כל אחד שואף לעצב קריירה שתהיה מחד מתגמלת כלכלית ומאידך מספקת ומעשירה מבחינה רוחנית. החיפוש אחר מקצוע שיתאים לנו ויבטא את כישורינו בצורה טובה ושיאפשר לנו להתקיים בכבוד, הוא לא תמיד קל ולעתים נדרשות שנים של עבודה קשה ולימודים עד למציאת המקצוע המתאים.

המאמר הבא מציע לכל מי שהוא בעל חשיבה יצירתית, מעוף ואהבה לאמנות לרכוש מקצוע מתגמל, מעניין ומספק. בעולם שבו אי וודאות כלכלית היא חלק בלתי נפרד מהחיים, רכישת מקצוע מתגמל אינה דבר של מה בכך, בייחוד אם הוא מאפשר לנו לבטא את היצירתיות והסקרנות שטמונה בנו.

מתגמל ומעשיר

תחום העיצוב מאפשר לשלב בין שני התחומים גם יחד ומביא לכל מי שמשתלב בו את האפשרות לפתח קריירה מתגמלת במיוחד, לצד מעוף וחשיבה יצירתית. תחום העיצוב שלא כמו תחומים אחרים תחום העיצוב הוא דינמי ומשתנה. הביקוש למעצבים גרפיים קיים תמיד ובעזרת מעט יצירתיות יכול כל מעצב גרפי להמציא את עצמו מחדש אחת לכמה שנים. עולם העיצוב ידע שינויים רבים בשנים האחרונות עם כניסתן של תוכנות המחשב המורכבות לסביבת העבודה, אך הביקוש למעצבים יצירתיים ומוכשרים אינו משתנה.

אפשרויות תעסוקה

בוגרי לימודי עיצב גרפי במכללות ובבתי ספר לעיצוב שמחזיקים בכל הידע הטכני ויודעים לעבוד עם התוכנות המורכבות יכולים להשתלב בשוק העבודה בין אם כשכירים ובין אם כעצמאים. בשל הביקוש הרב לאנשי מקצוע בתחום יכולים בוגרי בתי הספר למצוא את הנתיב במתאים להם בקלות רבה. כדי למצוא את מוסד הלימודים שיאפשר לכם לצאת לשוק העבודה כמעצבים חשוב לשים לב לכמה דגשים. בחירת מוסד הלימודים תכתיב במידה רבה את האופן שבו יתקבלו קורות החיים שלכם בשוק העבודה ומשום כך יש לבחור את מוסד הלימוד בתשומת לב רבה.

אוניברסיטה או מכללה?

שלא כמו תארים אחרים, בתחום העיצוב נראה שישנה עדיפות למכללות על פני אוניברסיטאות. מכללות שמות דגש רחב יותר על הפן המעשי ועל תרגול, דבר חשוב במיוחד כאשר מדברים על לימודי עיצוב גרפי. חשוב לשים לב שמוסד הלימוד מלמד את כל התוכנות החשובות בתחום באופן מעמיק ויסודי. מלבד התחום המעשי חשוב לשים לב ללימודים התיאורטיים בהקשר של פרסום, קידום מכירות, תולדות האמנות, תקשורת חזותית ועוד. סגל המרצים במכללות המבוילות כולל אנשים מתחום התקשורת, הפרסום, האמנות ועוד.

ביום שאחרי

בסיום הלימודים תצאו לשוק העבודה וכמעט תתבקשו להציג תמיד תיק עבודות. וודאו שמוסד הלימוד שלכם עוסק בכך ומסייע בבניית תיק העבודות תוך מתן יעוץ, הכוונה וביקורתשיעזרו לכם לבנות תיק שישווק אתכם בצורה הטובה ביותר, מה שיעזור לכם במציאת עבודה בסיום הלימודים. יתר על כן, בחרו תמיד מוסד לימודים מוכר, רצוי כזה שמוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה. מכללות חדשות עשויות להיראות מפתות במיוחד, אולם הניסיון של מוסדות הלימוד הוותיקים מביא לפתחן מרצים טובים וסגל הוראה מנוסה ומוכשר.

תכני הלימוד

בקשו לעיין בסילבוס לפני ההרשמה ונסו להיכנס לשיעורים במהלך שנת הלימודים ולהתרשם מהאווירה בקמפוס. קמפוס פועם ופעיל הוא כזה שבו מוצגות תערוכות, מתקיימים ימי עיון, סרטים ובכלל מורגשת בו אווירה של עשייה ויצירתיות, תוך חשיבה ביקורתית שמקדמת השכלה וידע. את כל אלה תוכלו לחוש רק אם תשוטטו בקמפוס במהלך שנת הלימודים. אין כל ספק שאם תשימו לבל לכל הפרטים הללו תגלו בסופו של דבר תחום מרתק ומעמיק שבו אתם יכולים לבטא את עצמכם בצורה טובה וגם להתפרנס בכבוד.

מציאת מקצוע לחיים אינה משימה קלה ולא אחת קורה שעיצוב הקריירה דורש דרך חתחתים לא פשוטה. עם זאת, ברגע שמצאתם את הדבר שמעניין אתכם, שום מכשול לא ימנע מכם להשיג אותו וכאן טמון המפתח להצלחה.

אודות הכותב: חנוך סולומוביץ מנהל מכללת סולו ללימודי עיצוב גרפי www.onlinegraphic.co.il מורה לעיצוב גרפי, מעביר שיעורי גרפיקה ממוחשבת וקורסים אחד על אחד אונליין עם תלמידיו.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה