בעבר, תנאי ההעסקה והיוקרה בעבודה לא קיבלו עדיפות גבוהה על ידי העובדים. 

עם זאת, חל שינוי ניכר בשנים האחרונות, אנשים רבים סביבנו אינם מוגבלים עוד למקום העבודה או המקצוע הנוכחי שלהם; במקום זאת, הם מחפשים באופן פעיל מסלולי קריירה ומקצועות חדשים, ולעיתים קרובות לומדים קורסים מקצועיים שונים ומגוונים. תופעה זו מכונה הסבת מקצוע, שבה אנשים שואפים למצוא מקצוע שיבליט יותר את כישוריהם וימלא את הצרכים החדשים שצצו אצלהם. מגמה זו בולטת במיוחד בתעשיית ההייטק והמחשבים, שבה מספר הולך וגדל של אנשים נוהרים לתעשייה הזו. 

מדוע הסבת מקצוע להייטק הפכה כה פופולארית בימינו? 

בימים אלה, אנשים מחפשים תנאי העסקה טובים יותר ועבודה במקום יוקרתי, תחברות הייטק מספקות את שני אלו ובמקרים ותפקידים מסוימים, התנאים והיוקרה אף גדולים מאוד. 

כולם חשופים לעובדה הזו ורבים פוזלים לעבר ההייטק, מתעניינים אודות לימודי היי טק ומעוניינים להשתלב בעולם הזה. 

חשוב לזכור שכמובן לא כל חברות ההייטק מציעות תנאים מדהימים וכן לא בכל מקצוע התנאים דומים, אך הפוטנציאל בהחלט קיים ויש סיבה שהמון שואפים להגיע לתעשייה הזו. 

האם קורסי מחשבים תורמים להסבת מקצוע? 

אין צורך להכביר במילים אודות המחשבים ששינו את חיינו מן הקצה אל הקצה. הייטק ומחשבים הולכים יד ביד, הם לא יכולים להתקיים אחד בלי השני ולכל אחד מאתנו יש מחשב בבית, בעבודה ובכף היד. 

זה נורא טבעי שרבים רוצים ללמוד מקצועות בתחום המחשבים שעשויים לעזור הן ברכישת מקצוע מעניין ויוקרתי והן בכניסה לעולם ההייטק. הכל כמובן בשביל מטרת העל - הסבת מקצוע. אין הבדלי דת, גזע ומין וגם לא גיל - אפשר למצוא אנשים שלומדים ועובדים בהייטק בכל פלחי האוכולוסיה. 

האם יש קורסים מומלצים יותר או פחות? 

ההיצע כיום בשוק ללימודים בתחום הוא עצום. עשרות מוסדות לימודיים מאפשרים לסטודנטים ללמוד מקצועות רבים ומגוונים של הייטק ומחשבים וקשה להצביע על מקצוע מומלץ יותר או פחות. 

הדבר מאוד סובייקטיבי ומה שמעניין אדם אחד יכול לשעמם אדם אחר ולהפך. 

חשוב לבחור קורס מקצועי שמצד אחד יעניין אתכם ויתאים לתחומי העניין שלכם, אך מצד שני חשוב גם לבדוק מראש מה הביקוש, המשכורות והתנאים בתחום זה. 

מהו תהליך נכון של הסבה מקצועית להייטק? 

כיום ישנן אין ספור דרכים להיכנס לעולם ההייטק וחברות גדולות מקבלות לשורותיהן גם אנשים ללא רקע וניסיון קודם. 

מוסדות לימוד שונים מציעים היום גם את ההכשרה המקצועית גם ליווי והשמה לעבודה הראשונה שלכם בתעשיית ההייטק. 

לאחר שבחנתם מספר מקומות לימודים, חקרתם עליהם וקראתם את הסילבוסים של הקורסים, לשוב לברר מול המוסד האם קיימת מחלקת השמה. 

ב'חממה' הטכנולוגית של HackerU, אנו מתחייבים חוזית למציאת עבודה לבוגרים שעמדו בדרישות המסלול. 

כבר במהלך הקורס ולאחריו, אנו מעבירים סדנאות לינקדאין, עוזרים בבניית קו"ח, מתרגלים סימולציות עבודה ועוד. 

כשהסטודנטים מוכנים הם נשלחים לראיונות עבודה מול לקוחות שעובדים בשיתוף פעולה עם ה'חממה', אנו עובדים עם 2,690 חברות הייטק ודיגיטל ברחבי הארץ ששמחים לגייס מאיתנו בוגרים מוצלחים. 

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה