הדרך לתעשיית ההייטק עוברת דרך הכשרה מקצועית? מחקר פנימי שנערך בהאקריו מעלה כי זו אכן המציאות. בשנה האחרונה חל זינוק יוצא דופן בביקוש להכשרות מקצועיות בתעשיית ההייטק במגוון רחב של תחומים.

בשנת 2022 חלה עלייה של 30% בביקוש להכשרות מקצועיות בתעשייה

המחקר המבוסס על חיפוש מילות מפתח בגוגל מציג כמה נתונים יוצאי דופן. הביקוש להכשרות מקצועיות בהייטק עלה ב-30% בשנה האחרונה, בעוד הביקוש ללימודים באוניברסיטה מדשדש במקום (עלייה של 2.5% בלבד).

בנוסף, הזינוק בביקוש להכשרות מקצועיות אינה רק בתחומים כמו שיווק דיגיטלי ועיצוב גרפי אלא גם בתחומי ה-"ליבה" של התעשייה כמו תכנות, סייבר ודאטה-אנליסט. המחקר העלה כי כאשר בוחנים את השינוי בביקוש להכשרות מקצועיות של שנת 2022 בהשוואה לשנת 2019, הרי שהביקוש גדל במאות אחוזים. כך למשל בתחום הסייבר גדל הביקוש ב-500% לעומת שנת 2019.

דור ה-Z ממהר להייטק

נתונים אלה מחזקים את הטענה כי בוגרי דור ה-Z מבינים כי תואר ראשון באוניברסיטה לא מעניק להם שום ערובה לקריירה בטוחה בהייטק. מחקרים שנערכו בעבר העלו כי מרבית הסטודנטים הפונים להכשרות מקצועיות עושים זאת כחלופה ללימודים באוניברסיטה ורק מיעוטם עושים זאת לאחר לימודים לתואר ראשון.

בחור צעיר מדור הZ יושב על פוף כתום ולומד קורסים של האקריו להשתלבות בתעשיית ההייטק

הראיון של חני שלום, סמנכלי"ת השיווק של האקריו בגל"צ:

בראיון לתוכנית הכלכלית "החיים עצמם" המשודרת בגל"צ דיברה חני שלום, סמנכ"לית השיווק בהאקריו על המשמעות של מחקר זה. "כיום ניתן ללמוד את כל מקצועות ההייטק במסגרת הכשרות מקצועיות ופרקטיות בתוך חודשים ספורים. אותם צעירים רוצים להשתלב בתעשייה הרווחית של ההייטק כמה שיותר מהר ולא ללמוד תארים שפעמים רבות מתמקדים בתיאוריה ולא בהכרח בצרכים של שוק העבודה".

"הביקוש מעיד כמובן גם על הנכונות של יותר ויותר חברות להעסיק בוגרי הכשרות מקצועיות. כך ב-HackerU אנחנו עובדים עם למעלה מ-2500 חברות בתעשייה שמשלבות את הבוגרים שלנו אצלן. מדובר בחברות הגדולות ביותר כמו: בנק הפועלים, Check Point ו-WIX ועוד.
הסיבה לכך היא שבעוד שאת בוגרי האוניברסיטאות צריך להכשיר באופן ספציפי לתפקיד בחברה, בוגרי ההכשרות המקצועיות מגיעים עם ידע פרקטי ויכולים להשתלב בתוך זמן הרבה יותר קצר. זה נובע בראש ובראשונה מהאופי של קורסי ההכשרה שמתעדכנים על בסיס קבוע בכל שנה".

מתעניינים בקורסים מתעשיית ההייטק? השאירו פרטים בטופס ונחזור אליכם >>

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה