קצת היסטוריה על גוגל אדסנס 

בשביל להבין, מדוע אתר גוגל הוא מנוע החיפוש מספר אחד בעולם, וכיצד הצליחה חברת גוגל לשנות את מערך הפרסום באינטרנט ויש הסבורים שלא רק באינטרנט אלא בכלל, יש להכיר ולהבין את גוגל אדסנס.

גוגל אדסנס היא רשת הפרסום של חברת גוגל. רשת זו מאפשרת לבעלי אתרים שונים למכור שטחי פרסום באתרי אינטרנט, סרטונים ואפליקציות מטעמם. הרשת מאפשרת כמעט לכל בעל אתר להוסיף פרסומות של אתרים ועסקים אחרים, פרסומות שיעמדו באתר תחת ההגדרה של פרסומות גוגל, כשהרעיון הוא מאוד פשוט, בכל פעם כשמישהו לוחץ על אותה פרסומת, בעל האתר מרוויח. 

כיום רשת הפרסום של גוגל אדסנס מהווה רבע מהכנסות גוגל, ולמעשה חלק משמעותי מכל הפעילות של גוגל מבוסס על רשת זו מהיבטים שונים. שכן המטרה של גוגל היא להביא לידי הגולש את המידע המדויק והממוקד ביותר, כך גם כשמדובר על פרסומות. 

איך עובדת מערכת Google AdSense?

Google AdSense מאפשרת להוסיף מודעות פרסום רלוונטיות באתרי אינטנרנט.   AdSenseהיא הדרך הקלה ביותר עבור בעלי אתרים להתחיל להרוויח כסף מהאתר שלהם. המערכת מהווה חלק גדול מההכנסות הפרסום של אתרי אינטרנט רבים ברשת, ככל שיש יותר גולשים באתר כך גודל הסיכוי להרוויח יותר מהפרסומות. המערכת מספקת לבעלי אתרים דרך פשוטה ובזמן יחסית קצר להתחיל להרוויח כסף מהתוכן האיכותי שיש באתר.

כאשר אנחנו רוצים לפרסם בגוגל, אנחנו נרשמים לשירות של גוגל אדוורדס, בוחרים שם את הביטויים בהם אנחנו רוצים לפרסם את עצמנו, כשהרעיון הוא לבחור ביטויים שיש להם כמות חיפושים גבוהה. לכל ביטוי יש ערך מסוים, כלומר סכום מינימאלי אותו נצטרך לשלם. הסכום נקבע על פי כמות החיפושים של הביטוי והפופולאריות שלו. בשלב הבא נצטרך לקבוע מה התקציב הכולל שאנחנו מקצים לפרסומות בגוגל. התקציב יקבע בין היתר, מתי והיכן נתפרסם. אנחנו יכולים להגדיר מראש האם ברצוננו להתפרסם בכל רשת המדיה של גוגל, כלומר במנוע החיפוש ובאתרים שמפרסמים פרסומות אדסנס, או רק במנוע החיפוש.  

אז אך אפשר להרוויח מגוגל אדסנס

בתחילה, יש להירשם לרשת של גוגל אדסנס. אחרי שנרשמים, יש תהליך בדיקה שגוגל מבצעת בשביל לבחון את כמות הגולשים באתר ואת האיכות שלו. גוגל לא מתחייב לקבל כל אתר לרשת. במידה וכן התקבלתם, אז תתבקשו להשאיר חשבון בנק אליו יעבור הכסף שתרוויחו מהפרסום. במידה ואתם לא מעוניינים להשאיר חשבון בנק, אתם יכולים לציין כתובת אליה תרצו שהצ'ק יגיע.

השלב הבא הוא להחליט היכן למקם את המודעות ובאיזה עיצוב. גוגל מאפשר לכם לבחור מגוון של עיצובים וכן מציע לכם שורה של מקומות בהם תוכלו לפרסם את המודעות. חשוב להבהיר, שבדרך כלל מדובר על אותו מקום בכל עמוד, כלומר המודעה משכפלת את עצמה כך שהיא מופיעה במקום קבוע כל הזמן.  גוגל תשלח לכם קוד javascriptתצטרכו למקם באתר ובמקום בו מיקמתם את הקוד, שם יופיעו המודעות שלכם.

לגבי בחירת המודעת, הרי שגוגל מבצעת את ההתאמה של המודעות לאתר שאלכם. ההתאמה מתבצעת על פי אותו אלגוריתמים שצוין קודם לכן. הוא בוחן במה מתעסק העמוד, במה מתעסק האתר ומציב מודעות שמתאימות לתוכן העמוד. הבחירה מתבצעת על פי פרמטרים של רלוונטיות, מחיר (על פי הסכום ששילם המפרסם) ויכולת המרה, כלומר היכולת לאחוזי קליקים גבוהים על המודעה.

לסיום, ישנן שתי נקודות חשובות לכל מי שפותח חשבון אדסנס

  • גוגל מחלקת את הרווחים בינה לבין בעל אתר המפרסם, כך שהיא מעניקה לו 68 אחוז מהסכום שהמפרסם שילם על המודעה.
  • גוגל יכולה לחסום חשבונות אדסנס ולזרוק בעלי אתרים מהרשת, נניח ואם הם לוחצים על מודעות באתר שלהם, לבקש מאנשים שילחצו עליהן, או אם הם מפרסמים אותן בצורה אסורה במטרה להביא גולשים שילחצו עליהן. המטרה של גוגל, שאנשים ילחצו על המודעות באופן טבעי ולא ברמאות.

היתרונות של גוגל אדסנס

 AdSenseהיא מערכת מצוינת להפקת רווחים מתוכן האתר על ידי השכרת שטחי פרסום. AdSense מיועדת לבעלי אתרים שרוצים להציג פרסומת טקסט, באנר פלאש, וידאו או תמונה בדפי האתר.

המערכת הפכה לפופולרית בעיקר באתרים בהם יש הרבה מאוד תוכן. גוגל מספקת למנהל האתר קוד HTML של מודעות  AdSense שאותו יש להוסיף בעמוד ספציפי בו נרצה שתופיע פרסומת. לאחר שגוגל מבצעת סריקה של האתר יתחילו להופיע המודעות. בכל פעם שנכנס גולש לאתר ולוחץ על אחת המודעות, גוגל משלמת לבעל האתר אחוז יפה מרווח על הפרסום.

ניתן להחליט איזה סוג של מודעות יופיעו, המערכת סורקת את דפים, מזהה את השפה וסוג התוכן באתר ומתאימה מודעות שמתאימות לקהל הגולשים הספציפי להשגת התוצאות המרביות של המפרסם.  

דוגמה:הקמת בלוג בנושא עורכי דין ודיני עבודה אשר נותן מענה לכל שאלה בנושא של סכסוכים או בעיות בעבודה וכולל הרבה תוכן רלוונטי - נכניס שטחי פרסום לצד הכתבות והרווח יהיה מהכניסות של הגולשים אל תוך הפרסומות של עורכי דין שונים שמערכת האדסנס תציג לגולשים באתר.

טיפים לשימוש ב- Google AdSense

  • גוגל מעדיפה דפי אינטרנט עם הרבה תוכן איכותי, על מנת שהיא תוכל לזהות את קהל היעד ולהתאים מודעות.
  • שימוש נכון במילות מפתח, אימוץ סגנון ברור וקישור לתוכן רלוונטי.
  • בדיקת צפיפות מילים וחידוש תוכן באתר, גוגל קובעת את הרלוונטיות שלך לנישה שאליה האתר משתייך.
  • בחירה נכונה של פורמט הפרסום, גודל, צבע ומיקום.
  • הכנסת שטחי פרסום רק בעמודים הרלוונטיים.

מערכת גוגל Adsense מתבססת על 2 שותפים, מפרסם המודעה ובעל האתר. בקורס נלמד כיצד לפתוח חשבון בגוגל אדסנס, כיצד לנהל מודעות וכיצד להרוויח מפרסומות באתרי אינטרנט. נלמד גם על הצד של המפרסם באמצעות מערכת גוגל אדוורדס אשר מכוון את הפרסום לאתרים השונים בהם יש שימוש במערכת Google AdSense.

מערכת אדסנס אינה יכולה להתקיים ללא גוגל אדוורדס שזהו כלי של חברת גוגל שבאמצעותו ניתן ליצור מסעות פרסום ולהציג פרסומות בתוך האתרים של בעלי חשבון ה- Adsense. כנסו לקרוא למה כדאי לכם לפרסם בגוגל אדוורדס ומהם 2 המודלים העיקריים שקיימים במערכת.

לקריאה נוספת על נושאים בשיווק באינטרנט:

לימודי שיווק באינטרנט – הסילבוס המלא

קורסים מתאימים

קורס שיווק באינטרנט - קידום אתרים ורשתות חברתיות

התקשרו עכשיו לקבלת פירוט - או צרו איתנו קשר בטופס בצד שמאל ונציג יחזור אליכם בהקדם.

צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה