שיחה צפופה עם גיל עדני, מייסד, HackerU יו"ר ומנכ"ל קבוצת ThriveDX

ב-20 השנים האחרונות הפכה HackerU לחברה המובילה בישראל בתחום הכשרת עובדים והשמתם בתעשיית ההייטק. כדי להבין איך הופכים חזון למציאות ואילו עוד התפתחויות צפויות בתעשייה בשנים הקרובות, ישבנו לשיחה צפופה עם גיל עדני, מייסד HackerU ומנכ״ל ThriveDX העולמית.

שלום גיל! איזה כיף לפגוש אותך. ברשותך בוא נתחיל ממש מההתחלה: איך הגעת לתחום הטכנולוגיה ומה דמיינת בראש כשהקמת את HackerU?

"ההתעניינות שלי בטכנולוגיה התחילה כבר בגיל 15. למדתי בתיכון 7 יחידות במחשבים והתחום הטכנולוגי עניין אותי מאוד. בהמשך, בחרתי להתגייס ליחידה טכנולוגית בחיל מודיעין. במהלך השירות הצבאי נחשפתי לטכנולוגיות מתקדמות והבנתי שזה העתיד.

"אחרי הצבא הלכתי ללמוד משפטים וראיית חשבון באוניברסיטת תל אביב, אבל די מהר הבנתי שאני בעצם רוצה לעבוד בהייטק. קיבלתי את ההחלטה ב-1996, בזמן שהתחיל ביקוש גדול לעובדים. עם כניסתי לעולם ההייטק האמנתי שניתן להכשיר אנשים ללא רקע להיות עובדים מעולים בהייטק. בנקודה הזו הבנתי שהשתלבות בתעשייה היא משימה משמעותית וחשובה שיכולה לשנות את החיים של אנשים רבים – וכך קמה HackerU".

האם חשבת ש-HackerU תפעל גם מחוץ לישראל? ספר לנו קצת על הפעילות הבינלאומית של הקבוצה.

"שוק ההייטק הוא בהגדרה בינלאומי בגלל שהטכנולוגיה והדרישות לעובדים מיומנים קיימות בכל מקום בעולם. בהתחלה הכשרנו עובדים עבור פרויקטים קצרים במדינות כמו סינגפור, הודו ואפריקה; לאחר שהצלחנו במקומות אלו פתחנו בשנת 2000 את הסניף הראשון שלנו בניו יורק ובהמשך גם בסן פרנסיסקו. התפוצצות בועת ההייטק בשנת 2002 אילצה אותנו להפסיק את הפעילות שלנו שם".

דיברנו על העבר, ברשותך נדבר קצת על ההווה. השקתם לאחרונה פרויקט בינלאומי בשם Cyber Talent Hub, ספר לנו קצת עליו ועל היתרונות שלו.

"כניסת קרן "NIGHT DRAGON" להשקעה בחברה פתחה לנו את האפשרות לעבוד עם החברות הגדולות בתחום הסייבר. ההשקעה שלהם בחברה העניקה ל- HackerU גישה להרבה לקוחות עסקיים בתחום הסייבר. כיום יש דרישה אדירה לעובדים בתחום, ואנחנו הבנו את הצורך הגדול של אותן חברות בעובדים חדשים ואת הקושי העיקרי שלהן בגיוס עובדים מתאימים. במקביל, הבנו שבתעשייה יש הרבה בוגרים מאוכלוסיות מוחלשות המתקשים למצוא עבודה. לכן החלטנו לחבר בין אותם בוגרים לאותן חברות ולהכשיר את הבוגרים לעבודה בחברות האלה.

החיבור הזה נעשה דרך המיזם החדש, אם עד היום בוגרים הוכשרו ואז הם היו צריכים להתחיל לחפש עבודה, כיום החברות פונות אלינו ישירות לצורך ההכשרה. אנחנו מכשירים את העובדים באופן ספציפי בהתאם לדרישות של אותן חברות. כך נחסך מאותן חברות השלב המתיש של חיפוש אחרי עובדים מתאימים, ומתאימים להן את העובדים כמו כפפה ליד.

שיתוף הפעולה הזה הוא בעל השלכות חיוביות – שילוב עובדים מאוכלוסיות מוחלשות ללא רקע קודם בהייטק מאפשר להן לשנות את מצבן הכלכלי ולעבור לעבוד בתעשייה מתקדמת ומתגמלת. למעשה, אנחנו נותנים להם חכות במקום דגים".

גיל עדני, מייסד האקריו
גיל עדני, מייסד HackerU ומנכ"ל חברת ThriveDX העולמית


תן לנו ספוילר קטן על 2023, האם יש שינויים או תוכניות גדולות על הפרק? 

"בשנה הקרובה אנחנו הולכים להשקיע משאבים בפיתוח הכשרות באנגליה ובאוסטרליה. כמו כן, בשנה זו אנחנו מתכננים להמשיך את ההתרחבות שלנו בשווקים הקיימים: ישראל, ארה"ב ופולין. בנוסף, נמשיך לחזק את פעילות ה-B2B דרך חברת ThriveDX Enterprise שלנו ולהתרחב לפעילות השמת בוגרים דרך מיזם Cyber Talent Hub".

ולסיכום, מה ה'אני מאמין' שלך?

"אני מאמין שהסיוע וההכוונה שאנו מעניקים לעשרות אלפי העובדים הנפלטים משוק העבודה הישן  והכשרתם מחדש לתעשיית ההייטק, במגוון רחב של תחומים, תורמים לא רק לטובתם האישית אלא לטובת תעשיית ההייטק כולה. תעשיית ההייטק מוגבלת ביכולות הצמיחה שלה, בעיקר בגלל מחסור גדול בכוח אדם. HackerU וחברות נוספות כמונו משפיעות לטובה על הקהילה ויוצרות עתיד טוב יותר עבורה, שהוא עתיד טוב יותר עבור כולם".

רוצים להשתלב בעולם ההייטק גם ללא ניסיון? לשיחה עם יועצי הלימודים שלנו לחצו כאן>>>

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה