ראיונות עבודה יכולים להיות חוויה מורטת עצבים, בין אם אתם רק מתחילים בתחום  ה-QA לאחר סיום קורס ובין אם יש לכם ניסיון של שנים. 

מפלס הלחץ עולה ככל שמועד הראיון מתקרב וההכנה לראיון יכולה להיות לא פשוטה.  על מנת להגדיל את הסיכויים להתקבל לתפקיד, חשוב לדעת כיצד ליצור רושם מתמשך ולהציג את הכישורים שלכם בצורה היעילה ביותר. בכתבה זו, נחקור מספר אסטרטגיות מפתח שיעזרו לכם לנווט בתהליך ולספר לכם אילו שאלות שואלים בראיון עבודה לתפקיד בודקי תוכנה QA.  

נפרט במאמר המספר טיפים שיכולים לעזור לכם להצליח בראיונות עבודה לתחום ה-QA. ללא קשר לרמת הניסיון שלכם, חשוב להגיע מוכנים ופתוחים לשאלות או גישות בלתי צפויות במהלך תהליך. טיפים אלו יוכלו לעזור לכם להתבלט ולעשות רושם מתמשך על מעסיקים פוטנציאליים. 

הכנה לראיון עבודה בתחום ה QA
A smiling caucasian human resource manager interviewed the applicant with his curriculum vitae for the job vacancy. Employment concept. Vector line design illustration. Horizontal layout with a text space.

טיפ מס' 1: כשזה מגיע לקו"ח - Keep it simple 

קורות החיים שלכם הם לרוב הרושם הראשוני שיש למעסיקים פוטנציאליים ממכם, לכן חשוב שהם יהיו ברורים, תמציתיים ורלוונטיים. הימנעו ממידע או תפקידים לא רלוונטיים שאינם מציגים את כישוריכם וניסיונכם. 

במקום זאת, התמקדו בהדגשת החוזקות וההישגים שלכם בתפקידים קודמים. כשאתם מתארים את עצמכם, שאפו לספק סיכום קצר של משפט אחד עד שניים שתופס את הערכים ואת מוסר העבודה שלכם. 

לדוגמה, תוכל להדגיש את תשומת הלב שלכם לפרטים ואת החשיבות לסדר ודיוק בתהליכי העבודה שלכם.  

טיפ מס' 2: תגיעו מוכנים 

תהליך הראיון מתחיל עוד לפני שאתם מגיעים למשרדי החברה. בשלב הראשון מחלקת משאבי האנוש תיצור איתך קשר, תצטרכו להיות מוכנים להשאיר רושם חיובי.  

ענו לטלפון במקצועיות והיו אדיבים, גם אם תפסו אתכם לא מוכנים. קחו את השיחה למקום שקט יותר או בקשו ליצור קשר במועד נוח יותר. 

לאחר שתיאמתם את הראיון, חשוב להתכונן ביסודיות. התלבשו כראוי לאירוע על ידי לבישת בגדים מגוהצים ופורמליים (כפכפים, גופיות ומכנסיים עם קרעים ישאירו רושם פחות טוב)  

טיפ מס' 3: Google it 

הלוואי שגוגל היה יכול לפתור לנו את כל הבעיות בחיים, אבל עד שזה יקרה מוזמנים לבדוק בגוגל: "מה שואלים בראיון עבודה לתפקיד QA?" או "שאלות לראיון עבודה", תמצאו הרבה שאלות פוטנציאליות שעשויים לשאול אתכם. 

בנוסף, שחקן חדש נכנס למגרש וקוראים לו ChatGPT, תוכלו לבקש ממנו לערוך עבורכם סימולציה לראיון עבודה לתפקיד ולתת טיפים לדיוק התשובות שלכם. 

עם זאת, חשוב לא להסתמך רק על השאלות הגנריות שנמצאות באינטרנט. נסו לחקור את החברה הספציפית ואת תהליכי ה-QA שלה, העלו שאלות או תרחישים ספציפיים לתעשייה או למוצר שלהם. זה יראה למראיין שלקחתם את הזמן להתכונן לראיון ואתם באמת מעוניינים בתפקיד ובעבודה בחברה. 

להלן כמה שאלות מקצועיות נפוצות שמעסיקים שואלים מועמדים לתפקידי QA:  

"מה זה באג?" - זוהי שאלה בסיסית שעוזרת לקבוע את ההבנה הבסיסית של המועמדים בבדיקות תוכנה. 

"מה זה STP, STD, ומה ההבדל ביניהם?" - שאלה זו בודקת את הידע של המועמדים בתיעוד בדיקות. 

"איזה סוג של בודקי תוכנה אתם?" - שאלה זו נשאלת לעתים קרובות על ידי מנהלים מגייסים כדי להבין את פילוסופיית הבדיקה והגישה של המועמדים. 

"איך תאפיינו את הבוס האידיאלי עבורכם?" - שאלה זו נועדה לאמוד את סגנון הניהול ואת סביבת העבודה המועדפת על המועמדים. 

"מה אתם הכי אוהב בבדיקות תוכנה?" - שאלה זו עוזרת למעסיקים להבין את רמת ההתלהבות של המועמדים מהתחום. 

"מה אתם הכי פחות אוהבים בבדיקות תוכנה?" - שאלה זו מסייעת למעסיקים להבין נקודות כאב פוטנציאליות בתהליך הבדיקה של המועמדים. 

"מהו מודל ה-V של חיי פיתוח התוכנה?" - שאלה זו בוחנת את ההבנה של המועמדים לגבי מחזור החיים של פיתוח התוכנה. 

חשוב לציין שיש עוד הרבה שאלות פוטנציאליות שמועמדים עשויים להישאל במהלך ראיונות עבודה בתחום ה-QA. אם אתם שוקלים קריירה בבדיקות תוכנה, חשוב לחפש הכשרה והשכלה מקצועית על מנת להבטיח שאתם מוכנים לחלוטין לאתגרי העבודה. 

טיפ מס' 4: אין שני לרושם ראשוני 

הרושם הראשוני הוא גורם מכריע כשמדובר בראיונות עבודה. ברגע שאתם נכנסים בדלת, נסו ליצור רושם ראשוני נהדר על ידי היותכם ידידותיים, אדיבים ומקצועיים. קבלו את פני המראיינים בחיוך, שמרו על קשר עין ולחצו את ידם. הראו שאתה מתלהבים מהתפקיד ומעוניינים ללמוד עוד על החברה. 

במהלך הראיון, זכרו לשווק את עצמכם כמועמדים הטובים ביותר לתפקיד. הדגישו את החוזקות והכישורים הייחודיים שלכם שמבדילים אותך ממועמדים אחרים. עבור תפקידי QA, הדגישט תכונות כמו אחריות, אסרטיביות, סקרנות וכישורי תקשורת מצוינים. הראו שאתם שחקני צוות שתמיד מחפשים דרכים לתרום ולהוסיף ערך לחברה. 

כמו כן, מומלץ לתרגל דיבור על החוזקות והיתרונות שלכם לפני הראיון. התאמנו מול מראה ונסו לבטא את מחשבותיכם בצורה ברורה ותמציתית. תחשבו על היתרונות שיש לכם על פני מועמדים אחרים, במיוחד אלו שסיימו קורס QA. היו בטוחים ביכולות שלכם ואל תפחדו לדבר ולהציג את הידע והניסיון שלכם. בעזרת תרגול והכנה, תוכלו לשווק את עצמכם בצורה יעילה ולהגדיל את הסיכויים שלכם לקבל את המשרה. 

לימודי QA

בחממה הטכנולוגית של HackerU ניתן לשלב את מסלול QA יחד עם מסלול פיתוח אוטומציה ל-QA.

יש ביקוש רב למפתחי אוטומציה בתעשייה ולמידת שני התחומים מגבירה את משמעותית היתרון שלכם על פני מתמודדים אחרים. 

בסיום הלימודים בחממה תפגשו את מחלקת ההשמה שמטרתה להדריך וללוות אתכם לאורך כל תהליך חיפוש העבודה, מכתיבת קורות חיים, בניית פרופיל לינקדאין וסימולציות של ראיונות עבודה. 

לסיכום, עם רצון ללמוד ולהשקיע, תרגול מעבר לשעות הלימודים והכנה מדויקת לפני הראיון - תוכלו להשתלב בהצלחה בתעשייה בתפקידים מאתגרים ומעניינים. 

בהצלחה! 

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה