כמעט ולא קיימים אנשים מדור ה-Y (ילידי שנות ה-81 ועד 96) שאינם חולמים להיכנס לעולם ההייטק או הדיגיטל. והסיבות הן ברורות מאליו, ראשית, מדובר בעולמות יוקרתיים, כאלה שאם אתה עובד בהם – אנשים יעריכו אותך. שנית, המשכורות שם הרבה יותר גבוהות מהממוצע במשק. וסיבה אחרונה – רוב האנשים שנמצאים בתחום, בין אם עשו זאת דרך לימודי הייטק או האקדמיה, יודעים שהם עוסקים בתחום שהם באמת אוהבים.
נכון, כסף, יוקרה, מקצוע טוב, לסגור את המשכנתא הרבה יותר מוקדם מכולם, להתפתח כל הזמן ובזכות קורסי הייטק או דיגיטל מהירים, ניתן להגיע לתעשייה הזאת בתוך כמה חודשים בלבד. אבל רבים מפספסים את השאלה העיקרית – איך נדע מה באמת נוכל לאהוב או מה כדאי ללמוד?
אז מה עושים רגע לפני שבוחרים לימודים, קורס או תואר? צריך לדעת, פחות או יותר כמובן, את התחומים הפופולריים ביותר, ואת תכונות האופי הנדרשות אליו. הרי ברור שיש הבדלים בדרישות (מלבד המקצועיות) בין אנשים שהם מתכנתים לבין מנהלי סושיאל מדיה או בודקי תוכנה.
להלן שלושה תחומים ומהו צריך על מנת להיכנס אליהם:
1. קורס סייבר ואבטחת מידע -
קודם כל, למרות שזה יישמע מעט מוזר לאנשים, חייבת להיות לאישה או לאיש הרוצים להיכנס לעולם הסייבר, זיקה אל עולמות המחשב. אני לא אומר שצריך להיות גאוני הדור, אלא באמת שהעכבר, המקלדת, המחשב והמסך הם חפצים לא זרים עבורכם.
בנוסף לכך, שמתי לב, שרוב אנשי הסייבר ואבטחת המידע שהכרתי, בדרך כלל מאוד סקרנים, טיפוסים שתמיד אוהבים לחקור תחומים מסוימים ולהגיע למסקנות בעקבות כך. ויתרה מכך, אם אתה חושב שהתחום קורץ לך, זכור שעליך להיות טיפוס שיחסית אנליטי, כזה שאוהב לעבוד בצוות ועם המון מחויבת אישית.
סוד קטן, לפעמים, ובמקרים מסוימים, על אנשי סייבר להיות "סוג של קרימינולוגיים", ולנסות להיכנס למוחם, בדיוק כפי שחוקרים עושים לפושעים על מנת להבין את המניעים וצורת המחשבה שלהם. ובכך לחזות או למנוע את הפשעים שלהם.
2. קורס שיווק דיגיטלי
מדובר ככל הנראה באחד מהתחומים הטרנדיים ביותר (נכון לשנת 2020), המון אנשים בוחרים במקצוע הזה מכיוון שהוא מתפתח מאוד בשנים האחרונות, ניתן להגיע אליו ללא רקע בכלל ואפשרויות התעסוקה בו הן עצומות (ניתן להיות כתב תוכן, מנהל קמפיינים, איש PPC, מנהל דיגיטל, איש SEO ועוד).
אבל מה באמת דרוש בשביל להיות איש שיווק דיגיטלי טוב? קודם כל, אתה חייב להיות כזה ש"אין לו בעיה עם שינויים", כל מערכות הפרסום, הן של גוגל והן של פייסבוק, משתנות כמעט כל כמה חודשים, בין אם זה מבחינת האלגוריתמים ובין אם זה מבחינת הממשק וחווית המשתמש שלהן.
נמשיך הלאה, עליך להיות עם יחסי אנוש טובים, אני יודע שזה נשמע מובן מאליו, אבל כשאתה נמצא בתחום זה, עליך להיות בתקשורת עם המון אנשים בעלי תפקידים שונים, למשל:
לקוחות
מעצבים גרפיים
כתבי תוכן
קופירייטרים
מנהלים
מנכ"לים
מנהלי שיווק
והרשימה אינה נגמרת, במידה ולא תהייה אדם חברותי או אדיב מספיק, העבודה תהפוך להרבה יותר קשה.
3. קורס QA -
כמעט ואין היום ארגון או משרד הייטק שלא מחזיק בצוות בודקי תכונה, זאת על מנת, שאותו צוות יוודא במאת האחוזים שהמוצר שאותו הארגון מפתח, עובד בצורה המקצועית והטובה ביותר.
אבל מה נדרש מאנשי בדיקות תוכנה (QA) על מנת להפוך למוצלחים באמת? מעבר לכאלה שסיימו לימודי הייטק בהצלחה? אז ראשית, עליהם להיות יצירתיים, אני יודע שזה נשמע מעט תמוה, אך אם לפעמים לא מסתכלים על הבעיות או הבאגים שעלולים לצוץ מפרספקטיבה מסוימת, ייתכן שלא ייעלו עליהם לעולם.
עליך להיות אדם מאוד מסודר, כזה שכל דבר שכזה לסדר וארגון חשובים לו. ואחרון חביב, כפי שציינתי בסעיף 2, אתה חייב שיהיו לך יכולות תקשורת טובות, במהלך היום, אתה תיצור אין ספור אינטראקציות עם מפתחים, מנהלים ושאר חברי הצוות שלך. במידה ותעשה זאת בצורה הטובה ביותר, חייך במשרד יהיו פשוטים וכיפיים – ובהרבה.
לסיכום...
כמובן, שקיימים קרוב לוודאי עוד עשרות מקצועות בעולמות ההייטק שיכולים להתאים לך, בחרתי את השלושה הנ"ל, מכיוון שהם בין הפופולריים ביותר כרגע. אם לימודי הייטק באמת קורצים לך, אני פשוט ממליץ לך לעשות את הצעד אליהם. ובתוך כמה חודשים, תוכל להגשים לעצמך חלום בקריירה שתתאים לך ושבאמת תאהב.