בלוג
animation_industry

תעשיית האנימציה – איך זה כל כך התפתח?

עודכן בתאריך:9 ינואר 2022


עולם האנימציה הולך ומתפתח עם השנים, בכל אספקט אפשרי. אם פעם, האסוציאציה הראשונה שהייתה עולה כשהיו אומרים את המילה "אנימציה" ברוב המקרים אלו היו משחקי מחשב או סרטי דיסני. כיום המצב השתנה לחלוטין, מכיוון שהשימוש באנימציה תלת מימדית רק הולך וגובר, יותר ויותר אנשים פונים אל עבר לימודי אנימציה דבר שהופך את התחום ליותר פופולרי.

למשל, תעשיית הגיימינג הלכה והתפתחה בשנים האחרונות, דיסני (ושאר חברות הסרטים) משתדלות ליצור ולהפיק כמה שיותר סרטי אנימציה, משרדי פרסום (גם בדיגיטל וגם בפרינט) הבינו שהעולם הולך לכיוון הזה ולא מעט מהם כבר עושים שימוש בסרטוני הפרסום שלהם בדמויות אנימציה (לוטו, ביטוח ישיר, תמיר וכו').

וזהו רק קצה הקרחון. בכתבה אפרט מעט על כל העולמות ומדוע הם נהפכו לפופולריים וכיצד הם הפכו למשהו שמדבר לקהל יעד רחב יותר מבעבר ואיך פורטנייט, Frozen וצעצוע של סיפור קשורים לכך.
אם העולם הזה בהחלט מסקרן אתכם, אז כדאי לכם לקרוא את הכתבה הבאה.

Gaming– הסטראוטיפ לגיקים שהפך לתחביב פופולרי

אני זוכר שכשהייתי נער, להיות גיימר תמיד היה מצטייר כתחביב ל'גיקים' (והמילה הזאת בקושי הייתה מוכרת באותה תקופה) אבל זה בהחלט היה נתפס כמשהו שהוא 'חנוני'. נכון שהיו משחקים שהיו (ועדיין) ממש פופולריים כמו FIFA, GTA ואפילו משחקי פוקימון שונים שזכו להצלחה בכל מיני קהלי יעד. אבל בשנים האחרונות כל העולם הזה השתנה.

למה? ראשית, להיות 'גיימר' זה כבר ממזמן לא חנוני, נהפוך הוא, בזכות המהפכה הדיגיטלית (פייסבוק, אינסטגרם וכו') המון כוכבי רשת, סלבים, שחקנים מהוליווד ואפילו כוכבי כדורגל וכדורסל החדירו לתודעה שלשבת עם החבר'ה ולשחק איתם ביחד יכול להיראות כתחביב לגיטימי.

גם בזכות הסמארטפונים המון אנשים "הפכו" לגיימרים, מספיק שהם הכירו רק משחק אחד שהם יאהבו דרך הסמארטפון (למשל כמו Heartstone) והם יבינו כמה העולם הזה יכול לרתק ולעניין אותם.

הרי כמה פעמים אנחנו משתעממים בדרכים? כי כבר מיצינו את הוואטספ, את הפייסבוק ושאר האפליקציות השונות. לפעמים בא לנו טיפה "לאתגר" את המוח שלנו, אז חלקנו ניגשים לחנות ורואים איזה משחקים חינמים מוצעים שם ומשם הסיפור עד להתאהבות במשחק קצרה ומהירה למדי (קרה לי בעצמי, מודה באשמה).

בנוסף לכך, עולם הגיימינג נעשה לכל כך פופולרי בשנים האחרונות, כך שנפתחות אינסוף תחרויות E-Sport עם פרסים בשווי מיליוני דולרים (גיימר שמגיע לרמות האלה, יכול להרשות לעצמו לצאת בפנסיה עוד בגיל 25).

תחרויות ה-E-Sports – הפכו לספורט לכל דבר (ועם המון כסף)

גם המשחק Fortnite טרף את הקלפים, הוא נהפך לדבר הכי פופולרי בקרב בני הנוער של היום, אין ילד היום שלא מכיר את המשחק. אין ספק בכלל שהפלטפורמה הזאת הצליחה לגרוף כל כך הרבה כסף. אני אישית לא התחברתי לעולם למשחק, אבל אין ספק שזה ה-דבר בקרב בני נוער כיום.

ובלי קשר לכך, המון כוכבי יו-טיוב היום, מוכרים בזכות כך שהם גיימרים או מבקרים בעלי שם נחשב. למשל PewDiePie, שהצליח להרוויח סכומים מטורפים, אך ורק בגלל ערוץ היו-טיוב הסוחף שלו.

גם בישראל קיימות חברות משקיעות בתחום הגיימינג לסלולר. הביקוש עבור אנימטורים מתפתח בקצב מדהים, מי היה חושב שלפני כמה שנים בכלל היה ניתן לפתח פה משחקים? בעבר ישראל הייתה נחשבת אך ורק למעצמת הייטק, אבל לא חסרות חברות כמו JellyButton שמפתחות משחקים בקנה מידה עולמיים.

אגב, לא רק בישראל יש יותר דרישה עבור אנימטורים בעקבות הגדילה והפיתוח של תעשיית הגיימינג בעולם. כי היום, אתה ממש לא חייב להיות אחד מאולפני המשחקים הגדולים בשביל ליצור ולהפיק משחק. מספיק שיהיה לך אולפן קטנטן עם עוד כמה אנשי מקצוע על מנת לעשות משחק בעצמך.

יש לא מעט חברות אינדי (כאלה שהם ללא הפצה רשמית או תקציבי ענק) שפיתחו משחקים מדהימים ופופולריים שהכניסו להם המון כסף, כגון Cuphead, Minecraft ועוד. זאת אומרת, שלא חייבים תקציבים של מיליוני דולר בשביל לפתח מוצר איכותי – כל עוד יש לך צוות מוכשר ורעיון מדליק.

לסיכום, לדעתי ולדעת רבים אחרים (בין אם הם גיימרים, נמצאים בתעשייה וכו') עולם הגיימינג הולך להפוך לאפילו פופולרי עוד יותר בשנים הקרובות, אפילו ברמה שיופיעו שם פרסומות (מה שמתחיל לקרות כבר היום). אם בעבר פייסבוק הייתה ה-דבר עבור בני נוער, כיום זה הגיימינג ובעתיד – יהיו מעט אנשים שלא ידעו מה זה משחקי ווידיאו.

סרטי דיסני ופיקסאר – לא לילדים בלבד

לא רק בעולם הגיימינג עשו את המעבר מ-'חנוני' למגניב. עד תחילת שנות ה-2000 סרטי דיסני היו מיועדים בעיקר לילדים קטנים (ולאלה שאהבו נוסטלגיות והמשיכו לצפות באותם סרטים שוב ושוב). אבל בשנים האחרונות, גם המבוגרים שבנינו, ידעו לזהות בשנייה הראשונה את Let it go ברגע שהוא יתחיל להתנגן (גם אלה שלא אוהבים במיוחד את השיר).

אבל בואו נחזור אחורה קצת, איך באמת הכל התחיל מבחינת דיסני? כל זה קרה ב-1938, כשדיסני החליט 4 שנים קודם לכן להוציא את 'שלגיה ושבעת הגמדים', הוא עבד עליו עם צוות שלם במשך כל הזמן, כשהכל נעשה באנימציה מאוירת, זאת אומרת, שצוות שלם של מאיירים צייר כל פריים בנפרד.

אין ספק ששלגיה זה עדיין מהסרטים המפורסמים ביותר בעולם האנימציה, אבל כמה התחום הזה השתנה מאז? כמעט ב-180 מעלות.

קודם כל, כמעט ולא מייצרים כיום סרטים 'מצוירים' במובן הקלאסי של המילה, כאלה כמו שלגיה (או אלאדין, מלך האריות, מולאן, הרקולס וכו') בדו-מימד, אלא יותר סרטי אנימציה בתלת מימד (או אנימציה ממחושבת, איך שלא תרצו לקרוא). תחשבו שהסרט האחרון שנוצר בשיטה הזאת – "הנסיכה והצפרדע" יצא לקולנוע בשנת 2009.

מה הסיבה שזה קרה?
ייתכן שיש המון סיבות לכך, אך לדעתי היא שהרבה יותר קל להפיק וליצור סרט בתלת מימד, כיום מצליחים ליצור סרטים בתלת מימד בתוך כמה שנים בודדות. ועובדה, שהם אפילו מצליחים במיוחד, רק בשנה האחרונה זכינו לראות את "משפחת סופר-על 2", "ראלף שובר את האינטרנט" ועוד כמה סרטים נוספים, שהצליחו לגרור אליהם אנשים מבוגרים, נוער, ילדים ולמעשה – כמעט כל שכבת גיל אל הקולנוע.

עולם האנימציה של פעם – כמעט ולא רואים זאת יותר

אנשים עדיין נשאבים לעולמות האלה, כבר לא מדובר בסרטים "אינפנטיליים", אלא בסרטים עם מסר עמוק יחסית, בשילוב הומור משעשע והמון רפרנסים שאנשים בוגרים מסוגלים להתחבר אליהם ובעיקר – המון נוסטלגיה, אלו רק חלק מהסיבות שאנשים ממשיכים להתאהב בסרטי אנימציה (כי מי מאתנו לא בהייפ מטורף לקראת היציאה של 'צעצוע של סיפור 4'? או קנה לעצמו איזה בובת פופ מהסרט האהוב אליו מעלי-אקספרס לאחרונה?)

אני באמת חושב שבעקבות ההתפתחות הדיגיטלית, התודעה ש"חנון" כבר הפך ל"קול" גרמה לאנשים להיכנס לעולם האנימציה, אבל המון חבר'ה לאחר צבא או כאלה שסתם מחפשים הסבה מקצועית, עושים את הדרך שלהם אל לימודי אנימציה, קורס MAYA, עיצוב תלת מימד וכו'.

אז איך להגיע לשם?

תחום האנימציה בישראל הולך ומשתבח עם השנים, במיוחד כשאולפנים כמו Snowball מתפתחים בקצב מדהים. כשאנשים שומעים שאותו אולפן עבד וייצר דברים עבור "לוטו", "ביטוח ישיר", "בזק", ערוץ 13 ואפילו עם דיסני. הם רוצים להגיע אל העולם הזה, דרך לימוד תלת מימד (או לימודי תלת מימד).

לקחת את הדמיון שלכם אל קצה גבול היכולת

התחום קורץ כבר אל המון אנשים, בין אם הם רוצים ללכת לעבוד באולפן טלוויזיה או כל ערוץ תקשורתי אחר, להיכנס אל אולפן לאנימציה או אפילו לעבוד בתור עצמאיים. השאלה היא איפה מתחילים? ראשית, עליכם לדעת אם זה באמת מתאים לכם, תבדקו את הצד הקריאטיבי שלכם, תבינו שהתחום באמת שלכם ושאתם אוהבים לשבת מול מחשב כמה שעות טובות (גיימינג לא נחשב), שיש לכם את היכולת לבדוק את אותו הדבר פעם אחר פעם (אחר פעם) ושאתם יצירתיים עם המון סבלנות.

במידה ויש לכם את כל התכונות שהזכרתי למעלה, קיים סיכוי שהתחום יתאים לך, לימודי אנימציה ישבו עליכם בול. כל מה שתצטרכו לעשות זה להצטרף למסלול של קורס אנימציה ומשם השמיים הם מבחינתכם הם הגבול (אל הסוף ומעבר לו).



פוסטים קשורים

איזה מחשב מומלץ למעצבי גרפיים
מעצבים גרפיים? כך תבחרו מחשב מתאים בשנת 2022
איתמר מרילוס | 7 אפריל 2022
ידידו הטוב ביותר של מעצב גרפי הוא המחשב ולכן יש חשיבות עצומה לכך שהעוסקים בתחום יבחרו במחשב המתאים והמדויק לצרכים שלהם. זאת משום שיצירתיות, דמיון ומעוף שהן התכונות הדומיננטיות של מעצבים זקוקים לסביבת עבודה תומכת עבורו.
עבודות טיפוגרפיה קורס עיצוב גרפי
עבודות טיפוגרפיה קורס עיצוב גרפי
דנה כהן | 10 ינואר 2022
עבודת המעצבים הגרפיים היא עבודה מעוררת השראה. רוצים גם? פרטים נוספים על קורס עיצוב גרפי של HackerU.
תמונה ראשית פוסט פוטושופ משנה מציאות
הפוטושופ: משנה מציאות כבר 25 שנה
דנה כהן | 10 ינואר 2022
השנה חברת אדובי חגגה 25 שנים לשחרור הגרסא הראשונה של התוכנה הכה ידועה שלה, פוטושופ.
הדפסה בלתי אפשרית
הדפסה בלתי אפשרית
עומר אביעד | 9 ינואר 2022
למרות שהמדפסת הומצאה כבר בראשית שנות ה- 80, הדפסה בתלת מימד היא אחד הנושאים הפופולאריים והמדוברים כרגע ביותר בעולם ההיי- טק. אחד הדברים שהופכים את המדפסות התלת ממדיות למרתקות היא העובדה שניתן להדפיס בהן כמעט כל דבר, החל מתותבות לגוף האדם ועד לתכשיטים וכלי בית.
רוצה לשמוע עוד?

phone mobile icon שיחה
chet icon צ'אט
email mobile icon לפרטים

מדיניות הגנת הפרטיות

×

אנו מודים לכם על שבחרתם לעשות שימוש באתר Hacker-u (להלן: "האתר").

האתר מופעל על ידי האקר-יו בע"מ (להלן: "החברה") לטובת איסוף פרטים ויצירת קשר עם מתעניינים בלימודי מקצועות הי-טק.

לתשומת לבכם, המידע המוצג באתר הינו כללי בלבד. למידע ספציפי ניתן להשאיר פרטים בעמוד ויועץ לימודים מטעם החברה יחזור אלכם במהרה.

מטעמי נוחות בלבד, האמור בתקנון זה מנוסח בלשון זכר, אולם הוא מתייחס לשני המינים בצורה שווה.

לכל מידע נוסף ניתן לפנות בכתובת הדואר האלקטרוני שבסיפא לתקנון זה.

בגלישתך באתר זה הנך ( "להלן: "הגולש") מקבל ומסכיה לתנאים ולמדיניות הפרטיות כמפורט להלן. מדיניות הפרטיות מתייחסת לסוג המידע שתספק לנו או מידע אשר אנו נלמד משימוש שתעשה באתר.

שמירה על פרטיותך:

1. פרטיות הגולש חשובה לנו מאוד. אנו מנהלים את האתר בסטנדרט האבטחה הגבוה ביותר ע"מ לשמור על פרטיך ולהגן על המידע שתמסור לנו בצורה הטובה ביותר.

2. אנו פועלים בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981 ושואפים לעמוד בכל דרישות החוק לעניין כיבוד הפרטיות וההגנה על מידע אישי. אנו מחויבים להגן על פרטיותך ועל שמירת פרטי הזיהוי האישיים שלך.

3. אנו אוספים מידע אישי אודותיך רק כאשר אתה תספק לנו אותו באופן ספציפי וביודעין. אנו מאמינים, כי אתה צריך לדעת בדיוק איזה מידע אישי אנו אוספים וכיצד אנו מתכוונים להשתמש בו בטרם תחלוק אותו עמנו. אנו עשויים לבקש ממך מידע אישי כגון שם, מספר טלפון, כתובת וכתובת דואר אלקטרוני. אנו עושים זאת רק כאשר אתה מבקש מידע או מבקש להירשם לשירותים הטעונים הרשמה או מנוי.

4. כאשר אנו מתכוונים להשתמש במידע האישי שלך, אנו מבקשים זאת מראש, על מנת שתחליט אם אתה רוצה לספק לנו את המידע או לא.

5. מידע המאפשר זיהוי אישי שלך, יישמר בסודיות מוחלטת. פרטי זיהוי אישיים שאתה מספק לנו לא יהיו זמינים לצדדים שלישיים ללא אישור מפורש שלך.

6. אנו מדגישים כי לא חלה חובה חוקית למסור את המידע.

המידע שייאסף והשימוש שיעשה בו:

1. אנו מגבילים את בקשותינו לקבלת מידע אישי בסיסי בלבד, כגון:

א. שם מלא

ב. מספר טלפון

ג. כתובת דואר אלקטרוני

2. אנו מגבילים את איסוף המידע האישי למידע שאנו מאמינים כמינימלי ביותר על מנת לספק לך את השירותים המוצעים באתר או באמצעותו.

3. המידע אשר יימסר ישמש לטובת גבייה, שליחת דיוור ישיר וקשר עם הלקוח, שליחת דבר פרסומת, ניוזלטר והודעות שיווקיות; טיוב נתונים, מתן שירותים ללקוחות, ניהול מועדון לקוחות, ניהול מידע על תלמידים / סטודנטים / משתלמים, ניהול מכירות, שיווק וגיוס לקוחות.

4. המידע שתעביר לנו לא יימסר על ידינו לצדדים שלישיים בתמורה ו/או ללא תמורה אלא אם תיתן את הסכמתך לכך מראש ו/או לדרישת רשות מוסמכת.

Cookies (עוגיות):

1. קובץ Cookie הוא קובץ המכיל חלקים מסוימים של מידע שהאתר יוצר במחשבך בעת הגלישה באתר. הקובץ מאפשר שמירת מידע לגבי העדפותיך בכל הקשור בשימוש באתר.

2. על מנת לשפר את חוויית הגלישה שלך באתר, האתר משתמש ב- Cookies. רוב הדפדפנים כיום יודעים לזהות מתי "Cookie" מוצע, ולאפשר לך לסרב או לקבל אותו. אם אינך בטוח אם לדפדפן שלך יש יכולת זו, עליך לבדוק עם יצרן התוכנה או ספק שירותי האינטרנט שלך. איננו משתמשים בקבצי Cookie כדי לעקוב אחר הרגלי הניווט של המבקרים שלנו.

גישתך ושליטתך בפרטי הזיהוי שלך:

באפשרותך לבצע את הפעולות הבאות, בכל עת, על ידי פנייה אלינו באמצעות כתובת הדוא"ל שלהלן:

1. לבדוק איזה מידע אישי שלך יש בידנו, אם בכלל.

2. לשנות/לתקן את הפרטים אשר בחרת להעביר לנו.

3. לבקש מאתנו למחוק כל מידע שנאסף אודותיך (יחד עם זאת יש לדעת כי, לא נוכל לספק שירותים מסוימים ללא המידע).

4. להביע כל חשש כלשהו שיש בידך לגבי השימוש שנעשה במידע אישי שלך.

קניין רוחני:

כל זכויות בכל המושא לזכויות קניין רוחני, המופיע ו/או מוצג באתר, הינו בבעלות החברה בלבד ואין לעשות בהם שימוש ללא אישור החברה מראש ובכתב.

יצירת קשר:

ניתן ליצור עמנו קשר בכל עת בכתובת הדואר האלקטרונית הבאה info@hackeru.co.il

להורדת
הסילבוס