העולם הולך לכיוון הדיגיטל וזונח את הדפוס שנחשב למסורבל ויקר. שליטה בתוכנות כמו פוטושופ ואילוסטרייטור היא דרישה מחייבת של חברות ההייטק ממעצבים גרפיים ועל כן יש חשיבות לקורס מקצועי מתאים בתחום

בעשורים הקודמים, מרבית המעצבים שלמדו קורס עיצוב גרפי עבדו בהוצאות לאור, עיתונות מודפסת וחברות פרסום שעסקו בעיקר בהדפסת מודעות ושלטי חוצות. בשנים האחרונות עברו יותר ויותר בוגרים של מסלולי קורס גרפיקה ממוחשבת אל תחום ההייטק הצומח והמתפתח.

מדובר בעיקר במעבר על רקע של תנאים כמו מימון ונגישות למידע. למה הכוונה? מרבית המידע הפך בשנים האחרונות לדיגיטלי. הטלפונים החכמים, הטאבלטים והמחשבים הניידים, תפסו את מקום הדפוס - עיתונות, ספרים ומודעות מודפסות.

מבחינת מימון – גם מרבית הקמפיינים המסחריים – שהמעצבים הם חלק מרכזי בהם בתור האחראים על האריזה הגרפית, מרבית הקמפיינים האלו עברו גם הם לדיגיטל. הארגונים הבינו שהם יכולים לחסוך את עלויות הדפוס הגבוהות ולהגיע לקהלים בלתי מוגבלים בעזרת עולם הדיגיטל, אשר זמין ונגיש לכל אחד מכל מקום ברחבי העולם.

קורס עיצוב גרפי – לשלוט בתוכנות הנדרשות

לכן, גם המעצבים הגרפיים של עולם הדיגיטל אינם דומים למעצבים שעבדו בדפוס ועברו קורס עיצוב גרפי בעבר. אם בתחום הדפוס המעצבים נדרשו לכל מיני יכולות שרטוט ועבדו קשה כדי למקם את התוצרים שלהם במידות וברוחב יריעה שיתאים לחומרים המודפסים, כיום הם עברו לעבוד בתוכנות מתקדמות.

מבחינת מסלולים של לימודי עיצוב גרפי, המוסדות השונים שואפים ליישר קו עם הדרישות בשוק העבודה שמכתיב עולם ההייטק. קורס גרפיקה ממוחשבת איכותי ועדכני יכשיר את הלומדים במספר דרכים:

  • התנסות בקמפיינים בפועל:הכנה לעולם האמיתי, שם נדרשים לקחת נושא מרמת גיבוש הרעיון ועד יצירתו בפועל, תוך התאמה למאפיינים של כל פלטפורמה – אפליקציות, אתרי אינטרנט וכדומה. בקמפיינים כאלו יהיה צורך לעמוד ב"דד ליין" להגשה.
  • גיבוש תיק עבודות:מאחר ובוגר של קורס עיצוב גרפי מבקש להתקבל לעבודה על סמך העבודות שהוא יודע לבצע, יש לגבש תיק כמה שיותר מגוון המציג את עבודותיו ומבליט את היתרונות והייחודיות שלו כמעצב.
  • לימודי פוטושופ:כפי שציינו, המעצבים כיום נדרשים בעיקר להיות מוסמכים בתוכנות המובילות והנדרשות בשוק. מרבית החברות בשוק העבודה המודרני עובדות עם תוכנת פוטושופ ומעצב איכותי נדרש לשליטה כמה שיותר גבוהה בה. זה אומר להכיר את התוספים לתוכנה, העדכונים, הגדלים, הפונטים ושאר המאפיינים את העבודה בפוטושופ.
  • קורס אילוסטרייטור:תוכנת אילוסטרייטור שמייצרת חברת אדובי היא עוד כלי עבודה מרכזי וחשוב בעבודתו של המעצב הגרפי. התוכנה מרכזת פונקציות ואפקטים רבים ליצירת עיצובים שונים עבור הפלטפורמות הדיגיטליות ומצריכה גם היא לימודים בקורס, להכרת כל המאפיינים והמרכיבים שלה ולשימוש מקצועי ויעיל בה.
לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה