חשיבות השפה האנגלית בעולם הטכנולוגי הגלובלי שלנו היום

העת הנוכחית מאופיינת בהשתלטות של הטכנולוגיה על שלל תחומי vחיים. אף על פי שיש מי שמגדירים טכנולוגיה כשפה לכל דבר ועניין, עדיין יש בה מקום של כבוד לשפות הכתיבה והדיבור הרשמיות הידועות כיום, ובראשן, כמובן – אנגלית. לשפה האנגלית יש חשיבות מכרעת בעולם התכנות הגלובלי ובעולם המחשבים בכלל, ומכאן שברור מדוע ידיעה שלה היא הכרחית.

נקודת המוצא: האנגלית נמצאת בכל מקום

גלישה קצרה באינטרנט, או שימוש במחשב כמכלול, מגלים לעינינו מיד את המקום המרכזי שהשפה האנגלית תופסת בעולמות אלה. רוב הטכנולוגיות בהן נעשה כיום שימוש מבוססות על האנגלית: בין אם באתרי אינטרנט בכל תחום אפשרי, בתפריטים של תוכנות או משחקים וכיוצא באלה.
בעולם התכנות ובעולם האקדמי הטכנולוגי ישנו שימוש מאסיבי בשפה האנגלית, בדרך כלל בשפה גבוהה שמחייבת את הקוראים להכיר היטב את רזי השפה האנגלית. מי שפונה ללימודים במוסדות להשכלה גבוהה יהיה חייב להתמודד עם מאמרים מורכבים ולרוב גם ארוכים באנגלית, בלי קשר לתחום הלימוד שלו.

על פי ההערכות, המגמה הזו של שימוש מאסיבי באנגלית בעולם המחשבים לא תשתנה בשנים הקרובות, כשהדעה הרווחת היא שנוכחותה אף עשויה להתגבר. חלק ניכר מהתוכנות בהן נעזרים ומהאתרים שגולשים בהם הם אמנם בעברית, אבל זהו אחוז קטן מאד מכלל המידע הקיים באינטרנט ובעולם המחשוב. בחלק הארי של המקרים המידע יהיה זמין באנגלית כברירת מחדל, כשידיעת השפה תשפר את ההתנהלות באינטרנט: כך, לדוגמא, אתרי קניות מחול שרוב הישראלים רוכשים דרכם אחת למספר חודשים לפחות, ממשקי פיתוח או תכנות בהם לא ניתן בדרך כלל להחליף את שפת התכנות וכן הלאה.

הפתרון המתבקש: לימוד אנגלית

במצב הדברים הנוכחי ברור מדוע לימוד של השפה האנגלית יכול לסייע מאד להתנהלות של היחיד בעולם הטכנולוגי והדיגיטלי שמאפיין את המאה ה-21. יש שטוענים שהחשיפה המוגברת לאינטרנט עשויה לשפר את מצבם של אלה שמשתמשים במערכות הטכנולוגיות. שימוש ניכר בשפה האנגלית יאפשר ללמוד מילים חדשות, בצורה מודעת או בלתי מודעת.
לפעמים יהיו אלו מילים כלליות שיוכלו לשמש את האדם בנסיבות שונות, ולפעמים מילים שהשימוש בהן הוא בעיקר בזירה המקוונת – בשני המקרים ההיכרות עם השפה חשובה מאד. זו הסיבה לכך שרבים ימליצו לצפות בסרטי קולנוע ובסדרות בשפת המקור, אפילו ללא כתוביות בעברית, ולקרוא ספרים באנגלית מדי פעם.

עם כל הכבוד ללמידה העצמית, לא תמיד היא מספיקה. אנגלית (ושפה זרה כמכלול) היא משאב אותו צריך לפתח תמיד, בעיקר במקרה של ישראלים שזו אינה שפת האם שלהם. בנוסף, הביטויים של האנגלית בעולם האינטרנט דינמיים, ועשויים להשתנות עם הזמן.
ניתן לפנות למורים פרטיים בכל שלב בחיים, להצטרף לקורסים לאנגלית או אפילו להיעזר במילונים, שזמינים בצורת ספר מוחשי אבל גם באינטרנט. רק לימוד של האנגלית בכל שלב בחיים יאפשר לכם להסתדר בצורה טובה יותר עם העולם הטכנולוגי, שכידוע גדל ומשתנה כל העת.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה