כשחושבים על מקצוע מוכר בעולם ההייטק, הראשון שכנראה יקפוץ לראש מעייננו הוא תחום בדיקות התוכנה (QA). גם אם אינך בתחום, אני משוכנע ששמעת עליו. לאנשי QA ישנה חשיבות מרבית בארגון הייטק, מכיוון שאם הם לא יעשו את עבודתם על הצד המקצועי ביותר, ייתכן שהמוצר שהארגון מפתח יצא לשוק בצורה לא מוגמרת, מלאה בבאגים או עם חווית משתמש מזעזעת,כל מי שסיים קורס QA כבר יודע את כל הדברים הללו בוודאות.

כל מוצר כיום מצריך בדיקה מקיפה, זה די ברור לכולנו למה זה כל כך חשוב שיהיו עיניים של בודק תוכנה בשטח. היית יכול לדמיין את עצמך קונה מוצר, לצורך הדוגמה, מדפסת, שמתפקדת בצורה ממש גרועה או כושלת? כך בדיוק אותו העיקרון תקף למוצרים שחברת הייטק מפתחת. הרי גם לנו, המשתמשים, חשוב מאוד לקבל תוכנה, אפליקציה או אתר שיעבוד בצורה הכי נוחה, טובה וידידותית שיש.

אנשי QA צריכים לבדוק את המוצר מהמון בחינות, אם נוכל לכמת את זה, זה יהיה בערך בשלושה כיוונים שונים:

1. חווית משתמש –

התחום החשוב והכרחי בשנים האחרונות. איש QA איכותי, יהיה חייב לדעת לזהות אם העבודה בתחום זה נעשתה כמו שצריך.

מה זה כולל? בין היתר, לוודא שהכפתורים עוצבו בצבעים המתאימים, שהתהליך מהכניסה לאתר (לדוגמה) ועד לרגע הרכישה יהיה באמת נוח, מבלי להמתין יותר מדי זמן ועוד.

2. נקי מבאגים ותקלות –

לא פחות חשוב, איש ה-QA תמיד יצטרך לבדוק ולדעת שהמוצר אכן עובד, בצורה הבסיסית והקלילה ביותר, שאין בו באגים, שכל תסריט אפשרי או זרימה של תפעול האפליקציה, התוכנה או המוצר באמת מתפקד ועובד כמו שצריך.

3. לפעול בצורה שבאמת התכוונו אליה –

לא מספיק רק שהתוכנה תתפקד ותעבוד כמו שצריך, אלא שהכוונות והרעיונות של האנשים שחשבו עליה ופיתחו אותה. במקרים מסוימים, ייתכן שאותו המוצר יעבוד באמת כמו שצריך, עם חווית משתמש טובה וללא באגים, אבל, מה אם יקרה מצב בו האפליקציה לא באמת תשרת את המטרות של החברה או של היוצרים שלה?

בודקי תוכנה – למי זה באמת מתאים?

אודה באמת, עד לפני כמה שנים, הייתי משוכנע שהתפקיד מתאים אך רק לזן מסוים של אנשים. שהם יחסית צעירים, בגילאי שחרור מצה"ל (20 עד 22) ועד אמצע שנות העשרים, שיש להם יכולות טכניות גבוהות, ממוקדים בעבודה ויודעים לרדת לפרטים הקטנים.

מן הסתם, כפי שזה נשמע, מה שכתבתי למעלה, זהו "התיאור המושלם" עבור בודקי תוכנה או כאלה שיש להם פוטנציאל גבוה להיכנס אל קורס QA. אבל לפעמים מגלים שטועים, כשהתחלתי לעבוד בהאקריו, וכמובן שעם הזמן הכרתי המון אנשים מהתחום, בין אם זה סטודנטים שבדיוק נכנסו אל התעשייה, בוגרים שלנו וכמובן את סגל המרצים וראש התחום.

עם הזמן, התברר שטעיתי, בתחום ה-QA אפשר למצוא אנשים בגילאים מאוד שונים, מקבוצות שונות ובעלי אופי ואישיות מאוד שונה אחד מהשני. מצד אחד, נוכל למצוא בצוות QA בחור אחד שהוא בן 23, שיש לו בדיוק את תכונות האופי שציינתי מעלה (מדויק, טכני ועוד), מצד שני, אפשר להכיר גם בחורה, בת 32, שהחליטה לעשות הסבת מקצוע, שהראש שלה מאוד יצירתי ועם המון חשיבה מחוץ לקופסה.

התחום מתאים להמון אנשים ופרופילים שונים, לאנשים בני 22 שהשתחררו מצה"ל, לכאלה שרוצים לעשות הסבת מקצוע, אחרי שהבינו שהתחום שהם נמצאים בו פחות מתאים להם או אנשים שעדיין מתלבטים איך להגיע לעולם ההייטק, בזמן יחסית קצר ובדרך פשוטה.

דרך אגב, קיימים לא מעט אנשים שהתחילו את דרכם בעולם בדיקות התוכנה (אחרי שהם סיימו קורס QA) והתפתחו אל עולמות אחרים, כמו קורס אוטומציה או פיתוח ותכנות. ואם לך קורץ התחום הזה, כנראה שהגיע הזמן לעשות את הצעד לשם.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה