לפי נתוני הלמ"ס יש בישראל כ-361,500 עובדים בתעשיית ההייטק, מתוכן רק 120,700 הן נשים, שזה בערך 33%. וכאשר בוחנים את מקצועות הליבה הטכנולוגיים ואת תפקידי הניהול, הנתון אפילו נמוך יותר ועומד על בערך כ-20%.  

ברור אם כן שהפוטנציאל הנשי בתעשיית ההייטק רחוק מאוד מלהיות ממומש. השאלה היא כמובן איך ניתן להביא למצב שבו יותר נשים ישתלבו בתעשייה המתגמלת ביותר בישראל מבחינת משכורת, תנאים ואתגר מקצועי?  

בשנים האחרונות, יותר ויותר נשים בוחרות במעבר לקריירות בהייטק מסיבות שונות. יש נשים שמחפשות בריחה מסביבות עבודה שאינן מתיישבות עם הערכים והשאיפות שלהן. ללא קשר למוטיבציה הספציפית, ברור שהישארות בקריירה שמובילה לתסכול וחוסר שביעות רצון אינה תורמת לצמיחה אישית ולהצלחה. 

לבחור באפיק מקצועי חדש זה אף פעם לא קל, אך בשנים האחרונות יותר ויותר נשים בוחרות לעשות זאת בשל סיבות שונות: הן לא מרגישות מסופקות מקצועית, שכר נמוך, תנאי העסקה או סביבת עבודה שלא תואמים להן. כך או אחרת, ברור כי לא מומלץ להמשיך בקריירה מקצועית שמובילה לתסכול והרגשה לא נעימה.  

תת-הייצוג הנוכחי של נשים בתעשיית ההייטק מהווה אתגר, אך הוא גם מציע הזדמנות לצמיחה ולהתקדמות. 

העצמת נשים לממש את התשוקה שלהן לטכנולוגיה לא רק תועיל לאנשים, אלא גם תוביל לחברות חדשניות, דינמיות ומצליחות יותר במגזר ההייטק המשגשג בישראל. 

ובכל זאת, עבור נשים הרוצות להשתלב בתעשייה אחרי מסלול מקצועי אחר, יש כמה אתגרים ייחודיים הדורשים דרכי התמודדות שונים:  

1. בחירה מדויקת 

בחירה מדויקת ומושכלת היא חיונית עבור נשים המעוניינות להשתלב בתעשיית ההייטק. כדי להימנע מבזבוז זמן מיותר, רצוי למנף את הכישורים הקיימים ולזהות מסלולים מקבילים בגזרת ההייטק. 

לדוגמה, אם הרקע שלך כולל תחומים הדורשים יכולות בינאישיות וניהול חזקות, שקלי לבחון הזדמנויות בתחומים כגון גיוס, שיווק, מכירות ותחומים קשורים. 

הבנה מדויקת של איך הכישורים שלך מתיישבים עם תעשיית ההייטק וזיהוי תפקידים ספציפיים המתאימים לך תסלול את הדרך למעבר קריירה מוצלח ומספק. על ידי ניצול החוזקות שלך ומציאת ההתאמה הנכונה, את יכולה לצאת בביטחון למסע מתגמל בעולם הדינמי של ההייטק. 

2. לחפש Model Role ורשתות תמיכה 

אחד הקשיים המונעים מנשים להשתלב בהייטק היא העובדה שהן לא מכירות נשים אחרות שעובדות בתעשייה ולכן הן מסתייגות מהמעבר לתחום. 

כדי להתגבר על החששות הללו, חשוב להתחבר לנשים שכבר עובדות בתחום. מודלים לחיקוי יכולים לספק תובנות והכוונה, להפריך מיתוסים ותפיסות מוטעות תוך שיתוף החוויות וההצלחות שלהן. 

למרבה המזל, מספר הולך וגדל של קהילות נשים צצו ברחבי הרשת, כשמטרתן היא לחזק את התמיכה בנשים בהייטק. 

קהילות אלו מכירות בחשיבות של יצירת סביבה מטפחת ומכילה שדוגלת בשיתוף פעולה, חונכות ועידוד הדדי. על ידי חיבור לנשים דומות, ניתן למצוא תחושת שייכות ולהשתחרר מהסטריאוטיפים הקיימים. 

3. לשקול הכשרה מקצועית 

כיום יש קורסים ממוקדים קצרי טווח שמכוונים לעבודה בהייטק.  

מרבית הקורסים יכולים להילמד גם במתכונת אונליין ובדרך כלל נמשכים מספר חודשים בלבד. הקורסים יעניקו לך את כל הידע ההכרחי על מנת להשתלב בתעשייה בלי שהדבר יפגע בשגרת יומך ובהקדשת זמן למשפחה ולפנאי. 

בחלק ניכר ממסלולי ההכשרה ילוו אותך לאורך התהליך: בניית קורות חיים, הכנה לראיונות עבודה, סיוע בחיפוש אחרי משרות ועוד.  

יוזמות אלו מכירות בחשיבות לא רק במתן ידע תיאורטי אלא גם בטיפוח גישה הוליסטית לפיתוח קריירה. על ידי הצעת שירותי תמיכה, הם שואפים להגביר את הביטחון העצמי שלך במעבר קריירה לתעשיית ההייטק. 

הסבה מקצועית להייטק עבור נשים
נשים בהייטק - זה הזמן שלך לעשות הסבה מקצועית

גם חברות ההייטק דואגות לשלב יותר נשים 

בשנים האחרונות יותר ויותר חברות הייטק מבינות כי אסור להן לאבד את הנשים המוכשרות שיכולות להשתלב בתעשיית ההייטק. לכן אם אתן שוקלות לעבור הסבה להייטק אולי הנתונים הבאים יכולים לשכנע אתכן. כך למשל עדיף לכן לנסות להשתלב בחברות גדולות משום שאחוז הנשים המשולבות בהן גבוה יותר ביחס לחברות קטנות (36% לעומת 30%). בנוסף, הייצוג גדול יותר של נשים נמצא בתעשיות ה-Health-Tech הביו-טק והמכשור הרפואי מאשר בתעשיות הסייבר, האלקטרוניקה ותקשורת הנתונים בהן יש פחות נשים. 

רוצה להשתלב בתעשייה? מעוניינת במידע נוסף על הסבה מקצועית לנשים בהייטק?

השאירי פרטים בטופס ונחזור אלייך >>

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה