תחום הסייבר ולימודי סייבר בעולם הולכים ותופסים תאוצה משמעותית בשנים האחרונות וכך בתיאום גם מתקפות הסייבר ברשת.

פרט לאבטחת המידע או אבטחת סייבר אישית שמוכרת לנו מהאזהרות שאנחנו שומעים פה ושם בתקשורת, ברשת ואצל אנשים שחוו באופן פרטני ניסיונות לפישינג, אנחנו לא שומעים יותר מידי על העניין. אך האם חשבתם מה ייקרה כאשר ייפרצו מערכות מידע בבתי חולים? מערכות ממשלתיות או חלילה מאגר מידע צבאי מסווג?

אולי אתם חושבים שזה רחוק מהמציאות ומערכות המידע במקומות מהסוג הזה שמורות היטב תחת ידיהם של מומחים מתחום. זה נכון, אבל גם לטובים ביותר יכולים לקרות דברים פחות טובים ממומחים שעברו לימודי סייבר בדרכים כאלה ואחרות ובחרו בצד האפל יותר של הסייבר- ההאקרים השחורים.

מתחילת שנת 2006, ראשיתו של הסייבר בעולם והתחלת איומי הסייבר ברשת תועדו ע"פ CSIS Hackmageddon) 392) תקריות משמעותיות המתמקדות בהתקפות על סוכנויות ממשלתיות, חברות ביטחוניות והיי- טק או פשעים כלכליים עם הפסדים של יותר ממיליון דולר ברחבי העולם.

על 108 מתוכן, אחראית סין. בצד הקורבן תועדו לא פחות מאשר- 531 תקריות, כשבראשן "מככבת" ארה"ב כקורבן העיקרי, באופן לא מפתיע.

למי שמתעניין בנתונים על ישראל במפה הגלובלית: ישראל אחראית על 3 התקפות משמעותיות (מתועדות) ונפלה קורבן ל-24 התקפות סייבר עד כה.

מפה גלובלית פסיפס של פריטי תג גולגולת המוות

העולם תחת מתקפות סייבר

חזרה לשנת 2018

אם נתמקד בשנה החולפת, נוכל לראות, בדיעבד, המון תקריות משמעותיות שהתחוללו ברחבי העולם בנושא אבטחת מידע וסייבר או לוחמת סייבר שחלקנו בכלל לא מודעים אליהן ואפילו יופתעו מכמה.

אז הנה סיכום התקפות הסייבר המשמעותיות לשנת 2018 לפי חודשים,
שנתחיל?

ינואר

הודו
Aadhaar- מערכת המשמשת את רשות הזיהוי הייחודית של הודו נפרצה ע"י האקרים אנונימיים וכתוצאה מכך, נתונים אישיים של יותר ממיליארד אנשים נחשפו והיו וזמינים לרכישה באינטרנט.

לבנון
קבוצת האקרים שמקושרת לסוכנות הביון של לבנון התגלתה כמעורבת בקמפיין בן 6 שנים לגניבת מסרונים, יומני שיחות וקבצים מעיתונאים, קציני צבא, תאגידים ועוד מטרות ב-21 מדינות ברחבי העולם.

נורבגיה
פקידים נורבגיים בניסיון לא מוצלח ניסו לגנוב נתונים של מטופלים ממערכת בית חולים נורבגי.

יפן
בהתקפת סייבר על שרתי חברת Coincheck היפנית העוסקת בסחר מטבעות מבוזרים, נגנבו 523 מיליון מטבעות דיגיטליים מסוג NEM, המוערכים בשווי של כ- 530 מיליון דולר. ההתקפה נחשבה לגניבת המטבעות הדיגיטליים הגדולה בעולם.

האיחוד האפריקני
סין מכחישה כי רשת המחשבים שהיא סיפקה לאיחוד האפריקני אפשרה לה לגשת למידע סודי של האיחוד האירופי ולהעביר אותו לסין או שהיא צותתה למטה שהיא בנתה לאיחוד האירופי.

פברואר

ארה"ב
גורמים רשמיים במחלקה לביטחון המולדת אישרו שלפניי הבחירות לנשיאות שהתקיימו ב-2016, האקרים רוסיים הצליחו לחדור לרשימות הבוחרים במספר מדינות. אחרי הבחירות משרד המשפטים העמיד לדין 13 האקרים רוסים ו-3 חברות על מאמציהם לחבל בהליכי הבחירות החוקיים.

גרמניה
בחדשות גרמניה דווח שהתגלתה, שנה לאחר שנעשתה, פריצה של האקרים רוסיים לרשתות המקוונות של משרדי החוץ והפנים של גרמניה בה נדלו 17 ג'יגה בייט של נתונים.

מרץ

צפון קוריאה
דו"ח של האו"ם מפרט ניסיונות של האקרים צפון קוריאנים להתערב בהחלטות של חברי פאנל האו"ם לאכיפת סנקציות סחר נגד צפון קוריאה דרך התכתבויות המיילים ביניהם.

תורכיה
חוקרי סייבר ואבטחת מידע הודיעו שאותה קבוצת האקרים צפון קוריאנים שקשורה לתקיפת הרשת הפיננסיתSWIFT מכוונת את המטרה הבאה שלה למספר בנקים תורכיים גדולים ולמערכות פיננסיות ממשלתיות.

בריטניה
חוקרי סייבר ואבטחת מידע מגלים שקבוצת האקרים סינית השתמשה בתוכנה זדונית לתקוף את ספקי השירות של ממשלת בריטניה בניסיון להשיג גישה לקבלנים של מחלקות ממשלתיות וארגונים צבאיים.

ארה"ב
אלה כנראה רק חלק ממה שהלך החודש בארה"ב:

  • גורמים רשמיים במחלקה לביטחון המולדת אישרו שלפניי הבחירות לנשיאות שהתקיימו ב-2016, האקרים רוסיים הצליחו לחדור לרשימות הבוחרים במספר מדינות. אחרי הבחירות משרד המשפטים העמיד לדין 13 האקרים רוסים ו-3 חברות על מאמציהם לחבל בהליכי הבחירות החוקיים.
  • בשל פריצת אבטחה בחברת הביגוד האמריקאית Under Armour 150 מיליון משתמשים היו בסכנת חשיפת המידע שלהם על מעקב כושר ותזונה באפליקציית App MyFitnessPal.
  • המחלקה לביטחון המולדת וה-FBI הוציאו התראה משותפת המזהירה מפני התקפות האקרים רוסים נגד תשתיות קריטיות בארה"ב, כגון: אנרגיה, אנרגיה גרעינית, מים, תעופה ומתקני ייצור.
  • שירותים מקוונים בעיר אטלנטה הופרעו לאחר התקפת כופר שפגעה ברשתות בדרישה של מטבעות ביטקוין בשווי של 55,000$. התאוששות התשתיות מההתקפה עלתה לעיר 2.6 מיליון דולר.
  • מערכת השיטור הטלפוני בבולטימור הושבתה ל-17 שעות בעקבות התקפת האקרים ואילצה את העיר לעבור למערך שיטור ידני במצבי חירום.
  • מחלקת הצדק והאוצר בארה"ב הגישו כתב אישום נגד איראן על גניבת רכוש אינטלקטואלי ביותר מ-300 אוניברסיטאות, סוכנויות ממשלתיות וחברות לשירותים פיננסיים.

אפריל

סין/ פקיסטן
חוקרי סייבר מדווחים שקבוצת האקרים מהודו טירגטו סוכנויות ממשלתיות ומוסדות למטרות מחקר בסין ופקיסטן משנת 2013.

17 מדינות בעולם
חוקרי סייבר גילו שהאקרים בצפון קוריאה התמקדו בתשתיות כמו: פיננסים, בריאות ועוד ב-17 מדינות בעזרת תוכנה זדונית הדומה לקוד שבוצע בו שימוש בהתקפת Sony Pictures ב-2014.

ישראל
חוקרי סייבר ישראליים גילו שחמאס שתלה תוכנות ריגול בפלאפונים של חברי הפאתח, הפלג הפלסטיני היריב.

יפן
דיווחים מחוקרי אבטחה חשפו שקבוצת האקרים סיניים שמומנו ע"י המדינה טירגטו חברות הגנה יפניות בכדי לדלות מידע על מדיניות טוקיו כלפיי צפון קוריאה.

ארה"ב ובריטניה
ארה"ב ובריטניה הוציאו אזהרה משותפת שרוסיה במכוון מטרגטת תשתיות מערביות קריטיות ע"י נתבים ביתיים ועסקיים.

המדינה האסלאמית
מנהל מטה התקשורת הממשלתית של בריטניה (GCHQ) הודיע כי הארגון ניהל פעולות סייבר נגד ISIS (דאעש) כדי לדכא את התעמולה שלהם, לשבש את התיאום שלהם ולהגן על אנשי צבא הפרוסים בשטח.

גרמניה
ראש שירותי המודיעין המקומי של גרמניה האשים את רוסיה כי היא עומדת מאחורי מתקפת December 2017 על רשתות המחשוב של הממשלה.

בריטניה
המרכז הלאומי לביטחון סייבר של בריטניה פרסם הודעת אזהרה שהאקרים רוסיים מתמקדים בתשתית קריטית בבריטניה באמצעות חדירה לרשתות האספקה.

סנט מארטן
כל השירותים הממשלתיים של האי הקריבי, סנט מארטן, הושבתו במשך שבוע לאחר התקפת סייבר. לדברי הרשויות המקומיות, זו הייתה המתקפה ה-3 איתה הם מתמודדים בשנה החולפת.

ארה"ב
קבוצת האקרים צפון קוריאניים שהייתה אחראית על מתקפות ה- SWIFTהתמקדה בקזינו אינטרנטי שפועל במרכז אמריקה בניסיון להגיע לקרנות וכספים של המשתתפים.

וירוסים שרצים ברשת

תוכנות זדוניות ווירוסים שרצים ברשת

מאי

צפון קוריאה
חוקרי סייבר דיווחו שהאקרים מצפון קוריאה טירגטו עריקים דרך אפליקציות אנדרואיד בעלות פרצות אבטחה שהיו זמינות בחנות האפליקציות של גוגל ובעזרת הכנסת קוד לגניבת קוד הפעלה דלו מהמכשירים תמונות, אנשי קשר והודעות טקסט.

מזרח תיכון, אפגניסטן והודו
חוקרי אבטחה חושפים כי הצבא הפקיסטני השתמש במסנג'ר של פייסבוק כדי להפיץ תוכנות ריגול למטרות במזרח התיכון, אפגניסטן והודו בניסיון לסכן פקידי ממשלה, אנשי רפואה ואחרים.

טורקיה
האקרים טורקיים של הממשלה התגלו כשהם משתמשים בתוכנת המעקב FinFisher כדי לאתר ולהדביק בוירוס מתנגדים לממשל ומפגינים טורקיים.

מקסיקו
קבוצה לא ידועה של האקרים גנבה בין 18 ל -20 מיליון דולר מבנקים מקסיקניים על ידי ניצול מערכת ההעברה של SWIFT והגשת שורה של צווי העברה מזויפים לחשבונות רפאים בבנקים אחרים ורוקנה את החשבונות בעשרות סניפים.

ארה"ב
בתוך 24 שעות מהודעת הנשיא טראמפ כי ארה"ב תיסוג מההסכם הגרעיני באיראן, דיווחו חברות הביטחון על עלייה בפעילות האקינג איראנית, הכוללת שליחת הודעות דואר אלקטרוני המכילות תוכנות זדוניות לדיפלומטים במשרדי החוץ של בעלות הברית בארה"ב, כמו גם על חברות תקשורת עולמיות.

ארה"ב ובריטניה
חוקרים חושפים כי קבוצת האקינג הקשורה לשירותי המודיעין הרוסיים ניהלה "סיור" ברשתות החשמל של ICS בארה"ב ובבריטניה מאז מאי 2017.

יוני

אוקראינה
משטרת אוקראינה טוענת שהאקרים רוסים מטרגטים באופן סיסטמתי בנקים, חברות אנרגיה ועוד מוסדות אוקראיניים כחלק מהכנה להפגנה בהיקף גדול כנגד המדינה.

ארה"ב ודרום מזרח אסיה
האקרים סינים נמצאו מעורבים במסע ריגול סייבר לאיסוף נתונים מארגוני לווין, טלקום ואבטחה בארה"ב ובדרום מזרח אסיה.

צרפת, גרמניה, שוויץ, רוסיה ואוקראינה
קבוצת פריצה רוסית הקשורה בשיבוש אולימפיאדת פיונגצ'אנג טרגטה אנשים פרטיים בצרפת, גרמניה, שוויץ, רוסיה ואוקראינה, הקשורים לכנס איום ביוכימי שאורגן על ידי חברה המעורבת בחקירת המקרה של הרעלת סרגיי סקריפל במרץ 2018.

מרכז אסיה
קבוצת פריצה סינית טירגטה מרכז נתונים ארצי של מדינה במרכז אסיה, בכוונה להכין פרצת אבטחה דרך מרכז ההשקיה ולהחדיר דרכו קוד זדוני לאתרים ממשלתיים אחרים המתחברים למרכז הנתונים.

דרום קוריאה
חוקרי אבטחה חשפו שקבוצת האקרים צפון קוריאנים טירגטו את צוות החשיבה בדרום קוריאה שפעלו בעיקר בתחומי הביטחון הלאומי. ההאקרים השתמשו בפרצת אבטחה (Zero Day Attack) באתר ובאותו יום החדירו קוד טרויאני.

ארה"ב
מחלקת האוצר של ארה"ב הודיעה על סנקציות נגד חמש חברות רוסיות ושלושה אנשים פרטניים המאפשרים למודיעין ולצבא הרוסי לנהל מתקפות סייבר על ארה"ב. בנוסף, האקרים סיניים מטעם הממשלה סיכנו את הרשתות של קבלן הצי האמריקני וגנבו 614 GB של נתונים הקשורים לחימוש, חיישנים ומערכות תקשורת של פיתוח הצוללות של ארה"ב.


התקפת סייבר באמצעות סוס טרויאני

יולי

ארה"ב
חוקרי אבטחה דיווחו כי קבוצת האקרים איראנית טירגטה את מערכות הבקרה התעשייתיות של חברות החשמל בארצות הברית, אירופה, מזרח אסיה והמזרח התיכון. בנוסף, המחלקה לביטחון המולדת חשפה שקמפיין של האקרים רוסים ב-2017 סיכן את הרשתות של כלי עזר חשמליים רבים בארה"ב כך שיכל לגרום למערכת החשמלית להפסקות חשמל.

הסנאטורית קלייר מקסקיל חושפת שקמפיין הבחירות שלה ב-2018 טורגט ע"י האקרים המזוהים עם סוכנות המודיעין הרוסית GRU. ההאקרים טרגטו בעזרת פישינג במייל עובדים במשרד הסנאטורית שנועדו לדלות את הסיסמאות שלהם, אך ללא הצלחה.

המזרח התיכון
חוקרים מדווחים כי קבוצת האקרים המקושרת לאיראן שפעילה מאז תחילת 2017, מטרגטת ישויות באנרגיה, בממשלה, במימון ובטלקומוניקציה במזרח התיכון.

ארה"ב
מיקרוסופט חשפה שהאקרים רוסיים טרגטו שלושה קמפיינים של מעומדים דמוקרטיים בבחירות אמצע קדנציה ב- 2018.

איטליה
האקרים רוסיים טרגטו את הצי האיטלקי עם תוכנה זדונית שנועדה להכניס סוס טרויאני לרשתות שנפרצו.

פינלנד
חוקרי אבטחה מזהים ניסיונות פריצה נגד מכשירי IoT בפינלנד במהלך מפגש הפסגה של הנשיא טראמפ עם ולדימיר פוטין בהלסינקי. רוב ההתקפות מקורן בסין.

סינגפור
מוסד הבריאות הגדול ביותר בסינגפור הותקף ע" האקרים בחסות המדינה שהביא לדליפת מידע של 1.5 מיליון מטופלים ועוד 160,000 פרטי מרשם של מטופלים אחרים.

אוקראינה
המודיעין האוקראיני טען שסיכל התקפת סייבר מרוסיה על רשת של מפעל כלור במרכז אוקראינה. הווירוס בו נעשה שימוש בהתקפה הוא אותו וירוס האחראי על זיהום של 500,000 נתבים ברחבי העולם בקמפיין של ה- FBI הקשור להאקרים רוסים בחסות המדינה.

ארה"ב
מחלקת המשפטים של ארה"ב הודיעה על כתבי אישום של 12 קציני מודיעין רוסים שהוציאו לפועל התקפות סייבר בקנה מידה גדול נגד המפלגה הדמוקרטית לקראת הבחירות לנשיאות ב -2016. הפשעים לכאורה של הקצינים כללו גניבה והדלפת מיילים של הוועד הלאומי דמוקרטי, שיבוש הקמפיין של הילרי קלינטון וטרגוט על תשתית הבחירות והפקידים בבחירות המקומיות בניסיון להפריע למהלך הבחירות התקין.

קמבודיה
חוקרי אבטחה מדווחים כי האקרים סינים עסקו בריגול פעיל על שחקנים פוליטיים משני הצדדים של הבחירות הקמבודיות הקרובות. המטרות כללו את ועדת הבחירות הארצית, כמה משרדי ממשלה, הסנאט הקמבודי, לפחות חבר פרלמנט אחד ומספר רב של אמצעי תקשורת ופעילי זכויות אדם.

ארה"ב
האקרים התמקדו בקמפיינים של לפחות שני מועמדים דמוקרטיים מקומיים במהלך הבחירות המקדימות לנשיאות ארה"ב במהלך 2018, כנראה באמצעות התקפות DDoS (התקפת מניעת שירות) זאת בכדי לשבש אתרי קמפיין בתקופות גיוס כספים ופרסום חיובי.

אוסטרליה
האוניברסיטה הלאומית של אוסטרליה(ANU) נפרצה ע"י האקרים סינים שכנראה רצו לשאוב קנין רוחני מהמוסד.

אוגוסט

הודו
האקרים צפון קוריאנים גנבו 13.5 מיליון דולר מהבנק Cosmos בהודו לאחר שפרצו למערכת הבנק ואישרו אלפי משיכות כספומט לא מורשות, וכן מספר העברות כספים בלתי חוקיות באמצעות האגודה העולמית לתקשורת פיננסית בין בנקאית (SWIFT).

14 מדינות בעולם
חוקרי אבטחת מידע מדווחים כי האקרים איראנים טרגטו אתרים ודפי כניסה של 76 אוניברסיטאות ב -14 מדינות. התוקפים גנבו את האישורים של המשתמשים שניסו להיכנס כדי להשיג גישה למשאבי הספרייה ולקניין הרוחני שלה.

משתמשי פייסבוק בעולם
פייסבוק זיהתה קמפיינים רבים עם מידע מטעה שמומנו ע"י קבוצות ברוסיה ואיראן. הקמפיינים טירגטו משתמשים בארה"ב, באמריקה הלטינית, בבריטניה ובמזרח התיכון וכללו 652 חשבונות, דפים וקבוצות מזויפים.

ארה"ב
מיקרוסופט הודיעה שהאקרים רוסים טרגטו סנאטורים וצוותי חשיבה שמרניים בנוגע לרוסיה.

ספטמבר

מדינות הבלקן, מרכז ומזרח אירופה
חוקרי אבטחה מצאו כי קבוצת האקרים רוסים השתמשה בתוכנות זדוניות כדי לטרגט את הקושחה (Firmware) של מחשבים במוסדות ממשלתיים במדינות הבלקן ובמרכז ומזרח אירופה.

ארה"ב
במכתב למנהיגי הסנאט, גילה הסנאטור רון ויידן כי חברת טכנולוגיה גדולה התריאה מספר משרדים לניסיונות של האקרים מממשלות זרות לקבל גישה לחשבונות האימייל של סנאטורים ואנשי הצוות שלהם. בנוסף, מחלקת המדינה של ארה"ב חשפה פרצה באחת ממערכות הדיוור הלא מסווגות אשר חשפה פרטים אישיים של כמה מאות עובדים.

שוויץ
פקידים בשוויץ חושפים ששני מרגלים רוסים שנתפסו בהולנד התכוננו למתקפת סייבר נגד מעבדת ההגנה השוויצרית שניתחה את גז העצבים ששימש בהרעלת הסוכן הרוסי, סרגיי סקריפאל.

איראן
חוקרי אבטחה מגלים כי האקרים איראנים עוקבים אחרי אזרחים איראנים מאז שנת 2016 דרך תוכנת ריגול בניידים המטורגטת נגד תומכי דאעש וחברי הקבוצה האתנית הכורדית.

אוקראינה
האקרים רוסים טירגטו תיבות דואר נכנס של מנהיגים דתיים הקשורים למאמצים לנתק את הכנסייה האורתודוקסית האוקראינית מהקשר שלה עם רוסיה.

ארה"ב
משרד המשפטים של ארה"ב מודיע על הגשת כתב אישום והסגרה של האקר רוסי שהואשם בהשתתפות בפעילות ההאקינג על חברת JPMorgan Chase בשנת 2014, מה שהוביל לגניבת נתונים של יותר מ -80 מיליון לקוחות. בנוסף, משרד המשפטים של ארה"ב מודיע על הגשת כתב אישום כנגד פארק ג'ין היוק, האקר צפון קוריאני שלכאורה היה מעורב בהתקפת הסייבר כנגד Sony בשנת 2014, בגניבת 81 מיליון דולר מבנק בנגלדש בשנת 2016 ובהתקפות הכופר בתוכנת WannaCry.

וייטנאם
חוקרים חושפים קמפיין ריגול חדש הקשור להתקפות נגד ארגוני ההגנה, האנרגיה והארגונים הממשלתיים של וייטנאם בשנים 2013 ו-2014.

וירוס - פרצת אבטחה אחת זה כל מה שצריך

פרצת אבטחה אחת זה כל מה שצריך 

אוקטובר

ארה"ב
משרד המשפטים של ארה"ב האשים את קציני המודיעין הסיני והאקרים שעבדו עבורם במעורבות בקמפיין שמטרתו לפרוץ לחברות תעופה אמריקניות ולגנוב מידע.

סעודיה
חוקרי אבטחת מידע מקשרים בין תוכנות זדוניות המשמשות לתקוף מפעל פטרוכימי בסעודיה לבין מכון מחקר המנוהל על ידי ממשלת רוסיה.

ארה"ב
פיקוד הסייבר של ארה"ב הודיע שהוא התחיל לטרגט פעילים רוסים אינדיבידואלים בכדי להרתיע אותם ולמנוע מהם להתערב בבחירות אמצע הכהונה לקונגרס שנערכו ב-2018. בנוסף, התקשורת מסרה דיווח בו סוכנויות בארה"ב הזהירו את הנשיא טראמפ שרוסיה וסין צותתו לו לשיחה שבוצעה מטלפון לא מאובטח.

ישראל
מדיווחים בחדשות עולה שצה"ל ביקש מחברות סייבר לפתח הצעות למעקב על התכתבויות אישיות של משתמשים במדיה החברתית.

ארה"ב
המחלקה לביטחון המולדת הודיעה שהיא מזהה צמיחה בפעילות סייבר המטורגטת לתשתיות בחירות אמצע הכהונה לקונגרס ב-2018.

ארה"ב
חברת CMS (Centers for Medicare and Medicaid Services) הודיעה שהאקרים סיכנו רשת של מחשב ממשלתי והצליחו לקבל גישה למידע פרטי של 75,000 אנשים.

אוקראינה
שירות הביטחון של אוקראינה הודיע שקבוצה רוסית ביצעה ניסיון האקינג על מידע ומערכות טלקומוניקציה של קבוצות ממשלת אוקראינה.

ארה"ב
מחלקת המשפטים של ארה"ב מכריזה על הגשת אישום פלילי נגד שבעה קציני GRU בשל מקרים רבים של פעילויות האקינג נגד ארגונים, כולל FIFA, Westinghouse Electric Company, הארגון לאיסור על נשק כימי והסוכנויות בארה"ב ובעולם נגד השימוש בסמים.

נובמבר

גרמניה
גורמי ביטחון גרמניים הודיעו כי קבוצה מקושרת ברוסיה טרגטה חשבונות דוא"ל של כמה מחברי הפרלמנט הגרמני, אנשי צבא ומספר שגרירויות.

אוקראינה
חוקרי אבטחה מדווחים שרוסיה פתחה בהתקפת סייבר מתואמת נגד הממשלה הרוסית ומטרות צבאיות לפני ובמהלך ההתקפה על הספינות האוקראיניות לקראת סוף נובמבר.

מקסיקו
חוקרים חושפים שקבוצה המקושרת לממשלה המקסיקנית השתמשה בתוכנת ריגול לטרגוט קולגות של עיתונאי שנרצח בזמן שחקר קרטלי סמים.

לבנון
חוקרי אבטחת מידע מגלים קמפיין ריגול בסייבר המטרגט אתרים ממשלתיים של לבנון ושל איחוד האמירויות הערביות.

ארה"ב
מחלקת המשפטים של ארה"ב העמיד לדין שני איראנים בגין התקפת כופר שהשפיעה על ממשלת אטלנטה בתחילת 2018.

סין
התקשורת הסינית מדווחת כי המדינה הייתה קורבן של התקפות רבות על ידי האקרים זרים בשנת 2018, כולל גניבת מיילים חסויים, תוכניות עיצוב ציבוריות, רשימות של יחידות צבא ועוד.

אסיה ואפריקה
האקרים צפון קוריאנים השתמשו בתוכנה זדונית כדי לגנוב עשרות מיליוני דולרים מכספומטים ברחבי אסיה ואפריקה.

ארה"ב
חוקרי אבטחה מדווחים כי האקרים רוסים התחזו לפקידי מחלקת המדינה של ארה"ב כדי לנסות לקבל גישה למערכות המחשוב של גורמי הצבא ואכיפת החוק, קבלני הביטחון וחברות התקשורת.

אוקראינה
צוות החירום לטיפול באירועי מחשב (CERT) של אוקראינה גילה תוכנה זדונית במערכות המחשב של רשויות המדינה והאמין שזו הייתה ההכנה להתקפה סייבר בקנה מידה גדול בעתיד.

בריטניה
חוקרים גילו כי קבוצת ריגול סינית טרגטה חברת הנדסה בבריטניה באמצעות טכניקות המיוחסות לקבוצות רוסיות מקושרות בניסיון לייחס להם את הפעילות.

פקיסטן
חיל האוויר הפקיסטני נחשף כמטורגט על ידי האקרים של מדינת לאום ע"י ניצול פרצת אבטחה במתקפת אפס ימים (Zero-Day Attack).

איראן
חוקרי אבטחה מזהים קמפיין מעקב איראני פנימי שנועד לפקח על מתנגדים דרך האינסטגרם והטלגרם.

אוסטרליה
כוחות ההגנה של אוסטרליה הכריזה שחברת Austal הבינלאומית, המתמחה בבניית ספינות נפלה קורבן להתקפת סייבר בעקבותיה נגנבו עיצובים של ספינות שנמכרו מאוחר יותר באינטרנט.

דצמבר

האיחוד האירופי
האקרים סינים פגעו במערכות התקשורת של האיחוד האירופאי ושמרו על גישה לכבלים דיפלומטיים רגישים במשך כמה שנים.

צפון קוריאה
האקרים צפון קוריאנים גנבו מידע אישי של כמעט 1,000 עריקים צפון קוריאנים שגרים בדרום קוריאה.

ארה"ב
בתיאום עם אוסטרליה, קנדה, בריטניה וניו זילנד האשימה ארה"ב את סין בביצוע קמפיין ריגול באינטרנט שנמשך 12 שנים וטרגט את ה- IP ואת הסודות המסחריים של 12 חברות במדינות שונות. ההודעה קושרה להגשת כתב אישום נגד שני האקרים סיניים שלקחו חלק בקמפיין.

ארה"ב
בכירים בחיל הים האמריקאי מדווחים כי האקרים סינים גנבו שוב ושוב מידע מקבלני חיל הים, שכללו נתוני תחזוקה של ספינות ותוכניות טילים.

אוקראינה
חוקרי אבטחה גילו קמפיין סייבר של קבוצה רוסית מקושרת שטרגטה סוכני ממשלה אוקראינים וחברים רבים מנאט"ו.

רוסיה
חוקרים דיווחו כי קבוצת האקרים מזרח תיכונית הממומנת על-ידי המדינה טרגטה חברות תקשורת, שגרירויות ממשלתיות וחברת נפט רוסית הממוקמת ברחבי פקיסטן, רוסיה, ערב הסעודית, טורקיה וצפון אמריקה.

איטליה
חברת הנפט האיטלקיתSaipem הייתה מטורגטת על ידי האקרים שהשתמשו בגרסה משודרגת של הוירוס Shamoon וכך הורידו מאות שרתים ומחשבים אישיים של החברה באיחוד האמירויות, סעודיה, סקוטלנד והודו.

ארה"ב
לפי הדיווחים, האקרים מצפון אוקראינה טירגטו אוניברסיטאות בארה"ב מחודש מאי בהתמקדות על אנשים בעלי מומחיות בהנדסה ביו-רפואית.

אוקראינה
שירות הביטחון של אוקראינה חסם ניסיון של סוכנות השירות לתקשורת מיוחדת ומידע של רוסיה לשבש את מערכות התקשורת של הרשות המשפטית במדינה.

צ'כיה
שירות הביטחון הצ'כי הודיע כי שירותי המודיעין הרוסיים התגלו כמי שעומדים מאחורי התקפות סייבר נגד משרד החוץ הצ'כי ב -2017.

ארה"ב
האקרים סיניים פרצו למערכות של רשת מלונות אמריקאית וגנבה מידע אישי של יותר מ-500 מיליון לקוחות.

שנת 2019

אחרי הסריקה המעניינת על מה קרה בעולם בתחום לוחמת סייבר, זה הזמן שלך לטרגט מסלול חדש בקריירה מלאה באקשן, אתגר וצמיחה.

קורס סייבר המשלב לימודי אבטחת מידע הוא תחום מבוקש ומתגמל מאוד בעולם ההייטק.
בוא להפוך את השנה הזו, לשנת הפריצה שלך להייטק.
בהצלחה!

קורס אבטחת מידע וסייבר Ethical Hacking של האקריו מוכר לפקדון חיילים משוחררים (סניף רמת גן בלבד).

לימודי סייבר ואבטחת מידע

להיכנס לעולם הסייבר ואבטחת המידע

קורסים נוספים:

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה