כאשר מעוניינים לבדוק את איכותה של תוכנה שזה עתה פותחה, לוודא שהיא עובדת כשורה ושאין בה תקלות, קוראים לבודק התוכנה. תפקידו לבדוק את כל שלבי התוכנה ולאשר שהיא תקינה ומוכנה להעלאה לאוויר, לשיווק וכיוצא בזה.

בתחילת דרכן של התוכנות לא היה מקצוע מוסדר של בדיקות תוכנה וזו הייתה לרוב נחלתם של חובבנים בענף, מהנדסי תוכנה למיניהם וסטודנטים בענפי הנדסת תוכנה. אך כיום מדובר כבר על מקצוע ידוע ומוכר שנלמד במוסדות לימוד רבים ומגוונים, תחת הכותרת של קורס QA, ראשי תיבות של המונח הגדול יותר "הבטחת איכות" – Quality Assurance.הקורסים שלנו:
קורס בדיקות תוכנה QA
קורס אוטומציה ל-QA

מה נדרש כדי להיות בודק תוכנה

על בודק התוכנה להיות אדם המסוגל לשבת מספר שעות לא מבוטל מול המחשב, בעת בדיקתו את כל הגורמים שעשויים להכשיל את פעולתה התקינה של התוכנה. הוא למעשה הגורם האחרון, או כמעט האחרון, שנותן את האסמכתא הסופית.

על איש ה- QA לשים לב לפרטים הקטנים, להגדיל ראש כל הזמן ולחפש עוד ועוד סיבות לכישלונה של התוכנה לפעול כמו שצריך, במטרה לעלות על בעיות ולהתריע בזמן. ניתן להבין מדוע כיום כל חברה המפתחת או משווקת תוכנות זקוקה לכוח אדם איכותי בתחום של בדיקות תוכנה, מדובר במשאבי זמן וכסף גדולים, לעיתים גדולים מאוד.

לימודי בדיקת תוכנה – איפה והאם כדאי

כאמור ניתן למצוא כיום מוסדות לימוד שונים ומגוונים המציעים לימודי QA על כל המשתמע מכך וההסמכות הרלוונטיות בתחום. למי שבוחר ללמוד קורס בודקי תוכנה יש את האפשרות להיכנס לעולם ההייטק עם מקצוע מרתק ומעניין, אשר יש לו ביקוש די גדול.

לבודק התוכנה אפשרויות קידום הן במקצוע שלו המכיל תחומי אחריות מגוונים ושיטות שונות והן קידום בארגון שכן בדיקות תוכנה הינו מקצוע יחסית התחלתי המהווה דריסת רגל בהייטק. לכן מומלץ מאוד לבחור בקורס בתחום במוסד לימודי שעובד עם חברות השמה בהייטק ואפילו מחזיק מחלקת השמה משלו. כך ישר אחרי הקורס אפשר להשתלב במקצוע ולקבל תנאים טובים והתחלת קריירה.

מה היתרון בלמידת התחום של בדיקות תוכנה

סוגי הבדיקות במקצוע הזה רבות, ישנן שיטות מגוונות וטכניקות עבודה, הן ידניות והן אוטומטיות. כל בודק תוכנה יכול להעיד על השיטה האהובה עליו, זו שהוא סומך עליה ומכיר אותה הכי טוב. כמובן שרוב חברות ההייטק יעדיפו עובד ורסטילי ששולט במספר שיטות בדיקה. אך היתרון טמון בכך שהמקצוע נחשב יחסית ראשוני בארגוני הייטק, ודי קל להיכנס בזכותו לחברה, לצבור ניסיון וותק ואחר כך להתפתח למקומות אחרים, או להישאר בתחום, גם אופציה למי שאוהב את זה.

אז מה הצעד הבא?
לבחור את המוסד הלימודי הטוב ביותר, להירשם לקורס בדיקות תוכנה, ולהתחיל לתכנן את החיים בהייטק שלאחר הקורס.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה