עולם המחשבים והטכנולוגיה מציע לנו אינספור הזדמנויות ומשרות איכותיות במיוחד, הן מבחינת רמת השכר, תנאי העבודה, האתגר המצפה לנו, האפשרות להשפיע באמת על סביבתנו (למשל בזכות פיתוח אפליקציה פורצת דרך או אתר בעל ערך) והן מבחינת האנשים שיעבדו לצדנו מדי יום (מרכיב משמעותי מאוד בשביעות הרצון מהקריירה, כך עפ"י מחקרים רבים) ורמת השכר. צעירים רבים שחושקים במשרות בתחום ההייטק מאמינים שניתן להצליח בו גם ללא השכלה מסודרת, אלא בזכות אוטו-דידקטיות וצבירת ניסיון מעשי בדרך כזו או אחרת. אמנם ישנם מקרים שבהם גם מי שלא למד תכנות, ניהול רשתות, UX, אבטחת מידע או כל תחום אחר בתחום המגוון להפליא שגם לא מפסיק להתעדכן ולהתפתח - אבל בסופו של דבר ללא השכלה, האפשרויות מוגבלות ותוך זמן קצר תגלו שהגעתם לתקרת זכוכית שאין דרך לשבור אותה אלא ע"י לימודים.

היתרונות של לימודים מסודרים בתחום המחשבים

השכלה בתחום ההייטק מהווה יתרון משמעותי בשני אספקטים חשובים: ראשית, עבור משרות רבות לימודים הם תנאי הכרחי. כדאי לזכור שבחלק גדול מהמקרים ישנם קופצים רבים על כל הצעת עבודה ובפרט אלה האטרקטיביות באמת, כך שגם אם באמת יש לכם יכולות גבוהות מאוד, פשוט לא תצליחו לקבל את ההזדמנות להוכיח אותן ללא השכלה. שנית, בתחום ההייטק מקובלת מאוד האופציה של רילוקיישן זמני לצורך עבודה בחול (למד עוד על הנושא) ועל מנת ליהנות מכל היתרונות של עבודה מעבר לים יש צורך כמובן בוויזה מתאימה. ברוב רובם של המקרים היעדר השכלה הינו מכשול משמעותי בדרך לקבלת הוויזה המיוחלת.

יתרונות הרילוקיישן הזמני בתחום ההייטק

עבודה בחול היא חוויה מעשירה מכל הבחינות, כמעט בכל תחום ובפרט כך הדבר בעולם ההייטק. אמנם ישראל היא מדינה שאמונה על חדשנות טכנולוגית ועל יזמות, כך שלא חסרים אתגרים מקצועיים גם כאן, אבל בסופו של דבר מי שרוצה לשחק במגרש של הגדולים באמת ירצה לצאת לפרק זמן מסוים אל מעבר לים - למשל לעמק הסיליקון שבסן פרנסיסקו, ללונדון שנחשבת לעיר מובילה מכל הבחינות וליעדים אחרים שבהם ניתן למצות באמת את היכולות. כשעוברים לעבוד בחול זוכים בשלב מאתגר באמת, ברמת שכר כזו שאי אפשר כמעט להגיע אליה בארץ ובנוסף גם בחוויה מעצימה מכל הבחינות, אישית ומקצועית, אחרי שחיים פרק זמן מסוים במקום שונה לחלוטין מזה שמורגלים אליו.

לא חובה תואר שני

חשוב להדגיש כי על מנת לממש בשלב כזה או אחר של הקריירה את האופציה של עבודה בחול, לא חובה להשלים תואר שני במדעי המחשב - גם קורסים ממוקדים באחד מתחומי הידע הרלוונטיים להייטק, כאלה שהיקף הלימודים בהם הוא בסדר גודל של כמה מאות שעות לימוד אקדמיות, עשויים להספיק כדי לפתוח עבורכם את הדלתות הנכונות, גם בארץ וגם מעבר לים.
לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה