תמיד ראיתם את העולם בעיניים אחרות, ראיתם צורות וצבעים המרכיבים את העולם הרבגוני. כך מרבית המעצבים הגרפיים רואים דף חלק: פוטנציאל עצום ליצירה. עיצוב גרפי הוא תחום המשלב יצירתיות עם יכולת דיוק והבנה אסתטית.

מעצבים גרפיים משמשים כיום הן בתעשיית הדפוס המסורתית (עיצוב מגזינים, כרטיסי ביקור, פליירים ועוד שלל חומרי פרסום) והן בתעשיית האינטרנט וחוויית המשתמש (עיצוב תוכנות, אפליקציות ואתרי אינטרנט). אז כיצד נכנסים לתחום המרתק הזה?

לימודי עיצוב גרפי – להחליף מכחול בעכבר

לימודי עיצוב גרפי מאפשרים ליצור אתרי אינטרנט ומגוון רחב של חומרים פרסומיים באמצעות תוכנות גרפיות המאפשרות, שכבה אחר שכבה, לשלב תמונות וטקסטים ואפילו לצייר דמויות ואנימציות מאפס. תוכנות כמו פוטושופ (התוכנה המוכרת של אדובי שמסייעת, בין השאר, בריטוש תמונות של דוגמניות בתעשיית האופנה) ותוכנות נוספות, הן כלי העבודה שמומחי עיצוב גרפי עושים בהם שימוש במהלך היום.

האם קשה ללמוד את התוכנות הללו?

לימוד פוטושופ בסיסי אינו מסובך. התוכנה כוללת ארגז כלים מוכן מראש, כאשר בקורס הנלמד עוברים כלי אחר כלי ולומדים לנצל את יכולותיו. לימודי גרפיקה ממוחשבת כוללים לעתים גם תוכנות ציור מיוחדות שדורשות יכולת איור בסיסית ואם אתם מצטיינים בציור עם עיפרון על נייר – תוכלו להיות מעצבים גרפיים ברמה גבוהה ולשמש גם בתעשיות כמו אופנה, איור קומיקס ואף ביצירת מודלים מורכבים יותר.

האם יש דרישה למעצבים גרפיים?

אכן כן, קיימת דרישה עצומה למעצבים גרפיים בארץ ובעולם. למעשה, ככל שעידן האינטרנט נכנס לכל בית, גם תחום העיצוב הלך והתפתח. היום ניתן למצוא עבודה במגוון חברות העוסקות בבניית אתרים, בבתי דפוס ואף במשרדי פרסום. קורס עיצוב גרפי מאפשר לבנות תיק עבודות מקיף המתאים לכל תעשיי, ולמצוא עבודה ממש עם סיום הקורס, כאשר חברות רבות "חוטפות" את בוגרי הקורסים כבר עם סיום לימודי עיצוב.

האם יש מגבלת גיל לתחום זה?

לא. לתחום העיצוב הגרפי יתרון גדול. כיוון שהעבודה היא בישיבה מול מחשב לאורך היום, היא מתאימה לכל הגילאים. ניתן למצוא בתחום זה צעירים שזה עתה סיימו צבא, העובדים לצד מומחי עיצוב גרפי בני שישים ושבעים. לעיצוב גרפי יתרון נוסף: מעצם העובדה שהוא אינו מצריך תנועה רבה, גם נכים או מוגבלים בהליכה ואף לקויי שמיעה יכולים להצליח בו לא פחות מאנשים ללא נכות או מוגבלות. התחום פתוח לכולם ומצריך מספר חודשי לימוד, כמו גם סבלנות ואימון חוזרים ונשנים – עד ליצירת תיק עבודות אטרקטיבי המסייע בכניסה לתחום.

לסיכום, עיצוב גרפי נחשב היום לאחד התחומים המבוקשים הן בתעשיית ההייטק, הן בעולם הפרסום והן בבתי הדפוס השונים. לימודי עיצוב גרפי מתאימים לכל גיל וגם בעלי ידע בסיסי בתפעול מחשב יכולים להיכנס לתחום וללמוד אותו מאפס. לבעלי כישרון ציור יש יתרון נוסף בתחום, במיוחד בתחום של איור ממוחשב, אך עם זאת לא נדרשת כל יכולת ציור במרבית המשרות הפתוחות לבוגרי לימודי עיצוב וגרפיקה ממוחשבת.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה