המעבר משירות צבאי לחיים אזרחיים הוא רגע של שחרור ועצמאות חדשה לכל חייל.ת במדינת ישראל. לאחר ניווט במערכות חינוך שונות, ביניהן בית ספר, תיכון, טירונות ושירות צבאי, סוף סוף יש לכם הזדמנות להחליט לגמרי בעצמכם איך לבנות את העתיד שלכם. בזמן שאתם שוקלים את הצעדים הבאים שלכם, הקדישו זמן לקרוא את התובנות שעולות במאמר זה, מכיוון שהוא יכול לספק הדרכה חשובה להמשך קריירה מספקת בהייטק ולקידום השכלתכם כחיילים משוחררים. 

אורכו של קורס מקצועי משתנה ממקום למקום, תלוי בתחום שתלמדו ובהתאם לבחירת מסלול או ערב. משך הזמן יכול לנוע בין כ-4 חודשים לתכנית מואצת ועד כ-14 חודשים לתכנית מקיפה יותר. בהשוואה למסלולים אקדמיים מסורתיים, קורסים אלו מציעים מסלול מהיר משמעותית לרכישת מיומנויות וידע מבוקשים בתחום ההייטק. 

שלב 1: להבין שלא חייבים לשקוע בעבודה זמנים 

עם סיום שירותם הצבאי, אנשים רבים נוטים לבחור בעבודות זמניות כגון מלצרות, עבודה כברמנים או עבודה מועדפת בתחנות דלק, מלון באילת וכו'. אמנם אין שום דבר רע מטבעו באפשרויות הללו, אבל חשוב לשקול גישה חלופית שממקסמת את הזמן והפוטנציאל שלכם. 

אז מה זה אומר לנצל את הזמן שלכם? אנשים רבים נרשמים לקורס מהיר שיכול להוביל אותם להזדמנויות קריירה בתחומי ההייטק או הדיגיטל. 

תעשיות אלו מציעות מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה, כולל פרילנסרים ותעסוקה מסורתית. 

שלב 2: לבחור מסלול שיוביל אתכם להצלחה 

בתוך שפע הפרסומים בפייסבק, אינסטגרם וטיקטוק על מגוון מכללות ומוסדות לימוד, בהחלט קל ללכת לאיבוד. 

גם אם נניח החלטתם לשים בצד את הבחינות הפסיכומטריות, המגוון העצום של הקורסים הזמינים בתחומים שונים יכול להשאיר אתכם לא בטוחים היכן להתחיל. 

תהיו בטוחים, אין ספק שיש קורס שיתאים לתחומי העניין והשאיפות שלכם. למעשה, עשויים להיות אפילו כמה! המפתח טמון לא רק במה שאתם רוצים ללמוד, אלא במה אתם אשכרה מדמיינים את עצמכם עובדים. האם אתם נמשכים לעולם אבטחת הסייבר? או שתחומים אחרים כמו שיווק, אנימציה תלת מימדית או עיצוב גרפי מרתקים אתכם? ואולי אתם בכלל חושבים על עולם פיתוח התוכנה? 

בהתבסס על תכונות האופי שלכם, אתם יכול למצוא תחום לימוד שמתאים לתחומי העניין והחוזקות שלכם: 

לימודי סייבר ואבטחת מידע: אם יש לכם אופי סקרן ועניין רב בכל הקשור לפריצות בעולם הדיגיטלי, לימודי סייבר ואבטחת מידע יהיו בחירה מתאימה עבורכם. 

שיווק דיגיטלי: אם אתם חיים ברשתות החברתיות ובעל אופי יצירתי, כנראה תתאים לכם קריירה בשיווק דיגיטלי.  

עיצוב גרפי: אם יש לך עין שתופסת את הדברים הקטנים, אתם מתחברים לאמנות ובעלי משיכה לאסתטיקה, קורס עיצוב גרפי יתאים לכם באופן מושלם. 

IT וניהול רשתות: אם אתה מתחברים להיבטים טכניים ויש לכם זיקה חזקה למחשבים, תחום ה-IT וניהול רשתות הוא בדיוק מה שאתם צריכים לחקור. 

בדיקות תוכנה (QA): אם יש לכם יכולת לפתרון תקלות וגישה קפדנית ופרפקציוניסטית, קורס QA יכול להתאים לכם בול. 

שלב 3: לא להפסיק ללמוד 

למידה היא מסע לכל החיים, לא משנה אם אתם רק מתחילים את המסע הלימודי שלכם או שיש לכם ניסיון של שנים בקריירה שבחרתם. בתחומי ההייטק והדיגיטל, הצורך לשדרג ולהרחיב כל הזמן את הידע והכישורים הוא מכריע.  

בכל הנוגע ללימודים, חשוב לזכור שקורסים, כולל אלו שמציעים ב-'חממה' הטכנולוגית של האקריו, אינם פתרון קסום המבטיח הצלחה. 

כדי להצטיין באמת, עליכם להקדיש את כל כולכם ללימודים, להשקיע זמן ומאמץ ולהמשיך להרחיב את הידע כל יום מחדש. על ידי מעורבות פעילה בשיעורי הקורס והשקעה עקבית בלמידה, תוכלו לשפר את תיק העבודות והכישורים שלכם, מה שיקל עליכם להשיג עבודה לאחר סיום הלימודים. 

שלב 4: להתקבל לעבודה ולתת מעצמכם 120 אחוז! 

סיימתם את הקורס ומצאתם עבודה? מעולה! עם זאת, המסע שלכם רחוק מלהסתיים. עכשיו הגיע הזמן להוכיח את עצמכם במקום העבודה החדש שלכם ולעשות רושם מתמשך. בארגוני ההייטק ומשרדי הדיגיטל של ימינו ישנה הערכה רבה לצעירים בעלי מוח מבריק, והעדפה מסוימת לג'וניורים שנכנסים לתחום לראשונה. למה? ישנן מספר סיבות: 

מוטיבציה: לג'וניורים יש מוטיבציה יוצאת דופן להצליח ולהשפיע לטובה. הדחף וההתלהבות נגלים לעין והם מתאמצים יותר על מנת להרשים את כולם במשרד. 

רעיונות חדשים: ג'וניורים מביאים שפע של שיטות ונקודות מבט חדשות לארגון שהם מצטרפים אליו. יש להם כישרון לרענן את סביבת העבודה עם רעיונות חדשניים, הצעות ייחודיות והשקפה רעננה על אתגרים. 

ללמוד מ-0: בניגוד לעובדים שעוברים מתחומים אחרים, ג'וניורים נכנסים לרוב עם לוח נקי, מוכנים לקלוט ידע ולהסתגל לתפקידם החדש. זה נותן למעסיקים הזדמנות לעצב ולהכשיר אותם בדיוק לפי הסטנדרטים הרצויים להם. 

לסיכום, חשוב להכיר בכך שיש לכם הזדמנות לעבוד בתחום שבאמת מתיישב עם התשוקות והשאיפות שלכם, גם בגיל צעיר. זה שהשתחררתם לאחרונה לא אומר שאתם לא יכול להשיג את מקצוע החלומות שלכם תוך פרק זמן קצר. למרות שהדרך עשויה להיות מאתגרת, התגמול ללא ספק שווה את זה. 

תחשבו על זה ככה: בשנה-שנתיים הקרובות תוכלו להרוויח משכורת משמעותית, לשכור דירה משלכם ולהגיע לעצמאות מלאה. כבר לא תצטרכו להסתמך על משרות זמניות או להתיש את עצמכם בלימודים אקדמיים ממושכים. במקום זאת, על ידי המשך מסלול קריירה ממוקד בתחומי ההייטק והדיגיטל, תוכלו להאיץ את הצמיחה המקצועית שלכם ולהשיג יציבות פיננסית בגיל צעיר. 

נצלו את ההזדמנות וצאו למסע המרגש הזה לקראת קריירה מתגמלת ורווחית בתעשיות ההייטק והדיגיטל, בהצלחה! 

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה