוברים כרגע ביותר בעולם ההיי- טק. אחד הדברים שהופכים את המדפסות התלת ממדיות למרתקות היא העובדה שניתן להדפיס בהן כמעט כל דבר, החל מתותבות לגוף האדם ועד לתכשיטים וכלי בית.
רוצה לשמוע עוד?

phone mobile icon שיחה
chet icon צ'אט
email mobile icon לפרטים

מדיניות הגנת הפרטיות

×

אנו מודים לכם על שבחרתם לעשות שימוש באתר Hacker-u (להלן: "האתר").

האתר מופעל על ידי האקר-יו בע"מ (להלן: "החברה") לטובת איסוף פרטים ויצירת קשר עם מתעניינים בלימודי מקצועות הי-טק.

לתשומת לבכם, המידע המוצג באתר הינו כללי בלבד. למידע ספציפי ניתן להשאיר פרטים בעמוד ויועץ לימודים מטעם החברה יחזור אלכם במהרה.

מטעמי נוחות בלבד, האמור בתקנון זה מנוסח בלשון זכר, אולם הוא מתייחס לשני המינים בצורה שווה.

לכל מידע נוסף ניתן לפנות בכתובת הדואר האלקטרוני שבסיפא לתקנון זה.

בגלישתך באתר זה הנך ( "להלן: "הגולש") מקבל ומסכיה לתנאים ולמדיניות הפרטיות כמפורט להלן. מדיניות הפרטיות מתייחסת לסוג המידע שתספק לנו או מידע אשר אנו נלמד משימוש שתעשה באתר.

שמירה על פרטיותך:

1. פרטיות הגולש חשובה לנו מאוד. אנו מנהלים את האתר בסטנדרט האבטחה הגבוה ביותר ע"מ לשמור על פרטיך ולהגן על המידע שתמסור לנו בצורה הטובה ביותר.

2. אנו פועלים בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981 ושואפים לעמוד בכל דרישות החוק לעניין כיבוד הפרטיות וההגנה על מידע אישי. אנו מחויבים להגן על פרטיותך ועל שמירת פרטי הזיהוי האישיים שלך.

3. אנו אוספים מידע אישי אודותיך רק כאשר אתה תספק לנו אותו באופן ספציפי וביודעין. אנו מאמינים, כי אתה צריך לדעת בדיוק איזה מידע אישי אנו אוספים וכיצד אנו מתכוונים להשתמש בו בטרם תחלוק אותו עמנו. אנו עשויים לבקש ממך מידע אישי כגון שם, מספר טלפון, כתובת וכתובת דואר אלקטרוני. אנו עושים זאת רק כאשר אתה מבקש מידע או מבקש להירשם לשירותים הטעונים הרשמה או מנוי.

4. כאשר אנו מתכוונים להשתמש במידע האישי שלך, אנו מבקשים זאת מראש, על מנת שתחליט אם אתה רוצה לספק לנו את המידע או לא.

5. מידע המאפשר זיהוי אישי שלך, יישמר בסודיות מוחלטת. פרטי זיהוי אישיים שאתה מספק לנו לא יהיו זמינים לצדדים שלישיים ללא אישור מפורש שלך.

6. אנו מדגישים כי לא חלה חובה חוקית למסור את המידע.

המידע שייאסף והשימוש שיעשה בו:

1. אנו מגבילים את בקשותינו לקבלת מידע אישי בסיסי בלבד, כגון:

א. שם מלא

ב. מספר טלפון

ג. כתובת דואר אלקטרוני

2. אנו מגבילים את איסוף המידע האישי למידע שאנו מאמינים כמינימלי ביותר על מנת לספק לך את השירותים המוצעים באתר או באמצעותו.

3. המידע אשר יימסר ישמש לטובת גבייה, שליחת דיוור ישיר וקשר עם הלקוח, שליחת דבר פרסומת, ניוזלטר והודעות שיווקיות; טיוב נתונים, מתן שירותים ללקוחות, ניהול מועדון לקוחות, ניהול מידע על תלמידים / סטודנטים / משתלמים, ניהול מכירות, שיווק וגיוס לקוחות.

4. המידע שתעביר לנו לא יימסר על ידינו לצדדים שלישיים בתמורה ו/או ללא תמורה אלא אם תיתן את הסכמתך לכך מראש ו/או לדרישת רשות מוסמכת.

Cookies (עוגיות):

1. קובץ Cookie הוא קובץ המכיל חלקים מסוימים של מידע שהאתר יוצר במחשבך בעת הגלישה באתר. הקובץ מאפשר שמירת מידע לגבי העדפותיך בכל הקשור בשימוש באתר.

2. על מנת לשפר את חוויית הגלישה שלך באתר, האתר משתמש ב- Cookies. רוב הדפדפנים כיום יודעים לזהות מתי "Cookie" מוצע, ולאפשר לך לסרב או לקבל אותו. אם אינך בטוח אם לדפדפן שלך יש יכולת זו, עליך לבדוק עם יצרן התוכנה או ספק שירותי האינטרנט שלך. איננו משתמשים בקבצי Cookie כדי לעקוב אחר הרגלי הניווט של המבקרים שלנו.

גישתך ושליטתך בפרטי הזיהוי שלך:

באפשרותך לבצע את הפעולות הבאות, בכל עת, על ידי פנייה אלינו באמצעות כתובת הדוא"ל שלהלן:

1. לבדוק איזה מידע אישי שלך יש בידנו, אם בכלל.

2. לשנות/לתקן את הפרטים אשר בחרת להעביר לנו.

3. לבקש מאתנו למחוק כל מידע שנאסף אודותיך (יחד עם זאת יש לדעת כי, לא נוכל לספק שירותים מסוימים ללא המידע).

4. להביע כל חשש כלשהו שיש בידך לגבי השימוש שנעשה במידע אישי שלך.

קניין רוחני:

כל זכויות בכל המושא לזכויות קניין רוחני, המופיע ו/או מוצג באתר, הינו בבעלות החברה בלבד ואין לעשות בהם שימוש ללא אישור החברה מראש ובכתב.

יצירת קשר:

ניתן ליצור עמנו קשר בכל עת בכתובת הדואר האלקטרונית הבאה info@hackeru.co.il

להורדת
הסילבוס