עולם ההייטק נחשב לאחד מהעולמות המרתקים ביותר, מאלה שרשמו את ההתפתחות והצמיחה הכי מרשימים במשק בעשורים האחרונים. הדבר נכון בצורה חד משמעית לישראל, אומה של פארקי הייטק רבים וחברות הייטק כחול על שפת הים.
קיים ביקוש אדיר לאנשי מחשבים איכותיים להשתלבות בענפי ההייטק המגוונים, אך אין הדבר רומז ולו לרגע על ירידה באיכות האנשים.

ביקוש גבוה זה טוב, אך הרמה הגבוהה בהחלט נדרשת ועמה סט של יכולות וכישורים אותן צריך המועמד לתפקיד כלשהו בהייטק להכיל, לאמץ או ללמוד, כמובן בהתאם לאותו תפקיד ספציפי אליו הוא מנסה להתקבל. אחת היכולות הללו היא שליטה בשפה האנגלית. הייטק והשפה האנגלית הולכים יד ביד. על כך נדון במאמר זה - מידת ההצלחה בהייטק בהכרח תלויה בידיעת השפה האנגלית.

למה אנגלית כה חשובה בהייטק

המחשב אינו המצאה ישראלית, זאת כולם יודעים. על אף שקיימים ממשקים ומערכות הפעלה עם גרסאות בעברית, השפה האנגלית שולטת ללא עוררין בכל הקשור למחשבים - בין אם בשפות התכנות, בספרות המקצועית בתחום, ברוב התוכנות והמערכות השונות וכיוצא בזה. מי ששואף להיות מתכנת מוכרח לדעת אנגלית ברמה טובה עד מעולה והדבר נכון גם לגבי רוב מקצועות ההייטק, לא רק מקצוע התכנות.

עולם האינטרנט הפך את כדור הארץ לכפר גלובאלי אחד, קטן ונגיש לכולם. בעולם ההייטק ניתן לראות זאת למשל בתחומי התכנות. קהילות מתכנתים מכל העולם דנים ומדסקסים ברמה יומיומית, פותרים סוגיות יחדיו, מחליפים חוויות וסודות מהמקצוע ואפילו מפתחים יחד קודים ושפות תכנות. והשפה בה הכל מתנהל מהי? ניחשתם נכון – אנגלית.

צור לעצמך את היתרון התחרותי של ידיעת האנגלית ותרוויח

כאמור, לא רק מתכנתים בעולם ההייטק נדרשים לדעת אנגלית ברמה גבוהה. מנהלי שיווק באינטרנט, מפרסמים בדיגיטל, מקדמי אתרים, בוני אתרים, מפתחי אפליקציות ועוד, כולם צריכים את השפה האנגלית בכדי להתקדם ולהיות תמיד בעניינים. חברות וארגונים מקיימים יחסים רבים עם גורמים בחול, וזאת בשל הקלות היחסית של זה בזכות האינטרנט והשפה בה הכל מתנהל היא השפה הבינלאומית השולטת - אנגלית.

כל אדם המעוניין להשתלב בעולם ההייטק, במקצועות התכנות ואחרים, מומלץ בחום שישלוט בשפה האנגלית. הדבר נדרש להצלחה ואין להמעיט בערך הזה! מי שלא בורך בידע בשפות, בשפת אם אנגלית, או במגורים מספר שנים במדינה אנגלוסקסית, כדאי להירשם לקורסים ולתכניות לימוד מקיפות באנגלית, לקרוא תכנים רבים באנגלית, אפילו ספרים שיכולים לשפר את הרמה, וכל דבר שיכול לסייע.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה