ההגדרה של תוכנית שותפים היא שיתוף בין אתר אינטרנט לעסקים על מנת לקדם מוצר, רעיון או שירות. השותפים לתוכנית מתוגמלים בכל פעם שמבקר באתר או לקוח רוכש מוצר דרך פרסומת באתר האינטרנט שלהם. העלויות של תוכנית זו הן נמוכות ולכן ניתן לראות תוכניות שותפים צצות בכל מקום. תוכנית שותפים הפכו להיות הציר המרכזי של השיווק המקוון, הרעיון המרכזי שעומד מאחורי תוכנית שיתופית הוא שיתוף פעולה בין אתרי אינטרנט שונים (מפיצים) וחברות (מוכרים) כאשר התשלום עבור הפרסום רק לאחר שאתה מרוויח ממנו. ישנם דרכים וכלים שונים ליצר תוכניות שותפים, באנרים, קישורים, קודי מעקב ועוד.

סוגים של תוכניות שותפים

ישנם מספר פלטפורמות בסיסיות של תוכניות שותפים:

  •  CPM- עלות לאלף הופעות, חשיפה על ידי באנר בדף תעבורה גבוה.
  •  PER CLICK- סוג זה של תוכנית שיתופים ידועה בשל השימוש בו על ידי Google AdWords. הרעיון שעומד מאחורי תוכנית זו הוא תשלום עמלה לשותפים עבור כל מבקר ייחודי שלוחץ על הקישור.
  • מכירה- מערכת תשלום עמלה לשותפים עבור כל מכירה שמתבצעת מאתרו. בדרך כלל קביעת התשלום נקבעת מראש על ידי אחוז קבוע בהתאם לערכו של המוצר.
  • לידים- תשלום לשותפים שלך עבור כל לקוח שמשאיר במערכת כתובת מייל או מידע חיוני אחר. ההפניות הללו עלולות להוביל למכירות בעתיד.
  • תמיכה חוזרת- אם המוצר כולל חיוב חוזר כגון תשלום חודשי או מנוי שנתי, אפשרי לעבוד על בסיס תמיכה חוזרת כלומר, תשלום אחוז מהמכירה בכול פעם שהלקוח משלם.

איך עובדת תוכנית שותפים?

תכנית שותפים אינה מתאימה לכל עסק ומתאימה בדרך כלל עבור קמונאים. לפני תחילת העבודה צריך לקבוע זמן יעד כלומר כמה זמן לחכות עד שנקבל תוצאות בפועל. יש לקבוע מילות מפתח על מנת להגיע להצלחה לטווח הארוך של העסק ושיפור נוכחותו באינטרנט. בעולם האינטרנט שיווק שותפים יכול להיות כלי נהדר עבור העסק שלך. ברגע שתגדיר את תוכנית השיווק שותפים שלך, תוכל לפנות לאתרי אינטרנט אחרים על מנת למשוך יותר מבקרים ולקוחות לאתר שלך ובכך להגדיל את העסק והרווחים.

אהבתם את הכתבה על תוכנית שותפים? היכנסו לקרוא על שיטת השיווק של דיוור אלקטרוני שבאמצעותה ניתן להגיע לקהלים חדשים ולהגדיל את המכירות באופן משמעותי בחברה על ידי שליחת פרסום רלוונטי ללקוח.

לקריאה נוספת על נושאים בשיווק באינטרנט:

לימודי שיווק באינטרנט – הסילבוס המלא

צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה