כיום עולם ההייטק הוא עולם מפותח, עצום במימדיו ובאפשרויות התעסוקה שבו.  המצב נכון ביותר למדינת ישראל, אומת ההייטק והסטארטאפ, בה נמצא ריכוז מדהים של חברות הייטק מכל הסוגים והגדלים. העובדה הזו כמובן מציתה את הדמיון של אלפי אנשים השואפים לחדור לאחת החברות הללו, להנות מהתנאים המפנקים של תעשיית ההייטק, המשכורות הגבוהות ושלל ההטבות.   זה ממש לא חייב להישאר במחוזות הדמיון שלכם, שכן חברות הייטק רבות מגייסות עובדים באופן פעיל למגוון רחב של תפקידים ומחלקות בארגון שלהם. 

 

לימודי הייטק - איך בוחרים קורס מחשבים בצורה חכמה 

המגמה הנוכחית של חברות הייטק שמקבלות בברכה גם ג'וניורים מוכשרים ואיכותיים, היא ללא ספק התפתחות חיובית שמציעה הזדמנויות מרגשות עבור אנשים רבים.  עם זאת, שלל אפשרויות התעסוקה בתעשיית ההיי-טק עלולות לפעמים להפוך את ההחלטה על מסלול הקריירה למאתגרת.  בדומה לבחירת תואר אקדמי, ההחלטה ללמוד קורס הייטק דורשת שיקול דעת, הכולל העדפות אישיות, תחומי עניין והסתכלות מכוונת עתיד על סיכויי עבודה והזדמנויות פוטנציאליות.  בעת בחירת קורס הייטק, צריך להתמקד בהתאמה בין התשוקות והאינטרסים שלכם יחד עם הכישורים והידע הספציפיים שהקורס מציע.  ההחלטה לעבור קורס הייטק צריכה להיות מונעת על ידי הבנה ברורה של אפשרויות העבודה והדלתות שהכשרה כזו יכולה לפתוח. חקר שוק העבודה וזיהוי התעשיות והחברות הקיימות בשוק יכולים לעזור בקבלת ההחלטה.  

מה עשוי להתאים למי והאם יש גיל שאפשר להתחיל 

כמו שציינו, קיים מגוון רחב של תפקידים בהייטק כך שכל אחד יכול למצוא את הנישה שלו.  חלק מן הקורסים המוצעים על ידי מוסדות הלימוד המכשירים להייטק, דורשים רמה בסיסית של אנגלית, ראש אנליטי וחיבור לעולמות המחשב.  כשבחלק אחר, לא חייבים להיות מבינים גדולים במספרים ובעלי אנגלית ברמה גבוהה (כן חשוב לזכור שהרבה מחברות ההייטק עובדות עם לקוחות בינלאומיים).  יש המון קורסים שמלמדים את כל החומר מאפס ובנוסף נותנים לכם הזדמנות לקבל טעימה מהתחום ללא סיכון כספי משמעותי - כך תוכלו לוודא שבאמת התחברתם והתחום מתאים לכם.  עולם ההייטק מתאים גם לצעירים שהשתחררו מהצבא (ואף לפני הגיוס) וגם לאנשים במגוון רחב של גילאים המעוניינים בהסבת מקצוע.  זו אולי הבשורה הטובה ביותר כיום לאוכלוסייה – לימודי מחשב והייטק מתאימים היום לכולם. 

סוגים שונים של קורסים בהייטק, כל אחד ומה שהוא אוהב 

כפי שכבר הזכרנו, שני הפקטורים העיקריים בבחירת הקורס שרוצים לעבור כדי להיכנס להייטק הם ההעדפה האישית והראיה העתידית. לכל אחד מאיתנו יש תחומים שהוא יותר מתחבר אליהם, כאלה שהוא יודע שיותר יעניינו אותו ללמוד ולעסוק בהם. זו צריכה להיות ההכוונה הראשונה בבחירת הקורס. שיקול נוסף, לא פחות חשוב, הוא ראייה לעתיד. הסתיים הקורס, מה עכשיו? האם התפקיד שבחרתם הוא מבוקש ויש עבורו דרישה לעובדים? האם תנאי העבודה בו מתאימים לכם? 

ההצלחה האישית בעתיד תלויה בבחירות בהווה 

ניקח לדוגמא את אחד הקורסים הקלאסיים ביותר בהייטק - תכנות. מתכנתים מבוקשים מחד גיסא בכל חברת הייטק. מאידך גיסא, מדובר על תחום מאוד ספציפי, סיזיפי יש שיגידו והוא לא מתאים לכל אחד. זו כמובן רק דוגמא אחת של לימודי תעודה בהייטק, שאם בוחרים ללמוד את התחום הזה צריך לקחת בחשבון את כל השיקולים. חשוב גם לדעת מה הרקע המוקדם במחשבים, שכן בהכרח ידע כלשהו במחשב נדרש בכל מקצוע בהייטק. המלצה חשובה אם אתם מגיעים ללא רקע - לנסות לבדוק על שלב מיון / שיעור ניסיון במוסד הרלוונטי, להכיר את התחום ואז להחליט אם זה התחום הכי טוב עבורכם. 

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה