בוגרי עיצוב גרפי יעידו שהלימודים בתחום הם לא קלים, ודורשים יצירתיות יחד עם דייקנות, ראייה מרחבית ויכולת העברת מסר דרך עיצוב פשוט. סיימתם מסלול מפרך של לימודים, לילות ללא שינה, שעות על גבי שעות של עבודה בפוטושופ ובאילוסטרייטור, בניית תיק עבודות מרשים ועוד ועוד והגעתם לחלק הקשה באמת- חיפוש עבודה!

אז מה אפשר לעשות כדי שתהליך חיפוש העבודה יעבור בצורה נעימה ומוצלחת?

הנה כמה טיפים בשבילכם:

טיפ 1- החליטו מראש לאיזה סוג עבודת עיצוב אתם רוצים להתקבל?

עולם העיצוב כולל בתוכו שלל תפקידים ולקראת סיום הקורס אתם צריכים לעצור ולחשוב- מה הכי מתאים לכם? חברה קטנה? גדולה? סטרטאפ? ואולי בכלל תחום הפרינט? או הדיגיטל? הכי חשוב זה להקשיב לקול הפנימי שלכם. לפני שאתם מגיעים לראיון במקום מסוים חקרו עליו קצת, בדקו מי הלקוחות שלו, מה השירותים שהוא נותן, מי הצוות שאתם עתידים להצטרף אליו ותראו אם זה מתאים לכם.

טיפ 2- הכינו קורות חיים מעוצבים

קורות חיים של מעצבים הם מזמן כבר לא מסמך רגיל שכותבים בוורד. כיום, הציפייה ממעצבים היא שישלחו קורות חיים מעוצבים, מושקעים, יצירתיים שמושכים את העין. קורות החיים שלכם צריכים להיות מקוריים וייחודים לכם ולכן מומלץ לבנות אותם מאפס ולהביע דרך העיצוב את האמירה שלכם.

טיפ 3- הכינו תיק עבודות מושקע!

תיק העבודות צריך להיות בעל אמירה עיצובית וחשיבה יצירתית. דאגו שכל היכולות שלכם יבואו לידי ביטוי, העלו לשם את העבודות הכי טובות שלכם והקפידו שלא יהיו שגיאות כתיב או טעויות עיצוביות. בנוסף, השקיעו בפורטפוליו והקפידו שהכתובת לפורטפוליו מופיעה בקורות החיים במקום בולט ועם לינק תקין מה-PDF.

טיפ 4- שמרו את קורות החיים כקובץ PDF

לא קובץ תמונה, PNG, או JPEG! אי אפשר להעתיק פרטים מקורות החיים כשהם בפורמטים הללו, והלינק לתיק העבודות שלכם לא יעבוד. ובאופן כללי- זה הרבה פחות מקצועי.

טיפ 5- בואו מלאי מוטיבציה!

הדגישו בתשובות שלכם שאתם אוהבים את תחום העיצוב מאז שאתם זוכרים את עצמכם. הראו שאתם פתוחים לרעיונות ומחכים לאתגרים חדשים. אל תתביישו להראות את ההתלהבות והרעב שלכם. תנו למראיינים את התחושה שאתם דף חלק, פתוחים ללמוד ולהתפתח, אל תגיעו ממקום שאתם יודעים כבר הכל.

טיפ 6- הקדישו זמן קבוע ביום לחיפוש עבודה

חיפוש העבודה הוא תהליך לא פשוט, שיכול לעיתים להיות מייגע וארוך. הקדישו זמן קבוע במהלך היום שלכם לשליחת קורות חיים והיו ממוקדים במטרה, ללא הסחות דעת. הציבו לעצמכם יעדים- כמות מסוימת של קורות חיים שאתם רוצים לשלוח באותו היום או מספר מסוים של שיחות למשרדים וחברות. כך תגדילו את הסיכויים שיחזירו אליכם ויזמנו אתכם לראיון.

טיפ 7- נצלו כל רגע פנוי כדי לשפר את תיק העבודות שלכם!

סביר להניח שרוב העבודות שעשיתם בלימודים מושקעות ומעניינות אבל גם לא מאוד פרקטיות או קשורות למה שהולך בשוק. תזמו פרויקטים והצעות עיצוביות למוצרים/ חברות/ מותגים קיימים בשוק. תתפלאו לגלות כמה יצירתיות יש בכם כשלא מופעל עליכם לחץ, הביקורת וכמה פרויקטים כאלה יתקבלו באהדה בראיונות עבודה. בנוסף, הציגו את העבודות שלכם בפני מעצבים אחרים, עדיפות לבעלי ניסיון.

טיפ 8- חשבו על מוצר/אתר/חברה שהם ההשראה שלכם בתחום העיצוב

פה מעוניינים לבחון עד כמה אתם מעצבים בנשמה. מעצב אמיתי יסתכל על כל אתר או מוצר בעין עיצובית ותמיד יחווה ביקורת או לחלופין ינסה ללמוד ולהשכיל. חשבו על קמפיין מסוים שהאמירה העיצובית בו גאונית לדעתכם והסבירו למה. נסו לחשוב על רעיונות מקוריים.

טיפ 9 - השתדלו להיות שקופים וכנים

אם אתם לא יכולים לעשות משהו - תגידו. הציגו את הרמה והיכולות שלכם בשקיפות מלאה. כנות מעידה על בגרות ואנושיות. לעומת זאת, לפאר את עצמכם אך לפשל בעבודה בפועל, או לבצע רק חלק מהעבודה - אלו הם הדברים שיוצרים חיכוכים וחוסר אמון, שכנות יכולה פשוט להעלים.

טיפ 10- אל תחששו ממבחני בית

במקרים מסוימים ולתפקידים שאליהם מחפשים אנשים עם כישרון ואמביציה אבל ללא ניסיון, מקובל לתת מבחן בית לפני שהמועמד מגיע בכלל לפגישה. זה יכול להיות מתיש ומאתגר מדי לפעמים, אך זה חוסך לשני הצדדים זמן יקר והופך למעין אמצעי סינון ראשוני.

בהצלחה!

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה