יותר ויותר צעירים בוחרים להתמחות במקצועות הקשורים למחשב ובין היתר – לאלה הקשורים לתחום העיצוב. לימודי גרפיקה הפכו לפופולאריים לאחרונה, ולא בכדי. הם מושכים אליהם המונים שעולם האמנות והעיצוב מדבר אליהם. בעידן שבו הוויז'ואל תופס תפקיד חשוב ומרכזי, משמשים האלמנטים העיצוביים והגרפיים כדרכים לקדם ולהעביר מסרים פרסומיים ואחרים. ניתן להעבירם באמצעות תוכנות עיצוב חדשניות, כאלו המהוות כלי מקצועי מרכזי העומד לרשותו של המעצב. אם בעבר הוצעה רק אפשרות אחת – לימודי הגרפיקה, הרי שכיום מוצעים גם לימודי גרפיקה ממוחשבת, המתבססים על פתרונות טכנולוגיים מתקדמים.

מה מציעים לימודי גרפיקה ממוחשבת?

במסגרת קורס עיצוב גרפי ממוחשב נחשפים הסטודנטים לתחום הגרפיקה מהיבטיו השונים, תוך שימוש בתוכנות גרפיות שונות. הלימודים עוזרים בפיתוח מיומנויות עיצוביות וטכנולוגיות חשובות הדרושות למעצב הגרפי במהלך עבודתו. בנוסף, מספקים לסטודנטים ידע נרחב הקשור לעולם האמנות. קורס גרפיקה ממוחשבת מתבסס על תחום לימודי במדעי המחשב, המציג את העולם הוויזואלי בצורה דיגיטלית באמצעות שימוש בתכנים חזותיים מסוגים שונים, לרבות דו ותלת ממד. התוכנות שבהן משתמש המעצב הגרפי מאפשרות לו לבטא את היצירתיות שלו באינספור דרכים וכמעט ללא הגבלה. חלק מהתוכנות נחשבות למורכבות מאוד ומציעות כלים רבים החשובים למעצב וחלק בסיסיות ופשוטות יותר ללימוד.

גרפיקה שאיננה ממוחשבת – יש דבר כזה?

לימוד עיצוב הוא תחום לימודי מבוקש, כאמור, ובעיקר לימודי גרפיקה. תחום הגרפיקה עבר לא מעט שינויים לאורך ההיסטוריה ובמיוחד בשני העשורים האחרונים. זה אמנם נראה לנו היום כהיסטוריה עתיקה, אך עד לפני לא הרבה שנים ביצעו המעצבים הגרפיים את עבודתם באופן ידני ולא נעזרו באלמנטים אחרים. עם התפתחות הטכנולוגיה והתוכנות הגרפיות השונות, חל מעבר מהגרפיקה הידנית לעיצוב הממוחשב, שהקל באופן משמעותי את עבודתו של המעצב והפך אותה למיוחדת, מושקעת ויצירתית הרבה יותר. העיצוב הידני עצמו היה מוגבל מאוד ועבודות גרפיקה בתלת ממד כמעט לא התאפשרו. גם האנימציה הממוחשבת שלוקחת בכך חלק לא הייתה קיימת ומעצבים נאלצו לחפש אחר פתרונות אחרים, פשוטים יחסית, כדי להביע את רעיונותיהם היצירתיים.

היתרונות שבגרפיקה הממוחשבת

התפתחותו של התחום איננו עוצר לרגע וגם כיום נחשפים העוסקים בו לחידושים ולפיתוחים ממוחשבים שונים העומדים לרשותם במהלך עבודתם. קורס גרפיקה ממוחשבת, במסגרת לימודי גרפיקה, מאפשר למשתתפים בו ללמוד מניפולציות וגם להתנסות בסימולציות כדי לחקות את התנהגותם של אובייקטים שונים ולהמחיש אותם באופן קצת אחר. הקורס מלמד את הסטודנטים להביא לידי ביטוי את הוויז'ואל ולנצל את כלל הכלים הטכנולוגיים שמציעות תוכנות הגרפיקה השונות. בוגרי הקורס יכולים להשתלב בשוק העבודה בזכות הידע והכלים הרבים שרכשו ולהביא לידי ביטוי את החוש האמנותי שלהם. הגרפיקה הממוחשבת יכולה להופיע באתרי אינטרנט וגם בקולנוע ובטלוויזיה, בין היתר. המעצב יכול לבצע את עבודותיו במסגרות רבות ומגוונות ולהוציא לפועל את כל אשר למד.
לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה