ידידו הטוב ביותר של מעצב גרפי הוא המחשב ולכן יש חשיבות עצומה לכך שהעוסקים בתחום יבחרו במחשב המתאים והמדויק לצרכים שלהם. זאת משום שיצירתיות, דמיון ומעוף שהן התכונות הדומיננטיות של מעצבים זקוקים לסביבת עבודה תומכת עבורו.

אז אם אתם מתלבטים איזה מחשב לרכוש הנה כמה פרמטרים שחשוב שתדעו ושיוכלו לעשות לכם סדר.

הפרמטרים עליהם כדאי למעצב גרפי להתבסס בבחירת מחשב:

בחירת מעבד:

הפרמטר החשוב ביותר ללא ספק הוא בחירת המעבד. המעבד בעצם הוא 'סוס העבודה' שאחראי על עיבוד הנתונים הגרפיים. כדי שהתוכנות 'הכבדות' שבהן עושים שימוש בעיצוב גרפי יעבדו חשוב לבחור מעבד חזק.

זיכרון RAM:

עבודה בין מספר משימות במקביל היא 'הלחם והחמאה' עבור גרפיקאים. ככל שהזיכרון גדול יותר כך הוא יביא לביצועים טובים יותר ובעיקר מהירים יותר. כיום למעצבים גרפיים מומלץ לבחור זיכרון של 32 ג'יגה בייט. הזיכרון הפנימי חשוב במיוחד משום שכך אין צורך בגישה לדיסק הקשיח ומשאבי המערכת העמוקה.

גודל מסך:

מעצבים גרפיים צריכים לתת תשומת לב מרובה לפרטים קטנים ולכן ברור שגודל המסך הוא פרמטר משמעותי בבחירת מחשב נייד. לכן רצוי לבחור מסך גדול שמאפשר להבחין בפרטים הקטנים אך לא גדול מדי ביחס למיקום שבו המעצב יושב.
אם מדובר במחשב נייד אז לפחות 15 אינץ', אם מדובר במחשב נייח אז אפשר ליהנות אפילו מ-24 אינץ'.כונן SSD: כונן SSD מאפשר אחסון מידע בכל מיני דרכים, כאשר המטרה שלו היא לשמש כתחליף לכונן קשיח. היתרונות של בחירה בכונן SSD הוא בכך שהוא מהיר יותר, צורך פחות חשמל ובעל משקל קטן יותר.

כרטיס מסך:

בדרך כלל כרטיס מסך נחשב לפרמטר 'אנדרייטד' בבחירת מחשב. למרות זאת כרטיס מסך טוב הוא פיצ'ר משמעותי בבחירת כל מחשב לעיצוב. הכרטיס מציג את הגרפיקה בזמן עבודה ובזמן עיבוד. לכן חשוב להצטייד בכרטיס הכולל רזולוציה גבוהה וזיכרון פנימי גבוה.

מחשב נייח או נייד:

אין תשובה מוחלטת לשאלה האם למעצבים גרפיים עדיף לעשות שימוש במחשב נייד או נייח. מצד אחד מחשב נייח הוא בדרך כלל בעל יכולות חזקות יותר, מודולרי וגמיש יותר. הבעיה העיקרית איתו... ובכן, הוא לא נייד ולכן אי אפשר לצאת איתו מהבית, להציג תוכניות ללקוחות מחוץ לבית וכן הלאה. רוב המעצבים הגרפיים כמו רוב בעלי המחשבים ככלל עושים שימוש במחשב נייד.

מחשב PC או MAC:

כיום רוב המעצבים הגרפיים מעדיפים לעשות שימוש במחשבי PC בעיקר בגלל שהעלות שלהם זולה באלפי שקלים ממחשבי MAC. בעוד מחשבי PC יעלו לכם בין 4,000 ל-6,000 ש"ח, המחיר של מחשבי MAC הוא למעלה מ-8,000 ש"ח לא כולל כל מיני פיצ'רים שאפל דורשת לקנות בנפרד. מצד שני, מחשבי MAC עדיין כנראה מתאימים יותר למי שרוצה להשקיע במחשב לחמש-שש שנים קדימה ומעוניין לעשות שימוש בצורה מאסיבית בממשק הטכני שלהם.

לסיכום

אז אחרי שקיבלתם מאיתנו את הכלים לבחירה חכמה ומושכלת יותר לבחירת מחשב 'שתפור' לצרכים שלכם כמעצבים גרפיים, כל מה שנשאר הוא לאחל לכם בהצלחה!

לפרטים המלאים על קורס עיצוב גרפי, לחצו כאן >>

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה