חברות רבות וארגונים גילו כי מידע על לקוחותיהם הוא כלי חיוני לשיפור העסק והגדלת קהל הלקוחות שלו והחלו אוגרות מידע רב, אישי וציבורי הנוגע לעסק שלהם, אולם עד מהרה גילו כי כמות המידע סותמת את מרכז המחשוב של החברה, ולמעשה האיסוף מאבד מהאפקטיביות שלו והמטרה העיקרית שלשמה נאגר המידע מוחמצת. המצב החדש אילץ חברות וארגונים גדולים לחפש מאגרי אחסון חיצוניים המאפשרים גישה בלעדית לארגון אל המידע למרות היותו מרוכז במקום חיצוני וכך נוצרו שירותי הענן הנפוצים כל כך היום. למעשה בחינה של השוק מראה כי אין ולו חברה גדולה אחת שאיננה מספקת או מחזיקה שירותי ענן.
תעבורת המידע העצומה המתרחשת מדי יום מעל גבי רשת האינטרנט, איננה מאפשרת עוד קיום מרכז מחשבים פיזי הנמצא בשטח החברה, וכיום חוות שרתים גדולות הן המחסנים הגדולים של המידע בעידן הדיגיטלי.

 לדוד משה היתה חווה – ובחווה היה שרת:

אם עד לאמצע שנות התשעים יכלו חברות להסתפק במספר שרתים שמוקמו במשרדי החברה ולנטר את תעבורת המידע העסקי שלהם, הרי שכיום, בזמן בו כמעט כל פעולות השגרה של בני האדם מבוצעות ישירות מרשת האינטרנט כמו ניהול חשבון הבנק או תשלומי המס, ובזמן בו חברות מתחרות על מתן שירותים מקוונים ברמה הגבוהה ביותר, הכוללים תכני וידאו, סאונד וקבצים אחרים, הרי ששרתים מקומיים כבר לא יכולים לבצע את כמות העבודה הנדרשת, והארגונים זקוקים ליכולת עבודה מול שרתים וחברות המספקות את שירותי האחסון ותעבורת המידע, כאשר עדיין שמורה להם היכולת לבצע ניטור שרתים איכותי, ולכוון את תעבורת המידע במהירות ובאופן הרצוי לחברה או לארגון. שירותי ענן הם כיום האופציה המועדפת על רב הארגונים והחברות הגדולים בעולם משום שהם פוטרים אותם מההשקעה העצומה הכרוכה בהקמת חוות שרתים פרטית. נפחי המידע שניתן לאחסן על גבי שרתים חיצוניים הוא למעשה לא מוגבל, וחברות שירותי הענן מגדילות כל הזמן את חוות השרתים כדי לאפשר אחסון הולך וגדל של מידע.

שירותי הענן הפרטיים – מישהו רוצה ענן ציבורי?

כיום בישראל מחוברים חלק לא מבוטל מהאזרחים הפרטיים לשירותי  מחשוב הענן המסופקים חינם על ידי החברות הגדולות כמו גוגל פייסבוק ואחרות, אולם כאשר מדובר בנתונים עסקיים כדוגמת נתונים בנקאיים של לקוחות, או מידע רפואי הנאגר במחשבי קופות החולים או בתי החולים, יש חשיבות עליונה לבטיחות המידע, ולא ניתן להשתמש בשרתים החינמיים של החברות הנל. בדיוק לשם כך הוקמו חברות המתמחות במתן שירותי ענן לעסקים, האוגרות את המידע, מנטרות את השרתים, ומאבטחות את תעבורת המידע כך שהמידע הרגיש והחיוני כל כך לקיומו של העסק יישמר בצורה הבטוחה והמקצועית ביותר.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה