מהי מערכת גוגל אדוורדס?


כאשר גולשים נכנסים לגוגל וכותבים שאילתה מסוימת, למשל  בית ספר למחשבים הם מקבלים רשימה של אתרים שמופיעה לפי סדר מסוים בעמוד הראשון של גוגל, ולאחר מכן בעמוד השני וכן הלאה. עבור אותם גולשים, רשימה זו נוצרת בצורה רנדומאלית או ייתכן שחלק מהם סבורים שרשימה זו היא על הפופולאריות שלה מבחינת חשיפה. מי שיודע מה זה גוגל אדוורדס על כל חלקיו, מבין שזה לא כך והרשימה הזאת איננה מקרית.

גוגל אדוורדס הוא כלי שגוגל יצרה בשנת 2000 על מנת לאפשר למפרסמים ליצור מודעות בגוגל.  לכלי זה יש שני חלקים. החלק העיקרי הוא חלק הפרסום, החלק השני, מתאים לקידום אורגני והוא החלק שבוחן אילו ביטויים מחפשים הכי הרבה. שני החלקים הנל יוצרים את הרשימה שכל גולש שנכנס לגוגל רואה כאשר הוא מקליד ביטוי מסוים.

לפני שניכנס לעומק ונסביר מה זה בדיוק גוגל אדוורדס וכיצד משתמשים בו, יש לומר, שכל בעל אתר ולמעשה כל מי שרוצה לפרסם דרך גוגל (גם אם זה רק עמוד נחיתה ליצירת קשר), יכול לעשות זאת. כל מה שהוא צריך זה חשבון בגוגל. אותו חשבון שמפעיל את תיבת המייל שלנו וכן את גוגל אנליטיקיס. 

באמצעות מערכת גוגל אדוורדס ניתן לבצע פרסום ממונן במנוע החיפוש, אותן הפרסומות שאנחנו רואים כאשר מחפשים ביטוי מסוים בגוגל. המערכת היא כלי פרסום מרכזי והמשמעותי ביותר של חברת גוגל העולמית ומהווה את מקור ההכנסה הגדול ביותר של החברה.

באמצעות מחקר ביטויים מקדים ופילוח נכון של השוק כל בעל אתר יכול להגדיל את כמות הכניסות ותנועת הגולשים באתר. 

למה מיועד גוגל אדוורדס ואיך עובדים בו

הרעיון של גוגל אדוורדס הוא פשוט, וכפי שאנחנו רואים הוא מוצלח מאוד ולראייה שגוגל הוא מנוע החיפוש ופלטפורמת הפרסום הגדולה ביותר ברשת. הרעיון עובד בצורה הבאה:

כאשר אנחנו רוצים לפרסם את עצמנו בגוגל, אנחנו צריכים לדעת באילו ביטויים לפרסם אותנו. כלומר, באיזה ביטוי שהגולש יכתוב אנחנו נעלה אצלו בעמוד כאחת המודעות של גוגל (מודעות שמופיעות בתחילת העמוד, בסופו או לצד הרשימה האורגנית). לשם כך עלינו לדעת אילו ביטויים מחפשים הכי הרבה. בביטויים אלו שווה לנו לפרסם את עצמנו.

אך זה לא מספיק. כי מלבדנו, סביר להניח יש עוד עסקים רבים שרוצים לפרסם באותו ביטוי. ולכן גוגל יוצרת מכרז על פיו היא קובעת מה הערך של כל ביטוי.  אם ברצוננו להתפרסם בביטוי מסוים, עלינו להחליט שאנחנו מוכנים לשלם סכום מסוים, גבוה יותר ממה שגוגל דורשת, בשביל להופיע באותו ביטוי. אנחנו יכולים בשביל לנצל את החשיפה באופן אופטימאלי, להחליט שאנחנו מעוניינים לפרסם רק בשעות מסוימות, וכן למקד את הפרסום לקהל בשפות מסוימות. גוגל גם מאפשרת לנו לפרסם, בנוסף למנוע החיפוש שלה, גם ברשתות השותפים שלה וכן באתרים שיש בהם גוגל אדסנס, כלומר פרסומות של גוגל (בעל האתר מרוויח מכל קליק שמישהו לוחץ על המודעה).

אחרי שבחרנו את המילים בהן אנחנו מעוניינים לפרסם את המודעה, עלינו ליצור את המודעה. גוגל קבעה כללים מאוד ברורים ונוקשים ליצירת מודעה, היא כוללת כותרת למודעה של עד 25 תווים, טקסט מודעה שכולל עד 70 תווים, ו-35 תווים לכותרת האתר. המודעה תכלול קישור לעמוד ספציפי באתר שלנו. זה יכול להיות עמוד פנימי עליו תדבר המודעה, עמוד הבית או עמוד נחיתה שניצור במיוחד לצורך המודעה.

כאן המקום לציין, גוגל יוצרת ציון איכות למודעה. הציון נקבע על פי פרמטרים שונים, דוגמא האופן בו המודעה כתובה, הרלוונטיות שלה, זמן טעינת העמוד ועוד. ציון האיכות הוא אחד המשפיעים על המחיר שישלם מציג המודעה ועל המיקום שהיא תקבל. ככל שהציון גבוה יותר, כך המחיר שנשלם יהיה נמוך יותר והמיקום יהיה טוב יותר.

שתי המודלים העיקריים לפרסום במערכת אדוורדס

הראשון תשלום על פי כמות הקלקות על הפרסומת ( PPC – pay per click) והשני על פי צפיות

(CPM – Cost per mille) לא משנה כמה מקליקים על הפרסומת אנחנו משלמים רק על כמות הצפיות שנמדדות על פי אלף. צורת פרסום זו מתאימה בדרך כלל למי שרוצה לעשות קמפיין מיתוגי בשונה מהשימוש במודל הראשון שבדרך כלל משתמשים בו כאשר עושים קמפיין עם דגש בהתמקדות על מספר הפניות או רכישות באתר של הלקוחות הפוטנציאליים.

שיטת תשלום על פי הקלקה על הפרסומת היא הפופולארית ביותר בקרב המפרסמים, ואין ספק שהרעיון מאחורי מודל זה הוא גאוני. המפרסם משלם על הפרסום רק כאשר הצרכן הפוטנציאלי מתעניין במוצר שלו.

גוגל אדווארדס היא אחד מאפשרויות הפרסום הפופולאריות ביותר שקיימות ברשת האינטרנט שכל מנהל שיווק או מפרסם מתחיל חייב להכיר.

למה כדאי לפרסם בגוגל אדוורדס?

מנוע החיפוש של חברת גוגל הוא הגדול ביותר בעולם. פרסום בגוגל אדוורדס יאפשר לאתר שלך להופיע בתוצאות החיפוש הממומנות שממוקמות בראש עמוד החיפוש או בצידי העמוד עבור ביטויים רלוונטיים אותם מחפש הגולש.

 google adwordsתגדיל את כמות הגולשים שנכנסים לאתר וכך גם את המכירות באמצעות תקציב פרסומי שאנחנו קובעים מראש וניתן לשנות אותו בכל עת ואפילו להפסיק את הפרסום בכל רגע נתון.

גוגל מאפשרת למפרסם לקבוע את תנאי הפרסום והחשיפה, את התקציב, שעות ומיקום החשיפה.

לדוגמה: מנעולן שרוצה לפרסם בשעות הלילה בלבד לאנשים שנתקעו בלי מפתח מחוץ לבית ורק באזור מסוים.

בשביל מה בכלל צריך מודעות גוגל?

הרעיון של מודעות גוגל אדוורדס הוא ברור, למשוך גולשים להקליק על המודעה, ובכך להביא אותם לרכוש מוצר או שירות. נכון, שלצד המודעות יש את הדירוג האורגני של הביטוי, דירוג אשר כפי שציינו קודם לכן נקבע אף הוא במערכת של גוגל אדוורדס על ידי כלי שנקרא KEYBOARD PLANNER, בו ניתן לבחון אילו ביטויים זוכים לחשיפה גדולה יותר ולפיכך נבנה את הקידום האורגני של האתר. אך ההבדל הוא, שכאן מדובר על תהליך ארוך וקשה שדורש הרבה מאוד פרמטרים. בפרסום בגוגל, אפשר להגיע לקהל בצורה, יחסית, הרבה יותר קלה, בהנחה ויוצרים פרסומות חכמות בתקציב נכון.

קורס  AdWords

בקורס נלמד לפרסם באמצעות AdWords בצורה יעילה, ממוקדת ומקצועית למנהלי הקמפיינים. המטרה היא הורדת עלויות הפרסום באופן משמעותי לכל בעל עסק, והחזרת ההשקעה של המפרסם בזמן הקצר ביותר.

רשימה חלקית של הנושאים שנלמד:

  • מחקר מילים מקיף ומחקר מתחרים ברשת
  • כתיבת כותרת ומודעות שיווקיות
  • שימוש נכון במילות מפתח
  • בניית קמפיין מקומי ובין לאומי
  • קביעה וחלוקת תקציב פרסום ועמידה ביעדים

בסיום הקורס יעברו התלמידים בחינה ויזכו להסמכה בינלאומית של חברת Google.

באמצעות גוגל אדוורדס ניתן לפרסם בהרבה מאוד אתרים בעלי חשבון בגוגל אדסנס. אומנם קיימים המון אתרים ברשת האינטרנט שבהם המפרסמים קונים מדיה ישירות מול האתר או באמצעות מערכת הגשה חכמה ללא קשר לחברת גוגל העולמית. כנסו לקרוא על התחום המרתק, פרסום במדיה.

לקריאה על נושאים נוספים שנלמדים בקורס שיווק דיגיטלי – קורס קידום אתרים, רשתות חברתיות, פרסום ומכירות באינטרנט:

קורסים מתאים:

לימודי שיווק באינטרנט


קורס שיווק דיגיטלי – קורס קידום אתרים, רשתות חברתיות, פרסום ומכירות באינטרנט בהאקריו מוכר על-ידי משרד התמת. ניתן לשלם עבורו עם פקדון חיילים משוחררים.


רוצה לשמוע עוד?

phone mobile icon שיחה
chet icon צ'אט
email mobile icon לפרטים

מדיניות הגנת הפרטיות

×

אנו מודים לכם על שבחרתם לעשות שימוש באתר Hacker-u (להלן: "האתר").

האתר מופעל על ידי האקר-יו בע"מ (להלן: "החברה") לטובת איסוף פרטים ויצירת קשר עם מתעניינים בלימודי מקצועות הי-טק.

לתשומת לבכם, המידע המוצג באתר הינו כללי בלבד. למידע ספציפי ניתן להשאיר פרטים בעמוד ויועץ לימודים מטעם החברה יחזור אלכם במהרה.

מטעמי נוחות בלבד, האמור בתקנון זה מנוסח בלשון זכר, אולם הוא מתייחס לשני המינים בצורה שווה.

לכל מידע נוסף ניתן לפנות בכתובת הדואר האלקטרוני שבסיפא לתקנון זה.

בגלישתך באתר זה הנך ( "להלן: "הגולש") מקבל ומסכיה לתנאים ולמדיניות הפרטיות כמפורט להלן. מדיניות הפרטיות מתייחסת לסוג המידע שתספק לנו או מידע אשר אנו נלמד משימוש שתעשה באתר.

שמירה על פרטיותך:

1. פרטיות הגולש חשובה לנו מאוד. אנו מנהלים את האתר בסטנדרט האבטחה הגבוה ביותר ע"מ לשמור על פרטיך ולהגן על המידע שתמסור לנו בצורה הטובה ביותר.

2. אנו פועלים בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981 ושואפים לעמוד בכל דרישות החוק לעניין כיבוד הפרטיות וההגנה על מידע אישי. אנו מחויבים להגן על פרטיותך ועל שמירת פרטי הזיהוי האישיים שלך.

3. אנו אוספים מידע אישי אודותיך רק כאשר אתה תספק לנו אותו באופן ספציפי וביודעין. אנו מאמינים, כי אתה צריך לדעת בדיוק איזה מידע אישי אנו אוספים וכיצד אנו מתכוונים להשתמש בו בטרם תחלוק אותו עמנו. אנו עשויים לבקש ממך מידע אישי כגון שם, מספר טלפון, כתובת וכתובת דואר אלקטרוני. אנו עושים זאת רק כאשר אתה מבקש מידע או מבקש להירשם לשירותים הטעונים הרשמה או מנוי.

4. כאשר אנו מתכוונים להשתמש במידע האישי שלך, אנו מבקשים זאת מראש, על מנת שתחליט אם אתה רוצה לספק לנו את המידע או לא.

5. מידע המאפשר זיהוי אישי שלך, יישמר בסודיות מוחלטת. פרטי זיהוי אישיים שאתה מספק לנו לא יהיו זמינים לצדדים שלישיים ללא אישור מפורש שלך.

6. אנו מדגישים כי לא חלה חובה חוקית למסור את המידע.

המידע שייאסף והשימוש שיעשה בו:

1. אנו מגבילים את בקשותינו לקבלת מידע אישי בסיסי בלבד, כגון:

א. שם מלא

ב. מספר טלפון

ג. כתובת דואר אלקטרוני

2. אנו מגבילים את איסוף המידע האישי למידע שאנו מאמינים כמינימלי ביותר על מנת לספק לך את השירותים המוצעים באתר או באמצעותו.

3. המידע אשר יימסר ישמש לטובת גבייה, שליחת דיוור ישיר וקשר עם הלקוח, שליחת דבר פרסומת, ניוזלטר והודעות שיווקיות; טיוב נתונים, מתן שירותים ללקוחות, ניהול מועדון לקוחות, ניהול מידע על תלמידים / סטודנטים / משתלמים, ניהול מכירות, שיווק וגיוס לקוחות.

4. המידע שתעביר לנו לא יימסר על ידינו לצדדים שלישיים בתמורה ו/או ללא תמורה אלא אם תיתן את הסכמתך לכך מראש ו/או לדרישת רשות מוסמכת.

Cookies (עוגיות):

1. קובץ Cookie הוא קובץ המכיל חלקים מסוימים של מידע שהאתר יוצר במחשבך בעת הגלישה באתר. הקובץ מאפשר שמירת מידע לגבי העדפותיך בכל הקשור בשימוש באתר.

2. על מנת לשפר את חוויית הגלישה שלך באתר, האתר משתמש ב- Cookies. רוב הדפדפנים כיום יודעים לזהות מתי "Cookie" מוצע, ולאפשר לך לסרב או לקבל אותו. אם אינך בטוח אם לדפדפן שלך יש יכולת זו, עליך לבדוק עם יצרן התוכנה או ספק שירותי האינטרנט שלך. איננו משתמשים בקבצי Cookie כדי לעקוב אחר הרגלי הניווט של המבקרים שלנו.

גישתך ושליטתך בפרטי הזיהוי שלך:

באפשרותך לבצע את הפעולות הבאות, בכל עת, על ידי פנייה אלינו באמצעות כתובת הדוא"ל שלהלן:

1. לבדוק איזה מידע אישי שלך יש בידנו, אם בכלל.

2. לשנות/לתקן את הפרטים אשר בחרת להעביר לנו.

3. לבקש מאתנו למחוק כל מידע שנאסף אודותיך (יחד עם זאת יש לדעת כי, לא נוכל לספק שירותים מסוימים ללא המידע).

4. להביע כל חשש כלשהו שיש בידך לגבי השימוש שנעשה במידע אישי שלך.

קניין רוחני:

כל זכויות בכל המושא לזכויות קניין רוחני, המופיע ו/או מוצג באתר, הינו בבעלות החברה בלבד ואין לעשות בהם שימוש ללא אישור החברה מראש ובכתב.

יצירת קשר:

ניתן ליצור עמנו קשר בכל עת בכתובת הדואר האלקטרונית הבאה info@hackeru.co.il

להורדת
הסילבוס