ראיון עם נתנאל 

נתנאל רק בן 13 וכבר מפלס את דרכו לעבודה בתעשיית ההייטק

מה אתה הספקת לעשות עד גיל 13? הכירו את נתנאל בן 13 מקריית ביאליק שבגילו הצעיר כבר פוקד את ספסל הלימודים במכללת האקריו כסטודנט מן המניין בקורס ניהול רשתות ואבטחת מידע בקמפוס חיפה.
הדרך של נתנאל הייתה ועודנה רצופה מכשולים ומהמורות, כשהיה בגיל חודש אומץ עי שמעון, גמלאי שעבד כל חייו ברשות הדואר והוא ומשפחתו משמשים לו כמשפחת אומנה ואפוטרופסיים ועושים ימים כלילות על מנת להגשים את כל מבוקשו ויעודו בחיים.

למרות כל זאת נתנאל לא נותן לרקע הקשה ממנו הוא מגיע לעצור אותו. הנער שכבר אובחן כמחונן, ממשיך להגיע מדי בוקר לבית הספר כתלמיד מן המניין, כשפעמיים בשבוע בזמן ששאר החברים הולכים לחוגים, נתנאל מקדיש את זמנו ללימודים המקצועיים ב-האקריו.

נתנאל הוא דובר אנגלית ברמת שפת אם ובעל ידע מדהים לגילו בכל תחום המחשבים. הוא מתחבר לעולם ההאקינג, חובב מערכות כגון לינוקס ותכנות פייתון, שולט במושגי יסוד בניהול רשתות ולהנאתו, מרכיב רובוטים ומתעניין בגאדג'טים למיניהם.
כילד אשר אובחן כמחונן נתנאל הרגיש שחטיבת הביניים לא מספיקה לו ושהוא משועמם מהחומר הנלמד. חיבתו של נתנאל למחשבים לא השאירה מקום לספק באיזה תחום הוא ירצה להרחיב את לימודיו מחוץ לשעות בית הספר והגיע להאקריו קמפוס חיפה.

לאחר ניסיונות מול חברות רבות קיבלנו הזמנה מיוחדת מ- IBM ישראל לבקר בשבוע המהנדס אותו הם ערכו בחודש מרץ. השבוע נוצר מתוך מגמה עולמית של IBM, המעוניינת לפתח דור עתיד של עובדים המעוניינים להשתלב בעולם ההייטק.
נתנאל הגיע ליום המיוחד במעבדת המחקר של IBM ישראל בחיפה, מלווה באביו שמעון, במהלך היום ישב נתנאל בחדר הרצאות מלא בתלמידים אשר נמצאים 2-3 כיתות מעליו והאזין למגוון ההרצאות בסגנון TED שנערכו במקום.

נתנאל זכה גם לשחק עם הרובוט המיוחד שהוצג ברחבת IBM, התלהב מהביקור ויצא ממנו מלא במוטיבציה לחזור יום אחד למקום אבל הפעם - כעובד מן המניין.

ישבנו עם נתנאל לשיחה אחד על אחד להכיר אותו ולשמוע קצת מה הוא חושב

איך התחלת עם כל תחום המחשבים?

הכל התחיל דרך האינטרנט, הסתכלתי על עולם שלם של אינטרנט וראיתי דבר שאפשר לשפר ואפשר ללמוד אותו אז החלטתי שאת זה אני רוצה לעשות, ביום שבו קיבלתי מחשב חזרתי הביתה, הייתי בכיתה ב', אני זוכר את אבא שלי (שמעון) מחכה לי עם דיסק מקורי של ווינדוס 7, הכנסתי את הדיסק והתחלתי את ההתקנה בעצמי.

למה דווקא ניהול רשתות ואבטחת מידע?

כי צריך את זה, כי זה יכול להקפיץ אותי למקומות גבוהים. יש ביקוש נורא גדול וכל הזמן יוצאות טכנולוגיות חדשות וצריך להגן עליהן.

מה אתה רוצה להשיג בהמשך?

אני רוצה להגיע לעבוד במקום טוב.

ספר לנו על חווית הלמידה עם חבר'ה שהרבה יותר מבוגרים ממך

אני יכול לומר שעל המפגש הראשון זכיתי במלא חברים חדשים, תמכו ועזרו לי במה שאני צריך, מדהים שאני נמצא במקום עם אנשים שלא בחתך הגיל שלי ולהרגיש חלק מהם. יש לי בכיתה גם ילד בן 16 ואנחנו מסתדרים מצוין.

איך אתה מסתדר עם המרצים?

המרצים תומכים, עוזרים, בכל דבר אני יכול לפנות אליהם, אני לומד עם אלי דרור המרצה לניהול רשתות ואבטחת מידע ויחד איתו אני מרגיש שאני מצליח בלימודים.

מה השאיפות בלימודים בעתיד

מקווה לקבל את כל ההסמכות שאני יכול, רוצה ללמוד עוד, אני אוהב לינוקס אז אני רוצה להרחיב את האופקים שלי בתחום הזה.

מה אתה אוהב לעשות חוץ ממחשבים?

אני אהב לצייר, מתעסק בפוטושופ, עורך סרטונים קצרים פה ושם וזהו, איכשהו הכל מתקשר למחשבים.

הסיפור של נתנאל מכיל בתוכו השראה גדולה ומסר שהכל אפשרי בעזרת התמדה, רצון ובעיקר תשוקה להצליח.

גם אם לפעמים הדרך נראית קשה ולא אפשרית אפשר להסתכל על נתנאל כדוגמא לסיפור הצלחה והשתלבות כשאר התנאים קשים והדרך מסורבלת.

לנתנאל נותרו עוד מספר חודשים עד לסיום הלימודים, אבל אנחנו בהאקריו בטוחים שכשיגמרו השיעורים ונתנאל יקבל את ההסמכות אשר הוא רוצה וצריך אנחנו נשמע עליו בהקשר לדברים גדולים.

נתנאל, מאיתנו בקמפוס חיפה ובהאקריו בכלל - גאים בך מאד! בהצלחה בהמשך הדרך!

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה