לא מעטות הן הפעמים בהן אנחנו רוכשים מוצר כלשהו דרך אתר אינטרנט של חברה מסוימת, ומפקידים בידיה חלק מפרטינו החשובים ביותר, כמו שמנו, תעודת הזהות שלנו, הכתובת בה אנו מתגוררים ומספר כרטיס האשראי שלנו. אך למרות הצורך שלנו במוצר זה באותו הרגע, ולמרות שאנחנו משתפים את החברה במידע זה, תמיד עולה בנו החשש שמא מידע זה יזלוג ויגיע לידיים הלא נכונות.

חשיבותה של אבטחת מידע לארגונים וחברות

אבל כמה שאנחנו חוששים שהמידע הזה ימצא דרכו לגורם עוין, על אחת כמה וכמה החברות הללו, אלה שלהן אנו משלמים במיטב כספנו ומעניקים להם הרשאה לקחת סכום מסוים מחשבון הבנק שלנו, חוששות עוד יותר. הרי ברגע שהמידע אותו אנחנו מפקידים בידיהם יזלוג החוצה ואנחנו נדע על כך, סביר להניח שזו תהיה הפעם האחרונה שאנחנו, מקורבינו וכל מי ששמע על הסיפור, ירכוש דבר כלשהו מהחברה הזאת, או בכלל יבוא איתה במגע. לכן, אבטחת מידע לארגונים וחברות הינו דבר עילאי אותו כל חברה צריכה לשים לעצמה. ברגע שארגון או חברה מקימים מעין חומת מגן בדמות אבטחת המידע על החומר והנתונים שמגיעים אליה, הלקוחות יכולים לדעת שיש להם על מי לסמוך, ואין מניעה לעבוד עם החברה הזאת פעם נוספת בעתיד. למידע נוסף - קורס אבטחת מידע של HackerU.

יתרון תחרותי באמצעות גניבת מידע

כמובן שלא רק פרטים של לקוחות אלו הם דברים שעשויים לזלוג ולהגיע לידיים הלא נכונות. גם חומרים מסווגים של החברה עצמה, חומרים אותם היא מתעדת במחשב, יכולים להגיע לגורמים עוינים שיכולים להיות אף מתחרים תחת אותה קטגוריה בה עוסקת החברה, ולמעשה ברגע שהחומרים הללו מגיעים אל החברה המתחרה, היא מקבלת יתרון תחרותי שיאפשר לה לבסס את מעמדה ולהפוך לחברה המובילה מבין שתיהן. הסיבות הללו הן שדוחפות יותר ויותר מקומות לשכור חברה שמספקת אבטחת מידע לארגונים וחברות, על מנת שיהיה מי שיגן עליהם מפני הגעה אפשרית של החומר המסווג למקום לשם הוא לא היה אמור להגיע.

איזה שירות מספקות חברות אבטחת המידע

חברות אבטחת המידע הללו מספקות את השירות בדרכים שונות. הצד היותר מוכר הוא הצד האלקטרוני, אם תרצו הצד המופשט, הצד בו היא דואגת לספק מענה ממוחשב לכל בעיה שכזו.שירות זה ייעשה באמצעות תוכנות אנטי וירוס אשר יותקנו על המחשבים ויקשו על גורמים עוינים לעקוף אותן ולחדור אל המחשבים הללו, כשאפשרות אחרת היא באמצעות ססמאות, אותן היא תדאג לשנות באופן תדיר תוך הקפדה שלכל מחשב תהיה ססמא שונה. צד אחר הוא הצד האנושי, צד מוחשי, בו השירות אותו מספקת חברת אבטחת המידע  הינו באמצעות גורם אנושי, שדואג מסביב לשעון כי לא תהיה כל כניסה לא רצויה אל משרדי הארגון, ובכך למעשה מונעת אפשרות של חדירה פיזית והגעה אל המחשבים שלא דרך הרשת.
לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה